خانهاخبار
جدیدترین آمار طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه تا دی ماه 96

جدیدترین آمار طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه تا دی ماه 96

براساس تازه‌ترین آماری که از طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه منتشر شده تاکنون اپراتور اول کشور موفق شده وضعیت بهتری را نسبت به رقبای خود کسب کند.
۱۳۹۶/۱۰/۶

اگرچه طرح ترابرد شماره‌های تلفن همراه در سطح جهان امکانی جدید به‌شمار نمی‌رود اما برای مشترکین تلفن همراه در ایران هنوز یک قابلیت تازه و جدید است. بیش از یک سال است که این طرح در سطح کشور و بین سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل اجرایی شده و در طی آن مشترکین زیادی با حفظ شماره همراه خود، به اپراتور رقیب کوچ کرده‌اند. 

مزیت اصلی ترابردپذیری این است که مشترک صرفا به دلیل داشتن یک شماره همراه خاص، محدود به استفاده از خدمات یک اپراتور نیست و می‌تواند بدون تغییر شماره اپراتور خود را تغییر دهد و از امکانات یک سرویس‌دهنده جدید استفاده کند.

قابلیت ترابرد شماره‌های همراه رقابت زیادی بین اپراتورها ایجاد کرده که نتیجه این رقابت بهتر شدن شرایط برای مشترکین است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ناظر اجرای این طرح است اما کارگزاری آن به یک شرکت خصوصی واگذار شده. 

طبق آخرین آماری که از ترابرد شماره‌های همراه بین سه اپراتور اصلی کشور منتشر شده ظاهرا اوضاع کاملا به نفع همراه اول پیش می‌رود. این اطلاعات براساس گزارش تجمیعی ترابردپذیری هر اپراتور تا تاریخ ۵ دی ماه ۹۶ بدست آمده است. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علی

۱۳۹۶/۱۰/۷
از نظر قیمت اینترنت هم ,من 4 گیگ ماهانه میگیرم تو ایرانسل 13 ولی تو همراه اول 17 هست . و جالب ترین چیزش هم اینه که اگر صورت حسابت رو به موقع بدی یه روز 100 گیگ اینترنت مجانی میده ایرانسل

علی

۱۳۹۶/۱۰/۷
خیلی عجیبه . چون تعرفه ایرانسل (دایمی) نصف همراه اوله و به تمام شماره ها چه اپراتور های دیگه چه تلفن ثابت دقیقه ای 33 هست در صورتی که همراه اول به اپراتور های دیگه 62.5 و به همراه اول یا ثابت 57 هست.و ایترنتش هم که حداقل طرف ما 40 تا 50 مگ میده و از همراه اول سریع تر و هم ارزون تره ( بسته هاش حداقل 20 تا 30 درصد ارزون تره.)

...

۱۳۹۶/۱۰/۷
همراه اول چه از نظر آنتن دهی ، و چه از نظر سرعت اینترنت حرف اول و میزنه ( البته بستگی به موقعیت مکانی شما نیز دارد )
و هنوز هیچ اپراتوری رو دستش نیومده ...
من 4 گیگ فیلم و با اینترنت همراه اول ، در عرضِ 8 دقیقه دانلود میکنم
با سرعت 5.6MB ولی قبلا که خط ایرانسل داشتم نهایت سرعتش 700.800KB بود ک شدیدا رو مُخ بود !!!!!!
از نظر آنتن دهی هم ، اکثر نقاط ، مثل روستاهای دور افتاده ، کم کم آنتن همراه اول 2 تا خونه شما داری .
ولی ایرانسل اصلا آنتن نداره و کلا ، خارج از شبکه است ...
و نکته ی آخر ، دلیل خوبی اپراتور همراه اول ، سابقه و پشتیبانی قوی اونه ... که از سال 73 شروع بکار کردن

mohammad.sh

۱۳۹۶/۱۰/۶
رایتل و بگو خخخخخخخ

mojtaba9849

۱۳۹۶/۱۰/۶
همراه اول تعرفه های اینترنتش بهتره ایرانسل خیلی گرون میده