خانهاخبار
رسمی: معرفی اولین گوشی مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش در 4 بهمن

رسمی: معرفی اولین گوشی مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش در 4 بهمن

سرانجام معرفی اولین گوشی مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش تأیید شد. این گوشی X20 Plus UD نام دارد و 4 بهمن توسط کمپانی چینی Vivo در همین کشور رسما رونمایی می‌شود.
۱۳۹۶/۱۱/۲

 کمپانی Vivo تأیید کرده است که قصد دارد 24 ژانویه ( 4 بهمن) ساعت 19:30 به وقت محلی در چین از گوشی X20 Plus UD پرده بردارد. این گوشی را باید نقطه عطف سال 2018 در صنعت موبایل بدانیم چراکه اولین گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش است. البته Vivo و کمپانی Synaptics در خلال برگزاری نمایشگاه جهانی CES 2018 به صورت غیررسمی این گوشی را به نمایش عمومی گذاشتند اما معرفی رسمی آن قرار است دو روز دیگر انجام شود. خبرهای مختلفی درباره این گوشی تا دو هفته پیش منتشر می‌شد و حتی در طول برگزاری نمایشگاه هم نام تجاری نهایی آن را به درستی نمی‌دانستیم اما حالا دیگر مطمئن هستیم که Vivo می‌خواهد آن را تحت عنوان X20 Plus UD معرفی کند. پسوند UD درواقع کوتاه شده عبارت Under Display است و به همان تکنولوژی تعبیه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش اشاره می‌کند.

image

گوشی Vivo X20 Plus UD اساسا همان گوشی X20 Plus است که Vivo قبلا معرفی کرده اما حالا تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه را در آن به کار برده است. X20 Plus در سپتامبر سال 2017 با طراحی بدون حاشیه معرفی شد و با توجه به همه تصاویر و ویدیوهایی که از X20 Plus UD در خلال برگزاری نمایشگاه CES 2018 ثبت و منتشر شد باید بگوییم که طراحی ظاهری آن‌ها کاملا یکسان است. تأمین کننده اصلی حسگر اثرانگشت در این گوشی کمپانی Synaptics است که این حسگر خلاقانه را چند ماه پیش به نام Clear ID رسما معرفی کرد. این حسگر درست زیر صفحه نمایش تعبیه شده و اگر گوشی را در حالتی که صفحه نمایش آن خاموش است کمی به سمت راست متمایل کنید، قادر خواهید بود آن را زیر پنل ببینید. حسگر Clear ID طبق ادعای سازنده‌اش تنها در پنل‌های LED فعال می‌شود و X20 Plus UD هم قرار است با صفحه نمایش 6.43 اینچی فول اچ دی پلاس Super AMOLED روانه بازار شود. برای استفاده از این حسگر نوین باید منتظر بمانید تا آیکون اثرانگشت روی صفحه نمایش ظاهر شود؛ سپس انگشت خود را روی آن قرار دهید. این موضوع یعنی برای فعال کردن حسگر حتما باید صفحه نمایش را روشن کنید یا گوشی را از روی میز بردارید تا آیکون اثرانگشت به نمایش درآید. همچنین اگر تأیید اثرانگشت را برای مواردی مانند پرداخت آنلاین تنظیم کرده باشید هرگاه بخواهید پرداخت موبایلی انجام دهید، این آیکون دوباره ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد که هویت خود را تأیید کنید.

image

گوشی Vivo X20 Plus UD حدودا یک هفته پیش از TENAA مجوز دریافت کرد و اسنادش در پایگاه این آژانس دیده شد.  البته مشخصات فنی این گوشی به تأیید TENAA نرسید اما باز هم باید تأکید کنیم که ویژگی‌های فنی و ظاهری آن با X20 Plus کاملا مطابقت دارد. علاوه بر مشخصات صفحه نمایش که قبلا به آن اشاره کردیم، این گوشی احتمالا با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا معرفی می‌شود. پردازنده اصلی آن چیپست 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 660 با 8 هسته پردازشی و ظرفیت باتری غیرقابل تعویضش هم معادل 3900 میلی آمپر ساعت خواهد بود. دوربین اصلی دوگانه آن به دو لنز 12 و 5 مگا پیکسلی مجهز می‌شود و حسگر سلفی‌اش یک لنز 12 مگا پیکسلی خواهد داشت.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۳
نه اولین بار هنگ تی سی این تکنولوژی رو آورد خخخخخخخخخخخخخ

yashar2080

۱۳۹۶/۱۱/۳
این کمپانی همیشه نو آور بوده... اولین صفحه نمایش 2k در گوشی رو این کمپانی آورد سال 2013...vivo 3s‌بود

مانی

۱۳۹۶/۱۱/۳
واقعاً چطر میشه یه کمپانی نوظهور با قدمتی که نصف عمر کمپانی های مطرح دنیا هم نیست همچین امکانیو فراهم میکنه ؟!
باید ایمان بیاریم به این موضوع که کمپانی ها بزرگ با ایجاد فقر تکنولوژی به دنبال سود خودشون هستن!
چون اگر اینا تونستن برا اپلو اچ تی سیو سونی و ... اصلا کاری نداشته!