خانهاخبار
آیفون‌های 2018 به باتری‌های بسیار بزرگ مجهز می‌شوند

آیفون‌های 2018 به باتری‌های بسیار بزرگ مجهز می‌شوند

مدت کوتاهی از معرفی و عرضه آیفون‌های تازه اپل می‌گذرد؛ اما ظاهرا انتشار شایعه‌ها درباره آیفون‌های 2018 هم آغاز شده است. برخی کارشناسان معتقدند که اپل در نظر دارد باتری‌های بسیار بزرگ‌تری برای آیفون‌های بعدی خود طراحی کند.
۱۳۹۶/۱۰/۴

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی اپل چندی پیش سه گوشی تازه آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 را رسما معرفی کرد. هنوز زمان زیادی از رونمایی و عرضه گوشی‌های مذکور نگذشته است که شایعه‌های مختلف درباره آیفون‌های بعدی هم منتشر شده‌اند. البته هنوز اخبار دقیقی درباره تعداد و مشخصات فنی این گوشی‌ها در دسترس نیست و برای پیش بینی در این باره هم کمی زود است.

همان‌طور که گفتیم، اطلاعات دقیقی در این باره در دست نیست؛ اما گزارش‌های اخیر مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد سال 2018 هم سه آیفون مختلف را معرفی کند. انتظار می‌رود دو آیفون از این سه گوشی به صفحه نمایش OLED مجهز شوند و مدل سوم هم درواقع یک نسخه سطح پایین‌تر از آیفون 10 باشد و از پنل LCD بهره ببرد. حالا آقای مینگ چی کو، یکی از تحلیل گران نامی از کمپانی KGI Securities، اطلاعات تازه‌ای در این زمینه منتشر کرده که ممکن است برای شما هم جالب باشد.

image

این تحلیل‌گر مدعی شده است که اندازه و ظرفیت باتری در آیفون‌های 2018 نسبت به نسل‌های قبلی به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. البته پیش از آنکه از این خبر شگفت زده شوید، باید تأکید کنیم که باتری بزرگ الزاما به معنی افزایش کیفیت یا عمر باتری نیست. مینگ چی کو گفته است که اپل باید به خاطر استفاده از حسگرهای 3 بعدی و عملگرهای مرتبط با واقعیت افزوده در آیفون‌های سال 2018 حتما از باتری‌هایی بزرگ‌تر با ظرفیت بیشتر بهره ببرد.

البته کمپانی اپل در سال جاری هم اقدامات مشابهی انجام داد و باتری گوشی آیفون 10 خود را با دو واحد مجزا و با ظاهری شبیه حرف L طراحی کرد. به همین خاطر ممکن است این غول تکنولوژی طراحی و اندازه باتری‌هایش را در سال آینده دستخوش تغییرات بیشتری کند.

در این باره به جزئیات بیشتری هم اشاره شده است. ظاهرا قرار است در ساخت باتری‌های سال آینده آیفون‌ها به جای PCB کاملا نرم و انعطاف پذیر، از PCB با مشخصات هیبریدی منعطف و تا حدودی سخت استفاده شود. از طرفی بزرگ شدن اندازه باتری همچنین به معنی کاهش اندازه سایر قطعات داخلی از جمله پردازنده اصلی است.

تحلیل‌گر مذکور پیش از این پیش بینی کرده بود که اپل در سال 2018 احتمالا یک نسخه جانشین آیفون 10 معرفی می‌کند. او گفته بود که اپل در کنار این مدل جانشین همچنین یک گوشی در اندازه پلاس با صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع OLED هم عرضه خواهد کرد. آیفون سوم هم طبق ادعای او از صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع LCD بهره می‌برد.

انتظار می‌رود که هر سه آیفون سال آینده به تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی مجهز شوند. اپل احتمالا روند حذف دکمه تاچ آی دی را همچنان ادامه می‌دهد و حاشیه بالای صفحه نمایش در آیفون‌های سال 2018 هم مانند آیفون 10 امسال به همان شکل نامتعارف طراحی خواهد شد. پیش بینی می‌شود که در ادامه محبوبیت ترند حذف حاشیه، هر سه گوشی 2018 اپل مانند پنل نمایش آیفون 10 از طراحی بدون لبه بهره ببرند.

در آخر باز هم تأکید می‌کنیم که هیچ خبر رسمی درباره طراحی و مشخصات فنی آیفون‌های سال 2018 منتشر نشده و با توجه به معرفی تازه‌ترین گوشی‌های آیفون در ماه‌های اخیر، هنوز برای انتشار گزارش‌های مختلف درباره نسل بعدی کمی زود است. همه ما اپل را به خاطر اقدامات و طراحی‌های غافلگیرانه می‌شناسیم و این خبرها را باید تا زمان محقق شدنشان در حد شایعه نگه داریم. در ماه‌های آینده احتمالا شاهد انتشار خبرها و تصاویر بیشتری از آیفون‌های 2018 خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۴
این تیتر، نویدِ یه انفجار بزرگ رو میده!
باتری بزرگ یعنی انفجار مهیب، یعنی قطع عضو، زخمِ اثنی عشر