خانهاخبار
سرفیس فون مایکروسافت به دو صفحه‌ نمایش مجهز خواهد بود

سرفیس فون مایکروسافت به دو صفحه‌ نمایش مجهز خواهد بود

اطلاعات به‌دست آمده، تأیید می‌کند که ردموندی‌ها همچنان در حال توسعه گوشی‌ هوشمند «سرفیس فون» هستند؛ محصولی که براساس شواهد جدید، دو نمایشگر خواهد داشت.
۱۳۹۶/۹/۲۹

سرفیس فون، چیزی بیشتر از یک رویا برای مایکروسافت و طرفداران ویندوز فون نبوده است؛ هرچند، به‌نظر می‌رسد که این رویا به‌زودی محقق خواهد شد زیرا شرکت آمریکایی روی یک دستگاه جدید و قابل‌حمل مشغول به کار هستند.

یک کاربر در توئیتر، مجموعه‌ای از چندین برنامه را در فروشگاه مایکروسافت استور یافته است که با عنوان Windows-8828080 متمایز شده‎اند؛ بشماره مذکور به پروژه Andromeda اشاره می‏‌کند. در ادامه نیز، اعلام شده است که این مجموعه شامل برنامه‌هایی می‎شود که به‌ صورت اختصاصی برای گوشی‎های هوشمند طراحی شده‏‌اند؛ به عبارت بهتر، برنامه‎هایی یونیورسال نیستند که علاوه‌بر گوشی‌های هوشمند ویندوزی، بتوانید آن‌ها را روی تبلت یا لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز 10 اجرا نمایید.

image

باید اشاره کرد که مایکروسافت، به صورت رسمی توسعه سرفیس فون یا تبلت تاشو را تأیید نکرده است اما شایعات مختلفی مبنی بر اینکه ردموندی‌ها روی یک گجت با دو نمایشگر مشغول به کار هستند؛ وجود دارد. مدل مذکور سیستم‌عامل Andromeda را اجرا خواهد کرد که نسخه‌ی مخصوص ویندوز 10 برای اجرای روی محصولات مجهز به دو نمایشگر است. به کمک تغییراتی که روی این نسخه اعمال شده است، سیستم‌عامل بسته به حالت استفاده‌ی کاربر از تبلت یا گوشی تاشوی خود، رابط‌کاربری متفاوتی را ارائه می‎دهد.

اگر شایعات منتشر شده صحت داشته باشد، احتمالاً تبلت یا گجت تاشوی مایکروسافت به یک‌ گوشی‌هوشمند یا فبلت تبدیل خواهد شد. همچنین هنگامی‌که صفحه‌نمایش‌های آن‌را از یک‌دیگر جدا کنید، به تبلت ویندوزی دسترسی خواهید داشت که برنامه‌های ویندوز 10 را اجرا می‎کند.

در همین رابطه، مدتی پیش در جی‌اس‌ام تعدادی تصویر پتنت از سرفیس تاشوی مایکروسافت منتشر شد که دو نمایشگر این دستگاه را به نمایش می‌گذارد؛ این گجت که از قابلیت‌های ارتباطی برای مکالمه و ... برخوردار است، دو صفحه‎نمایش را به همراه خواهد داشت که از طریق لولا به یک‎دیگر متصل شده‎اند. تعدادی آهن‎ربا نیز در لبه‌های اطراف نمایشگر وجود دارد که کمک می‌کند دستگاه را تا کنید. آن‌طور که اعلام شده است، استفاده از این گجت تاشوی در حالت‏‌های مختلف امکان‌‏پذیر خواهد بود؛ یک حالت با ارائه‌ی کلیدهای لمسی، تبلت تاشوی مایکروسافت را به لپ‌تاپ تبدیل خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)