خانهاخبار
مرورگر کروم تبلیغات نامناسب را نمایش نمی‌دهد

مرورگر کروم تبلیغات نامناسب را نمایش نمی‌دهد

گوگل اعلام کرد که مرورگر کروم از ۱۱ بهمن دیگر تبلیغات نامناسب را نمایش نمی‌دهد. این تبلیغات شامل آنهایی می‌شوند که چشم را آزار دهند، تمام صفحه را اشغال کرده یا به‌طور ناگهانی فایل صوتی پخش کنند.
۱۳۹۶/۹/۳۰

تبلیغات، یکی از منابع اصلی درآمد سایت‌ها است. اگرچه بعضی از سایت‌ها از روش‌های خلاقانه برای تبلیغات استفاده می‌کنند، با این حال شاهد گونه‌هایی از تبلیغات هستیم که باعث آزار کاربران می‌شوند.

برای جلوگیری از این‌گونه تبلیغات، مرورگرهای متعددی اقدام به عدم نمایش تبلیغات نامناسب می‌کنند، البته مرورگر کروم چنین اقدامی را انجام نمی‌دهد. همین امر نیز باعث شده کاربران از گوگل انتقاد کنند.

در ماه ژوئن، گوگل اعلام کرد که از اوایل سال ۲۰۱۸ اقدام به عدم نمایش تبلیغات نامناسب می‌کند، البته این موضوع به معنی مسدود ساختن تمام تبلیغات نیست. درواقع گوگل می‌خواهد نظرات بیشتری روی تبلیغات داشته باشد تا تجربه کاربران از وبگردی و تماشای سایت‌های مختلف به مشکلی برنخورد.

در صورتی که سایتی از قوانین جدید پیروی نکند مرورگر کروم تبلیغات آن سایت را نمایش نخواهد داد. در مورد تبلیغات نامناسب، گوگل توضیح داده است تبلیغاتی چشم را آزار دهند، تمام صفحه را اشغال کنند یا دارای فایل صوتی با قابلیت پخش ناگهانی باشند، تبلیغات نامناسب شناخته شده و مسدود می‌شوند.

شرکت گوگل برنامه‌ای نیز در نظر گرفته تا بنگاه‌های تبلیغاتی از استانداردهای لازم مطلع شوند. در این برنامه آموزش‌هایی وجود دارد که تبلیغ استاندارد را معرفی می‌کند. گوگل اعلام کرد که از ۱۱ بهمن اقدام به عدم نمایش تبلیغات غیراستاندارد خواهد کرد.

در صورتی که مشخص شد سایتی از تبلیغات نامناسب برخوردار است، گوگل ایمیلی به صاحب سایت ارسال می‌کند. اگر ایرادات ذکر شده برطرف نشود، گوگل اقدام به مسدودسازی تبلیغات آن سایت خواهد کرد.

image

صاحب سایتی که تبلیغاتش مسدود شده باشد با برطرف کردن مشکلات، امکان ارسال بررسی مجدد به گوگل را دارد. نظر شما چیست؟ آیا با اقدام گوگل موافق هستید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)