خانهاخبار
مایکروسافت به تولید آداپتور کینکت خاتمه داد

مایکروسافت به تولید آداپتور کینکت خاتمه داد

پس از خاتمه یافتن تولید کینکت، حال نوبت به آداپتور این سنسور رسیده تا مایکروسافت حمایت سخت‌افزاری از کینکت را قطع کند.
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

یکی از نوآوری‌های نسل هفتم، معرفی سنسورهای حرکتی بود. ایکس باکس 360 نیز از سنسوری خلاقانه به نام کینکت بهره می‌برد. این سنسور درواقع قابلیت شناسایی حرکات بدن گیمر را داشت و به گیمر اجازه می‌داد با حرکات بدنش، کنترل بازی را به دست بگیرد.

کینکت با ظاهری شکیل‌تر و البته قابلیت‌های به‌مراتب بهتر برای ایکس باکس وان عرضه شد، اما مشکلاتی از قبیل عدم عرضه محتوای جالب، منجر به عدم استقبال گیمرها از کینکت شد.

مایکروسافت، اکتبر سال گذشته اعلام کرد که تولید کینکت خاتمه یافته است. حال به نظر می‌رسد که پشتیبانی از این محصول نیز به اتمام رسیده و دیگر آداپتور کینکت ساخته نمی‌شود.

سخنگوی مایکروسافت در مصاحبه‌ای گفت:

پس از بررسی دقیق، تصمیم گرفتیم که ساخت آداپتور کینکت را خاتمه داده و روی لوازم جانبی جدیدی برای ویندوز 10 و ایکس باکس وان تمرکز کنیم.

آداپتور به کاربران اجازه می‌داد تا کینکت را به ایکس باکس وان اس، ایکس باکس وان ایکس و رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز متصل کنند. با در نظر گرفتن این گفته‌ها، اگر آداپتورتان را گم کرده یا خراب کنید، دیگر قادر به اتصال کینکت به دستگاهی به غیر از ایکس باکس وان نخواهید بود.

image

سنسور کینکت نتوانست به اهدافی برسد که مایکروسافت در سر داشت، اما از این سنسور در زمینه‌هایی به غیر از اجرای بازی استفاده می‌شود. نظرتان در مورد خاتمه یافتن حمایت مایکروسافت از کینکت چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hadi

۱۳۹۶/۱۰/۱۵
مایکروسافت فکر میکنه تولید یک محصول به تنهایی برای موفق شدن اون محصول کافیه ولی نمیدونه که اگه اون محصول نتونه از تمام توانش استفاده کنه هرچقدر هم که خوب باشه به هیچ دردی نمیخوره مثله این میمونه که ماشین تولید کنیم ولی بنزین نداشته باشیم بهش بزنیم