خانهاخبار
تماشا کنید: مدل مفهومی از پرچم‌دار Xperia XZ Premium 2 سونی

تماشا کنید: مدل مفهومی از پرچم‌دار Xperia XZ Premium 2 سونی

پس از اعلام تغییر در طراحی مرسوم گوشی‌های سونی، حالا همه منتظر معرفی اولین محصول تازه این سازنده در سال 2018 هستند. تصاویر مفهومی منسوب به پرچم‌دار Xperia XZ Premium 2 چند روز پیش در فضای وب منتشر شد و از احتمال مجهز شدن این گوشی به اسنپ‌دراگون 845 خبر داد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۶

کمپانی سونی قرار است از امسال طراحی قدیمی و زاویه‌دار OmniBalance را به طراحی تازه و مدرن Mirai تغییر دهد. البته هنوز مشخص نیست که آیا در همه محصولات تازه سونی شاهد این تغییر در طراحی خواهیم بود یا تنها چند گوشی سطح بالای آن با ظاهر جدید معرفی خواهند شد. درواقع انتظار می‌رود حداقل پرچم‌دارهای این غول تکنولوژی در روند تغییر قرار گیرند. Xperia XZ Premium 2 یکی از همین پرچم‌دارهای احتمالی سونی در سال 2018 است که برخی تصاویر مفهومی و همچنین ویدیوی کانسپت منسوب به آن چند روز پیش در فضای وب منتشر شد.

image

همان‌طور که می‌دانید، گوشی Xperia XZ Premium یکی از اولین گوشی‌های مجهز به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 بود که در خلال سال 2017 معرفی شد. البته عرضه عمومی این گوشی به خاطر مشکل تأمین چیپست‌های پردازنده مذکور به تعویق افتاد و با فاصله زمانی طولانی نسبت به رونمایی رسمی‌اش اجرا شد. حدس می‌زنیم کمپانی سونی امسال از مدل جانشین گوشی مذکور با نام تجاری Xperia XZ Premium 2 و با طراحی مدرن و متفاوت Mirai پرده بردارد. یکی از کانال‌های فعال یوتیوب به نام Concept Creator که در هفته‌های اخیر ویدیو‌هایی از کانسپت گوشی‌های دیگر مانند وان پلاس 6 اج و سامسونگ Galaxy X8 منتشر کرده بود، حالا ویدیوی تازه‌ای در این شبکه اجتماعی محبوب منتشر کرده و آن را به طرح احتمالی پرچم‌دار بعدی سونی نسبت داده است.

در این تصاویر شاهد هستیم که حاشیه‌های صفحه نمایش به طرز چشمگیری کاهش یافته‌اند تا پنل جلو پذیرای نسبت تصویر 18:9 شود. البته Xperia XZ Premium 2 با وجود کاهش حاشیه‌های بالا و پایین صفحه همچنان از دو بلندگوی اصلی در حاشیه پایین بهره می‌برد. در این تصاویر همچنین شاهد هستیم که خطوط باریک و کشیده بلندگوها هم جایشان را به سوراخ‌های گرد بخشیده‌اند.

image

با توجه به نمای پشتی این گوشی به نظر می‌رسد که پنل پشتی از جنس فلز طراحی شده باشد؛ اما از آنجا که نسخه قبلی آن از جنس شیشه ساخته شده بود، منطقی به نظر نمی‌رسد که سونی دوباره به طراحی‌های قدیمی روی آورده باشد. به همین خاطر پیش بینی می‌شود پنل پشتی Xperia XZ Premium 2 هم از جنس فلز و شیشه طراحی شود. یک مورد دیگر هم در این پنل وجود دارد که نسبت به نسل قبلی تغییر یافته است. در پنل پشتی این پرچم‌دار تازه شاهد تعبیه دوربین اصلی با لنز دوگانه و چینش عمودی هستیم. فلش LED هم کنار لنز اصلی تعبیه شده است و اثری از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی دیده نمی‌شود.

با توجه به حاشیه‌های بسیار باریک در پنل جلو به نظر می‌رسد که حسگر اثرانگشت در این موقعیت هم قرار نگیرد. سونی ممکن است برنامه‌های تازه‌ای برای این ویژگی بیومتریک در نظر داشته باشد و بخواهد آن را مانند رویای سایر سازندگان به زیر صفحه نمایش لمسی منتقل کند یا مانند طرح تازه کمپانی چینی میزو از کناره‌های بدنه کمک بگیرد. البته همان‌طور که گفتیم، این تصویر زاده ذهن یک طراح مستقل است و شاید اصلا شبیه طراحی نهایی پرچم‌دار سونی نباشد.

در تصاویر مفهومی Xperia XZ Premium 2 همچنین شاهد هستیم پورت ارتباطی USB Type-C در لبه پایینی تعبیه شده و جک هدفون 3.5 میلی متری هم در لبه بالای بدنه قرار گرفته است.

انتظار می‌رود که پرچم‌دار بعدی سونی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت بگیرد و احتمالا در ماه فوریه و در خلال نمایشگاه MWC 2018 رسما معرفی شود. پیش بینی می‌شود در هفته‌های آینده شاهد انتشار خبرهای بیشتری درباره این گوشی تازه باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

P.H

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
وسط بودن دوربین و اینکه حسگر اثر انگشت پایین دوربینه منم همین نظر رو دارم

رامین

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
کدوم اوج؟مگه اوج هم داشته؟نکنه زمان سونی اریکسون رو میگی؟

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۱۰/۱۶
چقد سوراخ داره

Alireza

۱۳۹۶/۱۰/۱۶
انصافا خیلی زیباست.سونی داره به روز های اوجش برمیگرده

ایمان

۱۳۹۶/۱۰/۱۶
با سلام
دو روز تا کنفرانس سونی...
ممنون از خانم خیامی موفق باشید