خانهاخبار
نوآورانه‌ترین گوشی‌‌های هوشمند سال 2017 از نگاه جی‌اس‌ام

نوآورانه‌ترین گوشی‌‌های هوشمند سال 2017 از نگاه جی‌اس‌ام

در میان ده‌ها گوشی مختلفی که هر سال به بازار عرضه می‎شوند کم پیش می‌آید که ویژگی‌های نوآورانه‌ای را در آنها ببینیم. در این مطلب بهترین گوشی‌هایی نوآورانه سال 2017 را به شما معرفی می‌کنیم که هر یک می‌توانند تاثیر شگرفی بر آینده صنعت موبایل داشته باشد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۰

سازندگان گوشی‌های هوشمند هرسال مدل‌های متعددی را به بازار عرضه می‏‌کنند که ادعا می‌‏شود از رقبای خود سر هستند. برخی سرعت محصولاش را به رخ می‌کشند. برخی دوربین آن را بهترین دوربین جهان معرفی می‌کنند و برخی دیگر ظرفیت بالای باتری را به عنوان مشخصه اصلی معرفی می‌کنند.

در میان ده‌ها شرکت کوچک و بزرگ سازنده گوشی‌های هوشمند، آنهایی که ضمن تولید گوشی با عملکرد بالا به دنبال ایجاد نوآوری و پیشرفت در این صنعت هستند، انگشت شمارند؛ نوآوری‌هایی که می‌تواند صنعت گوشی‌های هوشمند را متحول کند و تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

در این مطلب نوآورانه‌ترین گوشی‌های هوشند سال 2017 را به شما معرفی می‌کنیم؛ گوشی‌هایی که هر یک می‌توانند آغازگر انقلابی در بازار گوشی‌‌های تلفن همراه باشند و نقش بسزای در تکامل این دستگاه‌ها ایفا کنند.

رتبه اول: Mate 10 Pro

image

هوآوی در سال‌های اخیر به خوبی توانسته است، با ارائه محصولاتی با کیفیت و قدرتمند، طرفداران زیادی برای گوشی‌های سری Mate خود پیدا کند. گوشی‌های این خانواده با برخورداری از کیفیت ساخت بالا، طراحی دل‌فریب و مجهز بودن به قدرتمندترین و بهترین سخت‌افزارهای زمان خود، همواره توانسته‌اند نام خود را میان بهترین گوشی‌های هوشمند سال جای دهند.

Mate 10 Pro یک جهش بزرگ در این خانواده محسوب می‎شود؛ محصولی که علاوه بر داشتن تمام خصوصیات خوب نسل‌های پیشینش، هوش مصنوعی را در تک تک اجزا خود ادغام کرده است تا نوآورانه‌ترین گوشی هوشمند سال 2017 لقب بگیرد.

به جرات می‌توان گفت هیچ یک از پرچمداران امسال، آنطور که ادعا می‌کنند از هوش کافی برخوردار نیستند. هوشمند بودن نامداران بازار تنها محدود به دستیار شخصی می‌شوند که به فرامین و خواسته‌های کاربران واکنش نشان می‌دهد.

میت 10 پرو اولین گوشی هوشمند جهان است که از تراشه اختصاصی NPU بهره می‌برد. با استفاده از این فناوری نوعی ادراک به دستگاه افزوده شده است که رفتار کاربران را می‌فهمد و نیازهایشان را پیش‌بینی می‌کند.

دوربین میت 10 پرو با استفاده از هوش مصنوعی برتر خود کاملا می‌فهمید که در برابر هر سوژه‌ای و در هر صحنه‌ای باید چه تنظیماتی را انتخاب کند که عکس گرفته شده بهترین نتیجه را داشته باشد. این گوشی به صورت خودکار متن‌ها را حتی در حالت آفلاین نیز ترجمه می‌کند تا ثابت کند برای هوشمند بودن نیازی به ارتباط اینترنتی نیست.

رتبه دوم: iPhone X

image

اپل همیشه نشان داده است اضافه کردن دیر هنگام فناوری‌های جدید به گوشی‌های هوشمندش به معنی عقب ماندگی نیست، بلکه زمانی از یک فناوری استفاده می‌کند که به تکامل برسد و بتواند به بهترین شکل ممکن آن را در دسترسی کاربرانش قرار دهد.

اگرچه گوشی‌های اندرویدی سال‌هاست از ویژگی تشخیص چهره بهره می‌برند، فناوری FaceID در آیفون 10 نشان داد که اندرویدی‌ها چقدر از اپل عقب‌تر هستند.

درحالی که فناوری تشخیص چهره اندروید را تنها با یک عکس پرینت شده می‌توان فریب دارد، درصد خطای FaceID کمتر از 1 در یک میلیون است.

فناوری FaceID اپل چهره شما را در هر شرایطی خواهد شناخت، فرقی ندارد که مدل موری خود را تغییر داده باشید، ریش گذاشته باشید، عینک بزنید یا اصلا سنتان بیشتر شده باشد. این فناوری قادر است با دقت بسیار بالایی چهره شما را تشخیص دهد و قفل گوشی را باز کند.

رتبه سوم: Razer Phone

image

نام برند Razer با دنیای بازی‌های کامپیوتری گره خورده است. اکثر کاربران Razer را به خاطر کامپیوترها و لوازم جانبی مخصوص بازی می‌شناسند نه گوشی موبایل.

این شرکت در سال 2017 اولین گوشی هوشمند خود را نیز روانه بازار کرد که از یک ویژگی نوآورانه برخوردار بود. گوشی هوشمند ریزر اولین گوشی هوشمند جهان است که از نمایشگری با سرعت 120 هرتز بهره می‌برد. این ویژگی سبب می‏‌شود تا تصاویر بازی‌ها به نرمی هرچه تمام‌تر و بدون تاخیر روی صفحه نمایش پخش شوند و لذت بازی کردن با گوشی را دو چندان کند.

رتبه چهارم: Galaxy Note 8

image

در طول این سال‌ها که از عمر گوشی‌های موبایل می‌گذرد، بارها تلاش شرکت‌ها مختلف در عرضه گوشی‌هایی با قلم دیجیتال را دیده‌ایم. در این رده گوشی‌های سری Galaxy Note سامسونگ شاید تنها محصولاتی باشند که از ابتدا تا کنون طرفداران خود را حفظ کرده‌اند.

سامسونگ تلاش می‌کند تا هر سال ویژگی جدیدی به گلکسی نوت بیفزاید و امکانات آن را کامل‌تر کند. گلکسی نوت 8 جلوه‌گر بهترین سازگاری قلم دیجیتال با سخت‌افزار و نرم‌افزار یک گوشی هوشمند است. نرم‌افزارهای گوشی به شکلی طراحی شده‌‌اند که بهترین کارایی را با S Pen داشته باشند و حتی زمانی که صفحه خاموش است بتواند روی آن یادداشت نوشت.

رتبه پنجم: Zenfone AR

image

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دو بخش اصلی آینده گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند؛ آینده‌ای که بخشی از آن در گوشی Zenfone AR ایسوس نمود پیدا کرد.

این گوشی اولین گوشی پرچمدار جهان است که از فناوری Tango و Daydream گوگل پشتیبانی می‌کند و با استفاده از مجموعه دوربین‌ها و سنسورهایی که در اختیار دارد، امکان اسکن کردن فضا، درک عمق و تعقیق اجسام متحرک را برای گوشی فراهم می‎سازد. به این ترتیب به شکلی بهتر می‌توان از محتوای واقعیت افزوده استفاده کرده و از قابلیت‌های این فناوری در زندگی روزمره بهره برد.

 

  • به نظر شما چه گوشی دیگری در سال 2017 نوآوری داشته است؟ نظرتان را در این مورد با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

فرشته

۱۳۹۶/۱۰/۲۵
تمام برندها یه طرف:آیفون یه طرف.به خصوص گوشی آیفون x...مخصوصا اینکه از سایت وسنا با بهترین قیمت به واسطه جشنواره ای که گذاشتن خریداری بشه.

salim

۱۳۹۶/۱۰/۲۴
میت ده پرو بهترین گوشی از نگاه android authority و بهترین گوشی از نگاه techrader و بهترین موبایل از نگاه android police و بهترین موبایل از نگاه android central شده ایا این همه دلیل کمه برای برتری مطلق این گوشی بر گوشی های سال 2017 این همه نشان کسب کرد کدوم گوشی تونسته تا به الان این همه نشان کسب کنه , بعد از پیکسل گوگل بهترین دوربین حال حاظر بازار پردازنده فوق کار امد هوش مصنوعی ک در اجزاه مختلف گوشی دخیل هست دوربین تازه سازی موبایل بهینه سازی عملکرد موبایل ترجمه بدون نت در قسمت مپ مسیر یابی موقع قطعی نت باتری قدرتمند تا دو روز قدرت استفاده و کار کرد داره شارژ شدن در کمترین زمان ممکن دوسیمکارت همزمان 4G برای اولین بار و سرعت دانلود بالاتر از رقیبان با استفاده از کت 18 طراحی عالی و زیبا و خوش دست جنس و متریال فریم دور و شیشه گوشی از مرغوب ترین هاست عنوان نو اورانه ترین موبایل سال هم ازان خودشه کیفیت صدای عالی حالت دکستاپ مود عالی زد اب و همه چیزی ک یه ادم از یه موبایل انتظار داره در این موبایل گنجونده شده دیگه چیزی برا گفتن باقی نمیمونه

cadillac

۱۳۹۶/۱۰/۱۶
آخه مهندس حسگر های نواری حساس به فشار چه ربطی به صفحه حساس به فشار زیر تاچ داره ؟!
.
مثل این میمونه که بگی دوچرخه و تراکتور یکی هستن چو هر دو راه میرن !!!

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۵
منم نگفتم سرآغاز نبوده ولی همون قلم هم فقط نقش فشار دادن قسمت های کوچک صفحه بود.شما یادت نیست قبلا صفحه نمایش ها مقاومتی بود نه خازنی که با حرارت کار میکنه.شما ها اگه با قلم نوت 8 کار کنین مثل گوشیتون هنگ میکنین آماتور جان

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۵
نه نوآوری بزرگ رو هنگ تی سی داشت صفحه حساس به فشار اپل رو تبدیل به بدنه حساس به فشار کرد چه نوآوری بزرگی خخخخخخخخخخخ