خانهاخبار
فرم‌ور دوگانه تازه Galaxy A8 و A8 Plus سامسونگ فاش شد

فرم‌ور دوگانه تازه Galaxy A8 و A8 Plus سامسونگ فاش شد

مدت کوتاهی از معرفی رسمی دوگانه (A8 (2018 و (A8 Plus (2018 سامسونگ می‌گذرد؛ اما فرم‌ور یا سفت‌افزارهای اولیه هر دو امروز منتشر شد. فهرست اولیه بازارهای هدف این گوشی‌ها نشان می‌دهد که در آینده نزدیک شاهد ورودشان به بازارهای آسیایی و اروپایی خواهیم بود.
۱۳۹۶/۱۰/۱

تنها سه روز از معرفی رسمی دوگانه میان رده اما سطح بالای سامسونگ به نام‌های Galaxy A8 (2018) و A8 Plus (2018) می‌گذرد؛ اما جالب است که فرم‌ور استاک این دو گوشی تازه در فضای وب دیده شده است. همان‌طور که گفتیم، این گوشی‌ها اخیرا معرفی شدند و مشخصات و ویژگی‌هایشان هم منتشر شد. به همین خاطر فرم‌ورهایشان اطلاعات تازه‌ای برایمان ندارند. به نظر می‌رسد نرم افزار موجود در این فرم‌ور اندروید نوقا نسخه 7.1.1 باشد. کمپانی سامسونگ اعلام کرده است که این دو گوشی را از ژانویه سال آینده عرضه می‌کند اطلاعات دقیقی درباره اولین بازارهای میزبان آن‌ها در دسترس نیست. البته فرم‌ور تازه منتشر شده ظاهرا نشانه‌هایی در این باره دارد که با تحلیل آن‌ها حدس می‌زنیم گوشی‌های A8 و A8 Plus جدید این سازنده قرار است در برخی کشورهای آسیایی و همچنین اروپایی به فروش برسند. از طرفی انتظار می‌رود که نسخه بزرگ‌تر این دوگانه یعنی A8 Plus (2018) به صورت محدودتری عرضه شود و تنها به چند بازار مشخص راه یابد. به طور کلی به نظر می‌رسد که این دوگانه تازه روند عرضه مشابه با سایر نسخه‌های قبلی سری Galaxy A را در پیش بگیرند.

image

این فرم‌ور تازه منتشر شده فهرست اولیه‌ همه کشورهایی را که قرار است A8 و A8 Plus تازه در آن‌ها به فروش برسند، به نمایش می‌گذارد؛ اما بهتر است به این نکته هم توجه کنید که این فهرست احتمالا تا زمان عرضه دستخوش تغییر خواهد شد. فرم‌ور مذکور برای کشورهای متعددی منتشر شده است و منطقی به نظر می‌رسد که این کشورها از فهرست بازارهای میزبان حذف نشوند؛ اما احتمالا در آینده شاهد افزایش تعداد کشورها به این فهرست خواهیم بود. برای استدلال این ادعا هم باید بگوییم که عرضه رسمی این دوگانه از ماه آینده (ژانویه) آغاز می‌شود و هنوز تا آن زمان حدودا یک ماه فرصت باقیست. بدین ترتیب فهرست کشورهای میزبان گوشی‌های مذکور هم در همین فرصت زمانی احتمالا دستخوش تغییر می‌شود و فرم‌ورهای الحاقی در آینده نزدیک منتشر می‌شوند. از طرفی هیچ تضمینی برای تحقق پیش بینی‌ها وجود ندارد و باید منتظر باشیم و ببینیم سامسونگ سرانجام چه زمانی از فهرست نهایی بازارهای هدف A8 و A8 Plus تازه‌اش پرده برمی‌دارد.

تفاوت‌های میان دو گوشی Galaxy A8 (2018) و A8 Plus (2018) معدود هستند. A8 Plus (2018) صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی فول اچ دی پلاس با وضوح تصویر 2220 در 1080 از نوع Super AMOLED اینفینیتی دارد و A8 (2018) هم از صفحه نمایشی در اندازه 5.6 اینچ بهره می‌برد. بدنه هر دو گوشی از جنس فلز و شیشه طراحی شده و حسگر اثرانگشت‌شان هم بر خلاف نسل‌های قبل حالا به پنل پشتی زیر دوربین اصلی منتقل شده است. دوربین اصلی آن‌ها همچنان تک لنز است. این لنز 16 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.7 طراحی شده است و فلش LED هم آن را همراهی می‌کند. نکته جالب توجه اینجاست که دوربین سلفی این گوشی‌ها دوگانه در نظر گرفته شده است. این لنزها 16 و 8 مگا پیکسلی با دیافراگم  1.7 هستند و در حاشیه بالای صفحه نمایش قرار گرفته‌اند. هر دو نسخه A8 (2018) و A8 Plus (2018) مجوز IP68 دریافت کرده‌اند و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک مقاوم‌اند. این گوشی‌ها از پردازنده 64 بیتی و 14 نانومتری سامسونگ اگزینوس 7885 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرند اما از نظر کانفیگ رم متفاوت هستند. Galaxy A8 (2018) به 4 گیگابایت رم مجهز شده است و در دو نسخه با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایت عرضه می‌شود. از طرفی Galaxy A8 Plus (2018) در دو نسخه با مقدار رم 4 و 6 گیگابایت معرفی شده و حافظه داخلی این نسخه‌ها به ترتیب 32 و 64 گیگابایت گزارش شده‌ است. اندازه باتری هم یک تفاوت مشهود دیگر در این گوشی‌هاست. A8 از باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد؛ در حالی که ظرفیت باتری بزرگ نسخه A8 Plus معادل 3500 میلی آمپر ساعت است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۱
قیمت فضایی اندروید7 اندرویدش لااقل 8 بود
اصلا خریدش کاری درستی نیس

ruhollah

۱۳۹۶/۱۰/۱
دیافراگم دوربین جلو f 1/9 هست فکر کنم اشتباه نوشتید

سجاد

۱۳۹۶/۱۰/۱
امیدوارم این موبایل وارد بازار ایران شود

سجاد

۱۳۹۶/۱۰/۱
امیدوار هر دو نسخه این موبایل وارد بازار ایران شود ...