خانهاخبار
Xperia XZ1 Plus و Xperia XZ1 Premium، پرچمداران سونی در سال 2018 خواهند بود

Xperia XZ1 Plus و Xperia XZ1 Premium، پرچمداران سونی در سال 2018 خواهند بود

براساس اطلاعات به‌دست آمده، احتمال دارد گوشی‌های پرچم‌دار جدید سونی در نمایشگاه MWC 2018 در ماه فوریه ارائه شوند؛ رونمایی از گوشی Xperia XZ1 Premium، XZ1s و XZ1 Ultra قابل انتظار است.
۱۳۹۶/۱۰/۱۶

اگر برای رونمایی از گوشی‎های رده‌بالای سونی در ماه ژانویه منتظر مانده‌اید، احتمالاً باید در برنامه‎های خود تجدیدنظر کنید. براساس اطلاعات ارائه شده توسط Vortex.ge که یک وب‌سایت گرجستانی است، سونی درنظر دارد تا اولین گوشی‌های رده‌بالای خود را کمی دیرتر و در نمایشگاه MWC معرفی کند؛ زمان برگزاری این نمایشگاه، 26 فوریه تا 1 مارس است. با فرض صحت این اطلاعات، گوشی‌های سونی در نمایشگاه CES 2018 تعدادی مدل میان‌رده و ارزان‌قیمت خواهد بود؛ گوشی‌های سونی Xperia XA2، Xperia XA2 Ultra و Xperia L2 در نمایشگاه CES معرفی خواهند شد.

image

براساس شایعات، سونی گوشی‌های Xperia XZ1 Premium، Xperia XZ1 Plus و Xperia XZ1s را برای معرفی در نمایشگاه MWC 2018 در بارسلون درنظر گرفته است. تمامی مدل‌ها به عنوان جانشین گوشی رده‌بالای 2017 این شرکت عرضه می‎شوند. با توجه به اسامی احتمالی پرچم‏داران جدید سونی، به‎نظر می‌رسد Xperia XZ1 Premium پیشرفته‌ترین مدل در میان آن‏ها خواهد بود؛ مطابق با نسل گذشته، انتظار داریم این گوشی نیز از نمایشگری 4K با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل استفاده کند. با توجه به رزولوشن صفحه‎نمایش، خبری از عرضه XZ1 Premium با نمایشگر کشیده 18:9 نیست و سونی به عرضه پرچم‌دار گران‌قیمت خود با نمایشگر 16:9 ادامه خواهد داد. این مدل، البته اولین گوشی سونی محسوب خواهد شد که شش گیگابایت حافظه رم دارد؛ سونی در سال‌ گذشته، پرچم‌دارانش را با چهار گیگابایت رم عرضه کرده است اما این روند برای سال جدید میلادی تغییر پیدا خواهد کرد. جانشین XZ Premium، از تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون 845 کوالکام و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد.

آنچه که باعث تمایز XZ1 Premium از دیگر پرچم‌داران سونی در سال 2017 می‌شود، تنها نمایشگر 4K یا حافظه‌ی رم بیشتر نیست؛ ژاپنی‌ها تصمیم دارند تا این مدل را با دوربین دوتایی 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی ارائه دهند و حتی حسگر اثرانگشت نیز جای‌گیری متفاوتی خواهد داشت. گفته شده است که گوشی جدید سونی با صفحه‌نمایش 4K، از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بهره می‌گیرد.

در رابطه با دو مدل دیگر یعنی Xperia XZ1s و Xperia XZ1 Plus نیز شایعاتی منتشر شده است. مدل دوم، نمایشگر 5.5 اینچی دارد؛ این در حالی است که در XZ1s، از نمایشگر 5.2 اینچی استفاده می‎شود. رزولوشن صفحه‌نمایش هر دو مدل، FHD خواهد بود؛ به همین جهت، نباید چندان امیدوار باشید که گوشی‌های رده‌بالای جدید سونی با صفحه‌نمایش کشیده ارائه شوند. پردازنده اسنپدراگون 845 که در ماه میلادی گذشته معرفی شده بود، قلب تپنده‎ی Xperia XZ1 Plus است و هشت هسته پردازشی دارد؛ جانشین Xperia XZs نیز با تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 835 عرضه می‏شود. در رابطه با حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی، هر دو مدل پیشرفت چشمگیری نسبت به سری Xperia XZ نداشته‌‏اند زیرا با چهار گیگابایت رم و تنها 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهند بود. مانند XZ1 Premium، این دو مدل نیز دوربین دوتایی 12 مگاپیکسلی و سنسور اثرانگشت دارند؛ حسگر اثرانگشت در زیر دوربین اصلی جای گرفته است.

image

عرضه جانشین پرچم‌دار 2017 سونی با صفحه‌نمایش در نمایشگاه MWC 2018 ممکن است صحت داشته باشد؛ این شرکت در همین نمایشگاه در سال گذشته، از Xperia XZs و Xperia XZ Premium رونمایی کرده بود که تفاوت مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها، شایعات منشتر شده پیرامون سخت‌افزاری احتمالی XZ1 Premium و Xperia XZs را منطقی نشان می‎دهد. البته خبری از Xperia XZ2 سونی نیست زیرا شرکت سازنده از این مدل در نیمه دوم سال جاری میلادی رونمایی خواهد کرد.

در حال‏‌حاضر، طراحی احتمالی گوشی‌های Xperia XZ1 Premium، Xperia XZ1 Plus و Xperia XZ1s فاش نشده است اما رندرهای فوق، شاید تفاوت‌ آن‏ها را از نظر طراحی نشان دهند. گفته می‎شود سونی در سال آینده، حداقل یک گوشی با حاشیه‌های باریک عرضه خواهد کرد؛ هرچند، تصاویر به‎دست آمده دو گوشی سونی را با حاشیه‎های باریک فاش می‌‏کند. شما چه انتظاراتی از پرچم‌داران 2018 سونی دارید؟ 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Hesam

۱۳۹۷/۹/۲
هیف که دیگه محصولات سونی وارد نمیشه . ژاپن هم تحریممون کرد

shadi

۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این گوشی دقیقا کی وارد میشه ؟ لطفا اگه کسی اطلاع داره زودتر جواب بده

علي

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
سلام من يكي از عاشق ها و طرفدار هاي گوشي سوني هستم،من زياد اميدوار به اين نسل از گوشي سوني نيستم و احساس ميكنم مثل دفعات قبل سوني به روند بي كيفيت خودش ادامه بده

بهرام

۱۳۹۶/۱۰/۱۶
خوشکله

Melodi1733

۱۳۹۶/۱۰/۱۶
۱-اسنپ 835 رو برای سال 2018 اصلا درک نمیکنم
۲-کاش XZ1 Premium با صفحه نمایش 18/9 میبود تا توجه همگان به سونی جلب کنه.
انتظار دوربین دوگانه فوق العاده،سلفی با کیفیت،اسپیکر عالی و باتری باسرعت و دوام بالارو انتظار دارم.
امیدوارم ناامید نشم.