خانهاخبار
Xiaomi Mi 7 به سنسور اثرانگشت داخل نمایشگر مجهز نخواهد بود

Xiaomi Mi 7 به سنسور اثرانگشت داخل نمایشگر مجهز نخواهد بود

براساس یک گزارش جدید، پرچم‌دار 2018 شیائومی به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز خواهد شد؛ به همین جهت، چینی‌ها از ارائه Xiaomi Mi 7 با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر صرف‌نظر کرده‌اند.
۱۳۹۶/۱۰/۶

براساس یک گزارش جدید در چین، گوشی پرچمدار اندرویدی شیائومی می 7 ممکن است به سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی مجهز شده باشد و فاقد حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر خواهد بود. گفته شده است که سیستم تشخیص چهره شیائومی می 7، عملکردی نزدیک به Face ID آیفون 10 دارد و همچنین شیائومی برای توسعه آن با کوالکام، Truly Opto-Electronics و Himax Technologies وارد همکاری شده است.

سیستم تشخیص چهره شیائومی، به سخت‎افزار اختصاصی متکی خواهد بود؛ به همین جهت، عملکرد بسیار بهتری نسبت به نمونه‎های نرم‎افزاری دارد. شیائومی در حالی از سیستم تشخیص چهره در پرچم‌دار جدیدش استفاده خواهد کرد، که گفته می‌شود اوپو به همراه هوآوی در حال توسعه محصولاتی مجهز به سنسور اثرانگشت درون نمایشگر هستند. البته ممکن است در آینده، سیستم تشخیص چهره و حسگراثرانگشت اپتیکال باهم به گوشی‌های رده‎بالا راه پیدا کند. گمان می‌رود Vivo Xplay 7 اولین گوشی مجهز به سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر باشد. 

image

هوآوی مدتی پیش از سیستم تشخیص چهره اختصاصی خود رونمایی کرده بود؛ هوآوی در توسعه این سیستم از یک دوربین مادون قرمز، دوربین RGB، چراغ LED رنگی، سنسور مجاورت و پروژکتور VCSEL استفاده کرده است که می‎تواند بیشتر از 300 هزار نقطه را روی چهره‎ی کار تشخیص دهد. مانند سیستم Face ID، سیستم تشخیص چهره هوآوی چندان سریع نیست؛ هرچند، گفته می‎شود هوآوی آن‌را برای استفاده روی پرچم‌داران جدید خود بهینه خواهد کرد. در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری پیرامون سیستم تشخیص چهره اختصاصی شیائومی منتشر نشده است یا نمی‌دانیم سیستم تشخیص چهره اختصاصی این شرکت، چه عملکردی دارد.

از آنجایی‌که شیائومی Mi 7 به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز خواهد بود، عرضه آن با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر چندان حائز اهمیت نیست. گفته می‎شود شیائومی Mi 7 به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهد شد؛ این چیپ‌ست هشت هسته‌ای، بر مبنای فرآیند پردازش 10 نانومتری FinFET سامسونگ توسعه می‏یابد. از دیگر شایعات منتشر شده پیرامون پرچم‌دار 2018 شیائومی، می‌توان به عرضه آن با نمایشگر 5.65 اینچی اشاره کرد؛ نسل قبل یعنی شیائومی Mi 6 تنها از یک صفحه‌نمایش 5.15 اینچی استفاده می‌کند. براساس شایعات، جانشین شیائومی می 6 حاشیه‌های باریکی خواهد داشت و نمایشگر آن، نسبت ابعاد 18 به 9 دارد.

از دیگر شایعات منتشر شده پیرامون شیائومی Mi 7، باید به عرضه این مدل با دوربین دوگانه اشاره کرد. ضمن اینکه سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 با رابط‌کاربری MIUI 9 روی آن اجرا خواهد شد. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، پرچم‌دار جدید شرکت شیائومی در ماه آوریل 2018 به صورت رسمی معرفی خواهد شد؛ یک سال پس از عرضه شیائومی می 6.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

salim

۱۳۹۶/۱۰/۶
این قابلیت خجسته تو گوشی ویوو قراره وارد بشه و تاییدیه شو هم دادن عزیز دلم

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۶
دانش پیوندِ اسکنر به نمایشگر هنوز تکمیل نشده. بنظر میرسه برای "نوت۹" این "پیوندِ خجسته" عملیاتی بشه