خانهاخبار
5 اتفاق هیجان انگیز برای گوشی‌های هوشمند در سال 2018

5 اتفاق هیجان انگیز برای گوشی‌های هوشمند در سال 2018

سال 2018 تازه آغاز شده و تا پایان سال راه زیادی مانده است. در ادامه با 5 تغییر هیجان انگیز در بازار گوشی‌های هوشمند آشنا می‌‏شویم که به احتمالا تا پایان سال 2018 اتفاق می‌افتند.
۱۳۹۶/۱۰/۳۰

سال 2017 سال پرهیجانی برای صنعت گوشی‌های هوشمند بود. در سال میلادی گذشته شاهد افزایش استفاده از نمایشگرهای بدون لبه و با نسبت 18 به 9 بودیم. حتی اپل نیز تحت این ترند گسترده گوشی آیفون 10 خود را با نمایشگر کم حاشیه به بازار فرستاد.

هیجان در بازار گوشی‌های موبایل در سال 2018 نیز ادامه دارد. اگرچه در نمایشگاه CES 2018 شرکت‌های تولیدکننده از دستاوردهای جدید خود در صنعت موبایل رونمایی نکردند، به نزدیک شدن به نمایشگاه MWC 2018 باید منتظر معرفی گوشی‌های هوشمندی باشیم که از فناوری‌های جدید در ساخت آنها استفاده شده است.

در ادامه با 5 تغییر هیجان انگیز در بازار گوشی‌های هوشمند آشنا می‌‏شویم که به احتمال زیاد تا پایان سال 2018 اتفاق می‌افتند.

ادغام اسکنر اثر انگشت با نمایشگر

image

سال گذشته شایعات متعددی در مورد ادغام اسکنر اثر انگشت با نمایشگر در گوشی‌های هوشند را شنیدیم و بسیاری منتظر بودند تا سامسونگ اولین شرکتی باشد که دست به چنین کار می‎زند؛ اما چنین نشد و شرکت چینی Vivo با معرفی این فناوری در CES 2018 نشان داد از بسیاری از شرکت‌های نامدار این صنعت پیش است.

از حالا به بعد باید منتظر بود تا رفته رفته شرکت‌های بیشتری از این فناوری در محصولات خود استفاده کنند. شاید تا پایان سال سامسونگ گوشی به بازار عرضه کرد که حسگر اثر انگشتش در صفحه نمایش ادغام شده باشد.

نسل جدید گوشی‌های تاشو

image

چند سالی است که شرکت‌هایی مثل ال‌جی و سامسونگ در حال توسعه فناوری نمایشگرهای تاشو هستند؛ فناوری که می‌تواند به تولید نسل جدید گوشی‌های تاشو منجر شود.

شایعات کنونی ادعا می‌کنند که اولین گوشی نسل جدید سامسونگ زودتر از سال 2019 به بازار نمی‌‌آید؛ ولی این تاریخ قطعی نیست و ممکن است شرکت‌های چیزی زودتر از غول کره‌ای محصولی از این نوع را به بازار بفرستند.

دیافراگم متغییر دوربین

image

گوشی‌های پرچمدار اندرویدی سال به سال قوی‌تر می‌شوند و کیفیت و توانایی‌ دوربین آنها افزایش می‌یابد. دیافراگم دوربین گوشی‌های هوشمند از جمله مواردی است که پیشرفت فوق‌العاده‌ای در چند سال اخیر داشته است.

این احتمال وجود دارد که پیشتازان این بازار در سال 2018 گوشی‌هایی به بازار عرضه کنند که دوربین آنها دیافراگم متغییر داشته باشد و اندازه آن از f/1.5 تا f2.4 قابل تنظیم باشد. به این ترتیب به همان اندازه که می‌توان عکس‌های مایکرو خوبی گرفت، می‌توان عکس‌های عریض عالی ثبت کرد.

آیفون 9

image

معرفی آیفون 10 در سال 2017 مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت و نشان داد طراحی این محصول آنقدر جذاب است که خیلی‌ها اهمیتی به قیمت 1000 دلار آن نمی‌دهند.

بر اساس شایعات شنیده شده خانواده آیفون 9 (یا هر اسمی که بر آن گذاشته شود) همگی ظاهری مشابه iPhone X خواهند داشت اما با قیمتی ارزان‌تر به فروش خواهند رسید. اتفاقی که قطعا بسیاری از کاربران اپلی را هیجان‌زده می‌کند.

عملیاتی شدن پروژه تربل

image

گسستگی نسخه‌های اندروید و سرعت کم به‌روزرسانی دستگاه‌های اندرویدی به جدیدترین نسخه این سیستم عامل گوگل را به فکر اجرای Project Treble انداخت. این ویژگی که در اندروید 8 وجود دارد سبب می‏شود تا شرکت‌های تولدکننده بتوانند در مدت کوتاه‌تری به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای محصولات خود منتشر کنند.

با توجه به اینکه در سال میلادی جاری شاهد افزایش استفاده از نسخه 8 اندروید خواهیم بود انتظار داریم تاثیر پروژه تربل گوگل را تا پایان سال ببینیم.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

علیرضا ناصری

۱۳۹۶/۱۱/۱
وای خدای من خیلی هیجان انگیزه وای خدا جون ایفون ۹ میخواد بیاد وای چه چیز هیجان انگیزی:/

sink

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
الان آیفون۹ شد اتفاق هیجان انگیز ؟!؟!؟ نیست برای ۶ و ۷ و ۸ که همشون فوق العاده با هم تفاوت دارن ، کلی هیجان زده شدیم ، الان قراره با ۹ هم هیجان زده تر بشیم. آره اپل همیشه با معرفی تکنولوژی های ۴ سال قبل مارو هیجان زده میکنه :/

مرتضی

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
عجب خیلی جالبه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اولی و دومی اتفاقِ خوشایندی‌اند.
ولی آیفون9 مثلاً که چه؟