خانهاخبار
جک هدفون از طراحی پرچم‌دار بعدی سونی حذف می‌شود

جک هدفون از طراحی پرچم‌دار بعدی سونی حذف می‌شود

اسناد FCC مربوط به گوشی تازه سونی از حذف جک هدفون 3.5 میلی متری خبر می‌دهد. پیش بینی می‌شود که این گوشی پرچم‌دار تازه سازنده مذکور باشد و در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شود.
۱۳۹۶/۱۱/۲

یک گوشی مرموز سونی امروز در پایگاه FCC (کمیسیون ارتباطات آمریکا) دیده شد. FCC تصویری منسوب به این گوشی منتشر کرده که در آن شاهد هستیم جک 3.5 میلی متری هدفون حذف شده است. در اسناد مربوط به این گوشی مرموز به نام تجاری مشخصی اشاره نشده اما از شناسه آن تحت عنوان PY7-21831A یاد شده است. در تصویر مذکور همچنین شاهد هستیم که سونی برای اتصال هدفون به این گوشی تازه قرار است یک رابط (دانگل) در کنار گوشی ارائه کند تا کاربران بتوانند همچنان از هدفون‌های محبوب خود بهره ببرند.

image

اگر این تصویر صحت داشته باشد، سونی احتمالا قصد دارد برای اولین بار یک گوشی هوشمند را بدون جک هدفون 3.5 میلی متری معرفی کند. در این تصویر علاوه بر اشاره به رابط هدفون ابعاد دقیق این گوشی مرموز هم ذکر شده است. این گوشی به طول 152.79 میلی‌متر طراحی شده و عرضش هم 72.42 میلی متر است. همچنین انتظار می‌رود که پنل نمایش آن 5.7 اینچی باشد.

این ابعاد نشان می‌دهد که گوشی فاقد جک هدفون احتمالا کوچک‌تر از Xperia XZ Premium (156  در 77 میلی متر) خواهد بود. البته سونی قصد دارد حاشیه‌های صفحه را در نسل تازه محصولاتش نسبت به گذشته کاهش دهد و این گوشی 2018 هم از XZ Premium کم‌حاشیه‌تر خواهد بود. جالب است بدانید این گوشی که سال گذشته معرفی شد، به صفحه نمایش 5.5 اینچی مجهز شده بود.

اطلاعات دیگری هم درباره این گوشی مرموز منتشر شده است. برای مثال حالا می‌دانیم که قرار است یک گوشی GSM/LTE با پشتیبانی از همه باندهای 3G و LTE باشد. این گوشی احتمالا در آینده نزدیک ابتدا در آمریکا عرضه می‌شود اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره نسخه آنلاک یا انحصاری آن منتشر نشده است.

همان‌طور که می‌دانید، مدت‌هاست شاهد انتشار شایعه‌های متعدد مبنی بر تصمیم سونی برای اعمال تغییرات چشم‌گیر در طراحی پرچم‌داران سال 2018 این سازنده هستیم. به همین خاطر حذف جک هدفون 3.5 میلی متری چندان هم برایمان عجیب به نظر نمی‌رسد اما بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان گوشی‌های Xperia قطعا مخالف این تغییر خواهند بود.

کمپانی سونی از آغاز سال 2018 تا به حال که هنوز یک ماه کامل هم از آن نمی‌گذرد، سه گوشی Xperia XA2، XA2 Ultra و Xperia L2 را رسما معرفی کرده است اما هنوز از پرچم‌دار تازه‌اش خبری نیست. از طرفی اسناد منتشرشده FCC درباره یک گوشی سونی با صفحه نمایش 5.7 اینچی ممکن است به همین پرچم‌دار تازه مربوط باشد. با نزدیک شدن به نمایشگاه MWC 2018 اسپانیا پیش بینی می‌شود که این سازنده حداقل یک گوشی هوشمند دیگر را در خلال برگزاری آن رونمایی کند. با توجه به معرفی سه میان رده ذکر شده، انتظار می‌رود این گوشی تازه پرچم‌دار 2018 سونی باشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Vahid68

۱۳۹۶/۱۱/۳
بهتر که چی آخه یک متر سیم با خودت ببری اینور اونور همه چی باید بیسیم باشه

saeed

۱۳۹۶/۱۱/۲
یادمه یه زمانی از اینکه اپل این جک هدفون رو حذف کرده بود همه اپل رو مورد انتقاد قرار میدادن. نگو که آینده تکنولوژی ماله برندهای آمریکایی هس اونم اپل. سامسونگ هم داره فعلا مقاومت میکنه از ای حذف جک ولی مطمعا باشین اونم حذف میکنه و تو این مقاومت شکست میخوره.