خانهاخبار
معرفی گوشی نوکیا 1 در ماه مارس با نمایشگر HD

معرفی گوشی نوکیا 1 در ماه مارس با نمایشگر HD

شرکت فنلاندی HMD Global، درنظر دارد تا از گوشی رده‌پایین نوکیا 1 در ماه مارس رونمایی کند. این مدل از Android Go استفاده می‏‌کند و با قیمت 100 دلار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۰/۹

گوشی ارزان‌قیمت جدید HMD Global در ماه مارس با نام «نوکیا 1» معرفی خواهد شد و نسخه سبک سیستم‎عامل اندروید یعنی Android Go را به همراه دارد. اطلاعات منتشر شده پیرامون این گوشی توسط یک منبع مطلع در روسیه به‎دست آمده است. گفته می‌‏شود که «نوکیا 1» به صورت جهانی عرضه خواهد شد و قیمت آن نزدیک به 5990 روبل روسیه (معادل با 100 دلار یا 85 یورو) است.

براساس گزارش به‎دست آمده، نوکیا 1 به یک گیگابایت رم مجهز خواهد بود و هشت گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ البته مشخص نیست آیا امکان گسترش فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD درنظر گرفته شده است یا خیر. با توجه به دیگر محصولات رده‌پایین که توسط HMD Global در سال جاری معرفی شده است، نوکیا 1 نیز احتمالاً از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی خواهد کرد.

image

گفته شده است که نوکیا 1 به نمایشگر HD با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل مجهز خواهد بود. به همین جهت، گوشی جدید فنلاندی‌ها نمایشگری با نسبت ابعاد 16:9 خواهد داشت. در حال‌حاضر، مشخص نشده است نمایشگر نوکیا 1 چه ابعادی دارد؛ کوچک‌ترین گوشی عرضه شده توسط HMD Global در سال جاری میلادی، نوکیا 2 است که صفحه‌نمایش 5 اینچی دارد.

گوشی نوکیا 1 تنها گوشی رده‌پایین بر مبنای برنامه Android Go نیست؛ وب‌سایت PhoneArena گزارش می‌‏دهد که هوآوی نیز گوشی ارزان‎قیمت مشابهی ارائه خواهد داد که در حال‌حاضر، اطلاعات چندانی از آن منتشر شده است.

در رابطه با سیستم‌عامل اندروید Go، باید گفت که این سیستم‏عامل برای اجرا روی گوشی‎های مجهز به یک گیگابایت رم یا کم‏تر توسعه یافته است. همچنین نسخه‌های مختلف برنامه‌های گوگل با پسوند Go برای نوکیا 2 توسعه داده است که از نظر استفاده از منابع سخت‏افزاری، بهینه شده‌‏اند.   

گوشی نوکیا 2 در حال‌حاضر، ارزان‏قیمت‎ترین گوشی اندرویدی است که توسط HMD Global با قیمت 99 یورو عرضه می‎شود؛ برخلاف نوکیا 1، این گوشی از سیستم Android استفاده می‎کند و البته یک گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد که می‌توانید فضای ذخیره‎سازی آن‎را تا 128 گیگابایت با استفاده از کارت حافظه میکرو SD افزایش دهید.

نوکیا 2 به نمایشگر 5 اینچی HD مجهز شده است و استفاده از یک صفحه‌نمایش با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل، باعث شده تا 294 پیکسل در هر اینچ نمایشگر وجود داشته باشد. نوکیا 2 از دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی استفاده می‏‌کند و برای عکاسی سلفی به سنسور ثانویه 5 مگاپیکسلی در جلوی گوشی متکی است. این گوشی با وجود قیمت کم، به یک باتری 4100 میلی‎آمپر ساعت مجهز شده است. باید اشاره کرد که برخلاف مشخصات سخت‏افزاری نسبتاً ضعیف این گوشی، نوکیا 2 به اندروید اوریو 8.1 به صورت مستقیم به‎روزرسانی خواهد شد تا خریداران، آخرین نسخه از سیستم‎عامل اندروید را روی گوشی ارزان‏‌قیمت HMD Global تجربه نمایند.

دیگر محصولاتی که امسال توسط HMD معرفی شده، شامل گوشی پرچم‌دار نوکیا 8 و میان‌رده‌های نوکیا 7، نوکیا 6 و نوکیا 5 است. گوشی ارزان‌قیمت‏تر نوکیا 3 نیز توسط این شرکت فنلاندی در سه ماهه اول سال 2017 معرفی شد که البته قیمت بالاتر و مشخصات سخت‏افزاری قدرت‏مندتری نسبت به نوکیا 2 دارد. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)