خانهبررسی‌ها
مقایسه Mate 10 Pro با Galaxy Note 8

مقایسه Mate 10 Pro با Galaxy Note 8

مقایسه پرچم‌داران همیشه جذاب هستند به خصوص اینکه آن دو پرچم‌دار اندازه صفحه بزرگی هم داشته باشند. نوت 8 و میت 10 پرو دو گوشی اندرویدی پر سر و صدای این روزهای بازار هستند که در این مقایسه به شما می‌گوییم که هر کدام در چه زمینه‌ای نسبت به رقیبش برتری دارد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۹/۲۸

هوآوی امسال با خانواده میت 10 بسیار پرقدرت‌تر از گذشته ظاهر شد. سامسونگ هم هر چه داشته و نداشته در نوت 8 رو کرده تا از قافله عقب نمانده باشد و تجربه سال گذشته را به فراموشی بسپارد. بی شک اگر شما دنبال خرید یک گوشی هوشمند اندرویدی با امکانات فوق‌العاده باشید و علاوه بر این هزینه زیادی برای خرید گوشی کنار گذاشته باشید در انتخاب Galaxy Note 8 و Mate 10 Pro دچار تردید می‌شوید. در این بررسی مقایسه ما با روشن کردن نقاط ضعف و قوت هر کدام از دو گوشی برابر رقیبش این آگاهی را به شما می‌دهیم تا انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

طراحی

امسال بیشتر پرچم‌داران جنس بدنه یکسانی داشتند. شیشه و فلز در کنار هم دو متریال اصلی سازنده پرچم‌داران کمپانی‌های بزرگ بودند. میت 10 پرو و گلکسی نوت 8 هم دو پرچم‌دار اصلی دو کمپانی بزرگ هوآوی و سامسونگ هستند. فریم اطراف هر دو گوشی فلزی است در حالی که قاب پشتی آن‌ها از شیشه ساخته شده. در هر دو گوشی از مواد خوبی برای بدنه دستگاه‌ها استفاده شده است که همین انتظار را هم داشتیم. لیز بودن خصیصه اصلی هر دو گوشی است اما میت 10 پرو از نوت 8 کمی لیزتر است. بدنه هر دو گوشی مستعد جذب اثرانگشت و لک است اما با یکبار دستمال کشیدن به‌راحتی این لک‌ها از روی بدنه آن‌ها پاک می‌شود. قاب پشتی در هر دو گوشی در لبه‌ها کمی خمیده است و همین امر کمک می‌کند هر دو به‌خوبی در کف دست بنشینند.

از نظر ابعاد چاره‌ای جز این نداریم که نمره قبولی را به میت 10 پرو بدهیم. ارتفاع نوت 8 بسیار بیشتر از رقیبش است اما از نظر پهنا تقریبا یکسان هستند و فقط اختلافی 0.3 میلی‌متری دارند. چیزی که باعث شده میت 10 پرو بهتر و خوش‌دست‌تر به نظر برسد ضخامت بسیار کمتر و درعین‌حال سبک‌تر بودنش است. میت 10 پرو از رقیبش 0.7 میلی‌متر نازک‌تر و 17 گرم سبک‌تر است. نسبت ارتفاع به پهنا در میت 10 پرو معقول‌تر از گلکسی نوت 8 است و درمجموع Mate  10 Pro خوش‌دست‌تر از Galaxy Note 8 است.

طراحی قاب پشتی در میت 10 پرو به‌طور حتم بسیار زیباتر از گلکسی نوت 8 است. در هر دو گوشی نواری در قاب پشتی تعبیه شده که دوربین را از سایر بخش‌ها جدا می‌کند. این نوار در نوت 8 بسیار کوچک و مشکی‌رنگ است و علاوه بر اینکه دوربین‌های اصلی و فلاش را در خودش جای داده سنسور اثرانگشت را هم در بر گرفته است. در میت 10 پرو این نوار طراحی بسیار شیک و زیبایی دارد؛ طراحی‌اش شیاردار است اما زیر شیشه به کار رفته و نمی‌توان آن را حس کرد. رنگ این نوار هماهنگ با رنگ قاب پشتی است و دو دوربین اصلی را به همراه فلاش در خودش جای داده است. سنسور اثرانگشت هم زیر این نوار است.

طراحی قاب دوربین‌ها در میت 10 پرو لوکس‌تر از نوت 8 است اما لنزها کمی بیرون‌زدگی دارند که این بیرون‌زدگی به علت ضخامت کمتر میت 10 پرو است.

قاب جلویی هر دو گوشی زیباست اما نوت 8 طراحی زیباتری در این بخش دارد. لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش در نوت8 سبب شده تا علاوه بر اینکه شاهد طراحی زیباتر هستیم حاشیه‌های صفحه‌نمایش هم کمتر باشند. هیچ خبری از کلید فیزیکی Home در قاب جلویی دو گوشی نیست و باید به استفاده از کلیدهای ناوبری داخل صفحه‌نمایش عادت کنید.

کلیدهای کنترلی دو گوشی هم در مکان‌های متفاوتی قرار دارند. کلیدهای ولوم و پاور در میت 10 پرو سمت راست دستگاه قرار دارند در حالی که در نوت 8 کلید پاور سمت راست و کلیدهای ولوم سمت چپ هستند. نمی‌توان به‌طور 100 درصد گفت کدام طرز قرارگیری کلیدها راحت‌تر است اما ما قرار گرفتن هر دو کلیدها را در سمت راست بیشتر می‌پسندیم.

جمع‌بندی بخش طراحی

جنس بدنه هر دو گوشی بسیار خوب است و حس لوکس بودن را به‌خوبی منتقل می‌کنند. از نظر خوش‌دستی Mate 10 Pro بهتر در دست می‌نشیند و این خوش‌دست بودن را مدیون ضخامت و وزن کمتر و نسبت ابعاد معقول‌تر صفحه‌نمایشش است. باوجوداینکه زیبایی سلیقه‌ای است اما در کل قاب پشتی میت 10 پرو زیباتر اما قاب جلوی گلکسی نوت 8 جذاب‌تر است.

image
image
image
image
image

image

 

دوربین

هر دو گوشی دو دوربین اصلی دارند و یک دوربین برای سلفی آن‌ها به کار گرفته شده است. دوربین‌های اصلی در میت 10 پرو سنسورهای متفاوتی از نظر رزولوشن دارند در حالی که در گلکسی نوت 8 هر دو لنز 12 مگاپیکسلی هستند. دوربین سلفی هر دو گوشی هم سنسور 8 مگاپیکسلی دارند و تک لنز هستند. برای اولین بار در بین گوشی‌های دو دوربینه هر دو لنز دوربین اصلی میت 10 پرو به اندازه دهانه دیافراگم f/1.6 مجهزند که این نشان از ورود نور زیاد به این لنزها و توانمندی آن‌ها در ثبت عکس‌های روشن در نور کم دارد در حالی که در نوت 8 یکی از لنزها اندازه دهانه دیافراگم f/1.7 و دیگری f/2.4 دارد. در میت 10 پرو یکی از لنزها به OIS مجهز است و در نوت 8 هر دو لنز از این ویژگی بهره می‌برند.

منوی دوربین‌ها در هر دو گوشی تقریبا شبیه به هم است و از نظر کارایی یکسان هستند اگرچه روی هرکدام از منوها تنظیمات متفاوتی دیده می‌شود. در صفحه اصلی هر دو منو کلیدهایی برای فعال و غیرفعال کردن حالت پرتره، خاموش و روشن کردن فلاش و ... دیده می‌شود. با کشیدن انگشت روی منوی دوربین میت 10 پرو به چپ و راست به ترتیب مودها و منوی تنظیمات باز می‌شود در حالی که در نوت 8 مودها و فیلترها نمایش داده می‌شوند.

در نور روز دوربین‌های هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی دارند. گلکسی نوت 8 رنگ‌ها را گرم‌تر ثبت می‌کند در حالی که میت 10 پرو در ثبت رنگ‌ها واقع گرا تر است. عکس‌های گرفته شده با میت 10 پرو شارپ تر هستند اما گلکسی نوت 8 عکس‌ها را روشن‌تر می‌گیرد. رنج دینامیکی هر دو دوربین خیلی خوب است اما همان‌طور که در نمونه عکس‌ها مشاهده می‌کنید میت 10 پرو رنج دینامیکی بهتری دارد و در نقاط تاریک تصویر عکس‌ها جزئیات بهتری دارند.

هر دو گوشی در گرفتن عکس‌های پرتره مهارت دارند. میت 10 پرو به لطف هوش مصنوعی خودش و نوت 8 با تکیه بر لنز دوم دوربینش عکس‌هایی با پس زمینه مات تهیه می‌کنند.

در نور کم هنوز هم میت 10 پرو رنگ‌ها را واقعی‌تر می‌گیرد اما نوت 8 عکس‌های بسیار شارپ تری تهیه می‌کند و در ثبت جزئیات خیلی خوب عمل می‌کند. با زوم کردن روی تصاویر می‌توان متوجه شارپ تر بودن تصاویر تهیه شده با نوت 8 در تاریکی شد.

دوربین سلفی در گلکسی نوت 8 عکس‌ها را نزدیک‌تر به واقعیت می‌گیرد و میت 10 پرو عکس‌ها را سردتر می‌کند اما شارپی تصاویر در عکس‌های تهیه شده توسط میت 10 پرو بسیار بیشتر است و با زوم کردن روی تصاویر جزئیات بیشتری را می‌توان مشاهده کرد.

دوربین سلفی در هر دو گوشی تکی است اما هر دو گوشی با همین تک لنز هم توانایی گرفتن عکس‌های سلفی پرتره را دارند. در میت 10 پرو با کمک گرفتن از هوش مصنوعی که داخل پردازنده دستگاه جای گرفته سوژه تشخیص داده می‌شود و پس‌زمینه‌اش مات می‌شود اما در نوت 8 با ترفند نرم‌افزاری عکس‌ها به حالت پرتره تبدیل می‌شوند. همان‌طور که حتما متوجه شده‌اید و البته در نمونه تصاویر هم کاملا مشهود است دوربین سلفی Mate 10 Pro در گرفتن عکس‌های پرتره بسیار تواناتر است.

جمع‌بندی دوربین

دوربین‌های اصلی هر دو گوشی بسیار خوب عمل می‌کنند. دوربین Mate 10 Pro در نور روز عملکرد بهتری از دوربین Galaxy Note 8  دارد در حالی که نوت 8 در نور کم و شب بهتر از میت 10 پرو عمل می‌کند. دوربین‌های سلفی هم عکس‌های خوبی می‌گیرند و باوجوداینکه هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند میت 10 پرو در گرفتن عکس‌های پرتره سلفی قدرت بیشتری دارد.

image

image

 

 

نمونه عکس‌های دوربین‌های نوت 8 و میت 10 پرو؛ برای مشاهده عکس‌ها در اندازه بزرگ‌تر روی آن‌ها کلیک کنید

 

نمونه عکس دوربین اصلی در روز

 

image

image

image

image

image

image

image

image

 

نمونه عکس دوربین دوم نور روز

image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت پرتره

image

 

 

نمونه عکس دوربین اصلی در شب

 

image

image

image

image

image

image



نمونه عکس دوربین‌ اصلی در شب - حالت ماکرو

image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در شب بدون فلاش و با فلاش

image

image



 

سخت‌افزار و کارایی

هر دو کمپانی از پردازنده‌های ساخت خودشان برای پرچم‌دارانشان استفاده کرده‌اند. هوآوی از پردازنده کایرین 970 و سامسونگ از پردازنده اگزینوس 8895. هر دو پردازنده تعداد هسته‌های یکسانی دارند و فرکانس هسته‌های آن‌ها هم تقریبا یکسان است. در انجام بازی‌ها و برنامه‌ها مختلف هیچ‌کدام از گوشی‌ها کم نمی‌آورند و به‌سرعت تمام برنامه‌ها را اجرا می‌کنند و با سرعت هم از برنامه خارج می‌شوند؛ اما چیزی که در این بین اهمیت دارد واحد پردازشی جدیدی است که هوآوی در میت 10 پرو استفاده کرده. این واحد پردازشی جدید NPU نام دارد و نوعی سیستم یادگیری هوش مصنوعی است. این هوش مصنوعی سرعت سخت‌افزاری گوشی را بالاتر می‌برد و امکانات متنوع‌تری را برایش به همراه می‌آورد. باوجوداینکه گلکسی نوت 8 گوشی سریعی است و در باز و بسته کردن برنامه‌ها هیچ مشکلی ندارد اما به طرز محسوسی سرعت میت 10 پرو در این بخش بیشتر است.

میت 10 پرو در دو نسخه ظاهر عرضه شده است. یکی از نسخه‌ها حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 6 گیگابایتی و نسخه دیگر حافظه داخلی 64 گیگابایتی و حافظه رم 4 گیگابایتی دارد. این در حالی است که نوت 8 تنها یک نسخه دارد که حافظه رمش 6 گیگابایت است و حافظه داخلی‌اش در ظرفیت‌های 64،128 و 256 گیگابایت است.

همان اول که میت 10 پرو را خریداری کنید حدود 16 گیگابایت از فضای داخلی در اختیار فایل‌های سیستمی است اما در نوت 8 حدود 11 گیگابایت از فضا اشغال است و مابقی در اختیار کاربر. در بخش حافظه رم در زمان بسته بودن تمام برنامه از 6 گیگابایت رم میت 10 پرو 2.3 گیگابایت آزاد است در حالی که در نوت 8 از 6 گیگابایت حافظه رم 2 گیگابایت آزاد و در اختیار کاربر است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید نوت 8 در زمینه حافظه داخلی در دسترس بهتر عمل می‌کند اما میت 10 پرو در مدیریت حافظه رم عملکرد مناسب‌تری دارد.

هر دو گوشی از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کنند اما در نوت 8 پشتیبانی از کارت حافظه خارجی وجود دارد و در میت 10 پرو این پشتیبانی دیده نمی‌شود.

جمع‌بندی سخت‌افزار

با اینکه هر دو محصول در زمینه سخت‌افزار حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در اجرای هیچ برنامه‌ای شما را ناامید نمی‌کنند اما میت 10 پرو به لطف استفاده از واحد پردازش عصبی NPU از رقیبش جلوتر است و در این بخش یک سر و گردن از آن بالاتر می‌ایستد.

image

 

اسپیکر

Mate 10 Pro دو اسپیکر دارد که یکی از آن‌ها پایین گوشی کنار درگاه ارتباطی و دیگری داخل خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است. در مقابل Galaxy Note 8 تنها یک اسپیکر دارد که پایین و کنار درگاه ارتباطی قرار دارد. از نظر بلندی صدا هر دو گوشی صدای تقریبا یکسانی دارند اما زمانی که صدا را تا آخرین مرحله زیاد کنید اینجاست که اسپیکر دوم میت 10 پرو خودش را نشان می‌دهد. کیفیت صدا در میت 10 پرو بسیار بهتر است و علاوه بر این قدرت بیشتری هم دارد.

image

 

نرم‌افزار

سیستم‌عامل هر دو گوشی اندروید است اما برای میت 10 پرو از آخرین نسخه عرضه شده ‌اندروید یعنی نسخه 8 و برای نوت 8 از نسخه‌ای قدیمی‌تر یعنی نسخه 7 استفاده شده است. نرم‌افزار هر دو گوشی هیچ شباهتی به اندروید خام ندارند زیرا هر دو کمپانی از رابط کاربری‌های مخصوص خودشان بهره برده‌اند. هوآوی رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 8 و سامسونگ رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس 8.5 را روی اندروید این گوشی‌ها به کار گرفته‌اند.

اموشن یو آی و سامسونگ اکسپرینس از نظر ظاهری خیلی با هم متفاوت‌اند اما پایه و اساس کار آن‌ها یکسان است. هر دو رابط کاربری در این یکی دو سال اخیر بسیار سبک‌تر و روان‌تر شده‌اند و شکل و شمایل پخته‌تری پیداکرده‌اند. در این بخش هر دو گوشی بسیار خوب عمل می‌کنند و از کار کردن با آن‌ها لذت می‌برید و نمی‌توان 100 درصد گفت که کدام‌یک برنده است.

image

 

صفحه‌نمایش

سامسونگ همیشه از صفحات آمولد برای گوشی‌هایش استفاده می‌کرده اما امسال هوآوی هم به استفاده از این صفحه‌نمایش‌ها علاقه پیدا کرد و میت 10 پرو را با صفحه‌ای از جنس آمولد روانه بازار کرد. از نظر اندازه گلکسی نوت 8 با صفحه‌ای 6.3 اینچی با رزولوشن 1440×2960 و نسبت ابعاد 18.5:9 و میت 10 پرو با صفحه‌ای 6 اینچی با رزولوشن 1080×2160 و نسبت ابعاد 18:9 عرضه شده‌اند. تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش‌ها هم به ترتیب 521 و 402 پیکسل در اینچ است.

هر دو صفحه‌نمایش در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند و نور سفیدتر و تمیزی را هم ساطع می‌کنند. زاویه دید این دو صفحه‌نمایش خیلی زیاد نیست اما در نمایش رنگ مشکی تبحر دارند. میت 10 پرو رنگ‌ها را کمی گرم‌تر نشان می‌دهد و رنگ‌ها شدت بیشتری دارند. رنگ سفید همان‌طور که گفتیم که در هر دو صفحه خیلی خوب نمایش داده می‌شود  اما رنگ سفیدی که در میت 10 پرو نمایش داده می‌شود بسیار سفید است و روی رنگ سفید گلکسی نوت 8 هاله‌ای زرد رنگ دیده می‌شود که از شدت رنگ سفید می‌کاهد. هرکدام از این نوع نمایش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به‌طور مثال رنگ سفید در میت 10 پرو خیلی تمیز دیده می‌شود اما نوع نمایش رنگ سفید در نوت 8 کمتر چشم‌ها را خسته می‌کند.

در تنظیمات صفحه‌نمایش هر دو گوشی تنظیمات جالبی دیده می‌شود که برای بهینه کردن وضعیت نمایش رنگ‌ها و نور دلخواه کاربر است.

 

جمع‌بندی صفحه‌نمایش

هر دو گوشی بهترین صفحه‌نمایش‌های موبایلی دنیا را در اختیار دارند و از کار کردن با آن‌ها لذت می‌برید. اما به لطف کیفیت بالاتر صفحه در نوت 8 و سابقه طولانی سامسونگ در استفاده و تولید صفحات آمولد صفحه‌نمایش نوت 8 چشم‌نوازتر از میت 10 پرو است.

image
image

image

 

سنسورها

هر دو گوشی به سنسور اثرانگشت مجهزند. سنسور اثرانگشت هر دو هم در قاب پشتی جای گرفته است اما جایگاه قرارگیری سنسور اثرانگشت میت 10 پرو به‌مراتب بهتر از نوت 8 است. به سبب قرار گرفتن سنسور اثرانگشت نوت 8 در راستای دوربین‌ها و به سبب ارتفاع زیاد گوشی امکان ندارد بخواهید از سنسور اثرانگشت استفاده کنید و دوربین را اشتباهی لمس نکنید. سنسور اثرانگشت در میت 10 پرو نه‌تنها جایگاه بهتری دارد بلکه نقش بیشتری از یک سنسور را دارد و کاربر می‌تواند از آن برای اسکرول کردن یا پایین کشیدن نوتیفیکیشن بار هم استفاده کند.

در میت 10 پرو سنسور دیگری برای باز کردن قفل صفحه وجود ندارد اما در طرف مقابل در نوت 8 سنسور عنبیه وجود دارد که به‌خوبی عمل می‌کند و با تشخیص عنبیه کاربر قفل صفحه‌نمایش را باز می‌کند درعین‌حال سنسور تشخیص چهره هم وجود دارد که با گرفتن گوشی روبرویتان می‌توانید با چهره خودتان قفل گوشی را باز کنید.

جمع‌بندی سنسورها

سنسورهای گلکسی نوت 8 بیشتر از سنسورهای میت 10 پرو است اما در نوت 8 سنسور اثرانگشت کارایی خودش را از دست داده است و در میت 10 پرو سنسور اثرانگشت یکی از ارکان اصلی گوشی به حساب می‌آید. به همین خاطر در این بخش نمی‌توانیم 100 درصد نوت 8 را بهتر بدانیم.

image

 

باتری

اندازه دو گوشی بزرگ است و به همین سبب انتظار داریم باتری پرظرفیتی برای آن‌ها استفاده شده باشد؛ اما سامسونگ در استفاده از باتری برای نوت 8 خساست به خرج داده و شاهد استفاده از باتری‌ای با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر ساعتی برای نوت 8 هستیم. در مقابل هوآوی هیچ کم و کاستی برای باتری میت 10 پرو نگذاشته و از باتری‌ای با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت بهره برده است. در استفاده معمولی از نوت 8 می‌توان 1 روز بدون شارژ با آن کار کرد در حالیکه میت 10 پرو با همان استفاده 2 روز بدون نیاز به شارژ کار می‌کند.

هر دو گوشی به تکنولوژی شارژ سریع مجهزند و باتری‌هایشان در مدت‌زمان کمی نسبت به ظرفیتشان شارژ می‌شوند. مدت‌زمان شارژ شدن هر یک از دو گوشی از صفر تا 50 درصد و از صفر تا 100 درصد را به همراه تست شارژ آن‌ها در جدول زیر مشاهده کنید.

image

 

قابلیت‌های دیگر

نوت 8 به ویژگی‌ای مجهز است که میت 10 پرو از آن بی‌بهره است. Galaxy Note 8 قلمی در پایین خودش دارد که سامسونگ از همان ابتدا آن را S Pen نامیده است. این قلم به کاربر اجازه می‌دهد از گوشی خودش مانند یک دفترچه یادداشت استفاده کند و علاوه بر این بتواند به‌راحتی با آن نقاشی و اثرهای هنری جالبی خلق کند.

درگاه اینفرارد ویژگی‌ای است که در گوشی‌های سامسونگ دیگر خبری از آن نیست اما هوآوی تصمیم گرفته تا برای Mate 10 Pro از این ویژگی استفاده کند.

 

جمع‌بندی نهایی

هر دو گوشی جزو محصولات پر سروصدای بازار از دو کمپانی بزرگ گوشی ساز هستند. گلکسی نوت 8 صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت و بدون حاشیه، دوربین دوتایی با قابلیت تهیه تصاویر پرتره بسیار خوب و عملکرد مناسب در نور شب، جنس بدنه با کیفیت بالا و شارژ بی‌سیم و شارژ سریع دارد در حالی که میت 10 پرو طراحی بسیار شیک و خوش‌دست، جنس بدنه بسیار خوب، دوربین دوتایی با قابلیت تهیه عکس‌های پرتره و عملکرد خوب در نور روز، پردازنده مجهز به هوش مصنوعی و باتری با ظرفیت بالا و مدت‌زمان شارژ بسیار کم دارد.

Galaxy Note 8 گوشی بسیار خوبی است و Mate 10 Pro هم رقیبی شایسته برایش به حساب می‌آید. شاید انتخاب بین این دو گوشی کمی سخت باشد چون هرکدام برتری‌هایی نسبت به دیگری دارند اما چیزی که درنهایت تعیین‌کننده است و کاربر را برای خرید قانع می‌کند قیمت است. هوآوی که همیشه گوشی‌هایش خوش قیمت بوده‌اند اینبار هم این نکته را رعایت کرده و قیمت پرچم‌دارش را پایین‌تر از دیگر پرچم‌داران بازار در نظر گرفته است. میت 10 پرو چند 100 هزار تومان از نوت 8 ارزان‌تر است در حالی که تقریبا هم‌سطح هستند و هیچ‌کدام 100 درصد از رقیبش برتر نیست. 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (182 نظر)

سجاد

۱۳۹۸/۸/۱۹
اشباع رنگ سامسونگ خیلی بده...ازیه مبل عکس گرفتم که سفارشش بدم ازتهران..هرکاری کردم رنگ خودش نشدکه نشد..آخرسر رفتم باآیفون عکس گرفتم

نیما

۱۳۹۸/۱/۸
نکته دوم اینکه به سازنده های گوشی هم نگاه کنید الان میت ۱۰پرو یک گوشیه چینی هستش اما نوت۸ ویتنامی و خیلی فرق داره مثلا گوشی شیائومی رم ۱۶ داده به بازار اما سرعتش از a7هم کمتره در نتیجه به اعداد نگاه نکنید الان طی تحقیقات انجام شده باتری ۴۰۰۰میلی امپر میت ۱۰با باتری ۳۳۰۰میلی امپریه نوت تقریبا یکیه
ولی ادم ی خورده کنجکاو میشه اخه ۷۰۰واحد باهم تفاوت مگه میشه اختلافشون ی خورده بیشتر باشه ولی در اصل همینه راجب تاچ هم بگم کلا گوشی های هواوی از نظر تاچ مشکل دارن و باید حواستون باشه

نیما

۱۳۹۸/۱/۸
سلام به همه من بدون طرفداری از دوگوشی میگم جفت گوشی ها خوب هستن اما نوت ۸ خیلی سرتره
چندتا نکته هستش که باید بگم سامسونگ نوت ۸ به دلیل اینکه باید کمی جا برای قلم خود یا همون اسپن خود میگذاشت مجبور شد باتری گوشی رو ۳۳۰۰میلی امپر بکنه به همین دلیل تنها نکته مثبت میت ۱۰ پرو با سامسونگ فقط همینه بخاطر همین شرکت سامسونگ با فیست شارجینگ یا همون شارژ سریع این عیبو پوشونده ب طوری که طی ۱ساعت گوشی ۱۰۰درصد شارژ میشه و خیالمون از باتری هم راحت کرده در نهایت تنها برتری میت باتریش هست که توضیع هم دادم بقیه چیزهای میت ضعیف تر از نوت ۸ است چون خودم گوشی فروش هستم میگم

مهراب

۱۳۹۷/۱۲/۱۹
از لایک های پایین نظرت معلومه که چجور نظری دادی منم دیگه حرفی ندارم

zahra

۱۳۹۷/۱۲/۱۸
note 6????
khali band!!!