خانهاخبار
CES 2018: رایانه‌های مبتنی بر ویندوز 10 هدف بعدی دستیار صوتی الکسا

CES 2018: رایانه‌های مبتنی بر ویندوز 10 هدف بعدی دستیار صوتی الکسا

در طول یک سال گذشته آمازون موفق شده دستیار صوتی الکسا را به بسییاری از پلتفرم‌ها و گجت‌ها بیاورد، از اسپیکرها و گوشی‌های هوشمند تا ابزارهای پوشیدنی و هدفون‌ها و حتی عینک‌های واقعیت افزوده، اما این بار قصد دارد به قلمرو یکی از قدرتمندترین رقبایش، کورتانا، وارد شود و حضور خود را در رایانه‌های ویندوزی نیز امتحان کند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۰

آمازون در همکاری با شرکت‌های اچ‌پی، لنوو، ایسوس و ایسر قصد دارد در سال جاری دستیار شخصی دیجیتالی الکسا را با لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز ۱۰ و رایانه‌های رومیزی یکپارچه ‌سازی کند. در واقع با این کار آمازون به جامعه کاربری بسیار بزرگی دست خواهد یافت.

image

پس از اجرای این طرح، نسخه مخصوص ویندوز اپلیکیشن الکسا در فصل بهار عرضه خواهد شد و تولید کنندگان رایانه‌های شخصی می‌توانند از آن در محصولات خود که به قابلیت تشخیص صدا از فاصله مجهز باشند، استفاده نمایند. در حال حاضر شرکت اچ‌پی اعلام کرده است که از الکسا در رایانه Pavillion Wave که یک رایانه رومیزی کوچک و شیک که بیشتر شبیه به اسپیکر است تا یک کامپیوتر. لنوو نیز اعلام کرده است که از الکسا در لپ‌تاپ‌های خود بهره می‌گیرد.

image

البته این یکپارچه سازی الکسا با رایانه‌های ویندوزی با شراکتی که مایکروسافت و آمازون در سال گذشته از آن خبر دادند، متفاوت است. در سال ۲۰۱۷ هر دو کمپانی اعلام کردند که قصد دارند دستیارهای صوتی الکسا و کورتانا را تا پایان سال مذکور یکپارچه کنند اما تا کنون موفق نبوده‌اند. حال آمازون با ارایه یک اپ جداگانه قصد دارد به پیشرفت خود ادامه دهد؛ این اپ اطلاعات اولیه‌ای را شامل می‌شود که می‌توان در نسخه وب یا اپ موبایل الکسا نیز آن‌ها را مشاهده نمود. همچنین اپ مذکور را می‌توان با صدا زدن الکسا یا استفاده از میان‌برهای صفحه کلید و یا ماوس فعال کرد.

در حالی که گوگل با حضور گسترده خود در CES 2018 قصد داشت تا به طور جدی با الکسا به رقابت بپرداز و از تمام توان خود و ظرفیت این نمایشگاه برای تحقق هدفش استفاده کرده است، اما آمازون هم در همکاری با کمپانی‌های تولید کننده لپ‌تاپ در این نمایشگاه حضور جدی خود در پلتفرمی بزرگ‌تر که همان ویندوز ۱۰ است را اعلام کرده تا نشان دهد در مقابل گوگل پا پس نمی‌کشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)