خانهاخبار
هوآوی و شیائومی به دنبال استفاده از پنل نمایش mini LED

هوآوی و شیائومی به دنبال استفاده از پنل نمایش mini LED

با هجوم سازندگان مختلف به سوی پنل‌های نمایش OLED در سال 2018، بسیاری از سازندگان با مشکل عدم موجودی کافی مواجه خواهند شد. گزارش تازه‌ای منتشر شده است که ادعا می‌کند سازندگان چینی قصد دارند به جای استفاده از AMOLED از پنل mini LED بهره ببرند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۵

برخی سازندگان نامی گوشی‌های هوشمند از سال گذشته محصولات پرچم‌دار خود را به پنل‌های نمایش OLED مجهز کردند. به نظر می‌رسد که این موضوع به یکی از ترندهای محبوب سال 2018 تبدیل شود و کمپانی‌های بیشتری در تولید پرچم‌داران تازه خود پنل‌های OLED سطح بالا را جایگزین پنل‌های رایج LCD کنند. حتی کمپانی اپل هم در اواخر سال گذشته تصمیم به تغییر گرفت و آیفون 10 را با پنل نمایش OLED روانه بازار کرد. همچنین گفته می‌شود که این سازنده کوپرتینویی احتمالا در سال جاری میلادی تعداد پنل‌های بیشتری را از طریق ال جی یا سامسونگ تأمین خواهد کرد؛ چراکه انتظار می‌رود همه آیفون‌های 2018 از پنل AMOLED بهره ببرند.

image

همان‌طور که گفتیم، تصمیم اپل برای تأمین و همچنین تولید آیفون‌های 2018 با پنل نمایش باکیفیت OLED جدی است. همچنین گزارش شده که ممکن است این غول تکنولوژی بخشی از پنل‌های موردنیازش را از ال جی تهیه کند. بدین ترتیب سایر سازندگان گوشی‌های همراه مانند هوآوی، شیائومی و Oppo احتمالا با مشکل نبود پنل کافی مواجه خواهند شد. گفته می‌شود که این سازندگان به دنبال یافتن یک جایگزین مناسب برای پنل OLED هستند و قصد دارند از تکنولوژی مشابه آن برای تعبیه در گوشی‌های امسال خود بهره ببرند. در همین راستا گزارش شده است که سازندگان مذکور تصمیم گرفته‌اند برای مواجهه با پیشآمد احتمالی کمبود ذخیره کافی، به جای AMOLED از پنل‌های mini LED استفاده کنند. هوآوی، شیائومی و همچنین Oppo از سازندگان تایوانی صفحه‌های نمایش درخواست کرده‌اند که تولید پنل نمایش mini LED با نور Backlit یا همان نور از پشت صفحه را از نیمه دوم سال 2018 و در ماه ژوئن برای آن‌ها آغاز کنند. این بازه تقریبا با زمانی که اپل تولید انبوه نسل تازه آیفون‌هایش را آغاز می‌کند، مصادف خواهد بود.

خبرگزاری آنلاین Digitimes گزارش کرده است بهبودهای تکنولوژی در چیپست‌های mini LED که در طول زمان پیش می‌روند، باعث می‌شوند قیمت تمام شده این پنل‌های نمایش کاهش یابد و سازندگان بیشتری برای بهره گرفتن از آن ابراز تمایل کنند. اگر این گزارش صحت داشته باشد، احتمالا تا پایان سال 2018 شاهد معرفی و عرضه چند گوشی مختلف مجهز به پنل نمایش mini LED خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۱۰/۲۵
Mini led ???