خانهاخبار
احتمال استفاده آی مک پرو از پردازنده A10 فیوژن قوت گرفت

احتمال استفاده آی مک پرو از پردازنده A10 فیوژن قوت گرفت

اخیرا کالبدشکافی از آی مک پرو صورت گرفته که وجود پردازشگر کمکی A10 فیوژن را در کنار پردازشگر اصلی تایید می‌کند.
۱۳۹۶/۱۰/۱۵

قبل از عرضه آی‌مک پرو، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل در محصول جدیدش در کنار پردازنده اصلی، از پردازشگر کمکی A10 فیوژن استفاده کرده است.

پردازشگر A10 فیوژن درواقع همان تراشه‌ای است که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به آن مجهز شده بودند و حال به نظر می‌رسد که آی‌مک پرو نیز از A10 فیوژن استفاده می‌کند. به‌لطف پردازشگر A10 فیوژن، برنامه‌هایی مانند سیری به‌صورت مستقل از پردازشگر اصلی اجرا می‌شوند و کاربران قادر به تجربه این دستیار صوتی هستند.

اپل وجود این پردازشگر در آی‌مک پرو را تایید نکرد و همین امر باعث شد که صحت شایعات رد شود. با این حال گروه iFixit در کالبدشکافی آی‌مک پرو متوجه حضور پردازشگر کمکی A10 فیوژن در کنار پردازشگر اصلی شدند، البته نکته‌ای نیز وجود دارد، پردازنده‌ای که آی‌مک پرو به آن مجهز شده نسبت به A10 فیوژن از ابعاد کوچک‌تری برخوردار است. همین امر باعث می‌شود که در مورد وجود پردازشگر A10 فیوژن در آی‌مک پرو کمی شک کنیم.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، اپل هنوز وجود پردازشگر A10 فیوژن در آی‌مک پرو را تایید نکرده است، البته چنین اقدامی در نوع خود جالب خواهد بود، زیرا اپل تاکنون چنین اقدامی انجام نداده است.

image

استفاده از تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی تازگی ندارد و شرکت‌های فراوانی برای ساخت چنین محصولاتی ابراز علاقه کرده‌اند. چندی پیش کوالکام مدعی شد که در حال ساخت لپ‌تاپی مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 است. همچنین شایعاتی در فضای مجازی قرار گرفت مبنی بر اینکه کروم بوکی مجهز به تراشه اسنپدراگون به‌زودی ساخته می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)