خانهاخبار
لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون 845 در سه ماهه سوم 2018 عرضه خواهند شد

لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون 845 در سه ماهه سوم 2018 عرضه خواهند شد

براساس گزارش جدید، سازندگان رایانه‌های شخصی به دنبال عرضه محصولاتی با اسنپدراگون 845 در نیمه دوم سال 2018 میلادی هستند. این محصولات احتمالاً در اوایل سه ماهه سوم سال آینده، به فروش خواهند رسید.
۱۳۹۶/۹/۲۵

در سال 2016، مایکروسافت و کوالکام با یک‎دیگر روی عرضه رایانه‌های شخصی با قابلیت «اتصال دائمی» وارد همکاری شده بودند که ارائه لپ‌تاپ‌های ارزان‎قیمت با شارژدهی بالا را امکان‌پذیر می‏کرد. در طی کنفرانس Snapdragon Tech Summit، سرانجام ایسوس و HP از اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون 835 کوالکام رونمایی کردند که سیستم‌عامل ویندوز 10 اس را اجرا می‎کند. در همین رویداد، چیپ‌ست اسنپدراگون 845 نیز عرضه شد که سرعت دانلود حداکثری 1.2 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‎دهد. اطلاعات تازه منتشر شده، نشان می‌دهد که نیمه دوم سال 2018، لپ‎تاپ‎های جدید با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام و سیستم‌عامل ویندوز 10 عرضه خواهند شد.

لپ‌تاپ HP Envy x2 و ایسوس NovaGo به چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز شده‎اند و در سه ماهه اول سال 2018 عرضه خواهند شد. ایسوس لپ‌تاپ جدیدش را با قیمت چندانی کمی عرضه نخواهد کرد زیرا NovaGo با قیمت پایه 600 دلار برای مدل مجهز به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه عرضه می‌شود. نسخه دیگر با هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه، برچسب قیمتی نزدیک به 800 دلار خواهد داشت؛ یک مدل نیز با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه خواهد شد. لپ‌تاپ جدید ایسوس، نمایشگر 13.3 اینچی دارد که رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل برای آن درنظر گرفته شده است و وزن آن نیز به 1.39 کیلوگرم می‎رسد. لازم به‌ذکر است که Asus NovaGo  با یک‎بار شارژ تا 22 ساعت قابل استفاده است.

image

 از آنجایی‌که شبیه‌‏سازی معماری x86 روی ARM در هنگام توسعه اسنپدراگون 835 به تکامل رسید، شرکت‎ها فعلاً ناچار خواهند بود تا لپ‌تاپ‌های خود را با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام ارائه دهند و خبری از رایانه‌های قابل‎حمل مجهز به اسنپدراگون 845 نیست. شرکت لنوو نیز تصمیم دارد در نمایشگاه CES 2018 در ماه ژانویه، لپ‌تاپ جدیدش را با چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام ارائه دهد که تا آن زمان، تقریباً یک سال از معرفی این تراشه گذشته است.

کریستیانو آمون، مدیر اجرایی کوالکام در مصاحبه‎ی اخیر خود اعلام کرده است که تا عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون 845 مدت زمان زیادی باقی مانده است؛ گفته می‌شود محصولات مجهز به این تراشه در نیمه دوم سال آینده راهی بازار خواهند شد. در نیمه اول سال 2018، سازندگام مختلفی نظیر شیائومی، سامسونگ، ال‎جی، سونی و ... از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی خود با تراشه اسنپدراگون 845 به صورت رسمی رونمایی خواهند کرد.

image

منبع انتشار این گزارش، پیش‌بینی کرده است که رایانه‌های همراه مجهز به اسنپدراگون 845 در اوایل سه ماهه سوم سال 2018 در دسترس قرار خواهند گرفت تا دانشجویان و دانش‌آموزان، بتوانند آن‌هارا خریداری کنند. ضمن اینکه تا زمان عرضه محصولات مجهز به اسنپدراگون 845، ردموندی‌ها و شرکت کوالکام به اندازه کافی فرصت دارند تا واکنش کاربران را ارزیابی کرده و براساس آن برای رونمایی از رایانه‌های جدید، برنامه‎ریزی نمایند.

تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام، بر مبنای نسل اول فرآیند پردازش 10 نانومتری طراحی شده است؛ پلت‌فرم اسنپدراگون 845 نیز با نسل دوم لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه خواهد یافت. گفته می‌شود اسنپدراگون 845 در زمینه‎ی پردازشی، تا 25 درصد قدرت‎مندتر از اسنپدراگون 835 خواهد بود و بهبود عملکرد پردازنده‎ی گرافیکی آن به 30 درصد، نسبت به نسل قبلی می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

yashar2080

۱۳۹۶/۹/۲۷
اونایی که دیسلایک کردن لطفا دلیلشونو بگن تا ما هم مطمن شیم چیزی بلدن.....
pes 2018 رو اجرا میکنه؟!!!!:))))))))))))))))))))))

محمد رضا مهرنیا

۱۳۹۶/۹/۲۶
با عرض سلام و ادب خدمت دوستان
این خیلی جالبه من اصلا فکرشو نمی‌کردم که یه تراشه موبایلی بتونه در دل یه لب تاب قرار بگیره و با اون بشه ویندوز بالا آورد و کارهای کامپیوتری انجام داد البته خیلی دوست دارم بدونم تا چه اندازه میشه به این لب تابها به چشم یه لب تاب نیکان کرده منظورم و متوجه می‌شوید که ....!!!!!!
باحال بود مثلاً امکانش هست فتوشاپ نصب کرد و با اون کار کرد یا نرم افزارهای کامپیوتری حالا خوب می‌دونم که هرگز نمیشه تردی مکس نصب کرد و رندر گرفت چون کار خودم این می‌باشد برای همین می‌دونم که برای این کار احتیاج به یه سیستم بسیار قوی هست ولی خوب فکر کنم بشه عملیات پست پروداکشن رو روی تصاویر با نرم افزار فتوشاپ انجام داد و یا میشه مجیک بولت پلاگین فتوشاپ رو نصب کرد و با اون کار کرد یا نرم افزارهای کامپوزیتی اگر اینطوری باشه فکر کنم تا چند سال آینده که بتونن برای انرژی موبایلها و گرمای اونا در اثر کارکرد راهکاری پیدا کنند حتما با همین تراشه بتونن کارهای عظیم انجام دهند کی می‌دونه شاید در آینده نزدیک شاهد رندر گرفتن با این گجتهای کوچیکه هم باشیم و این هم جالبه و هم غیر قابل باور ..
این تکنولوژی‌ با چه سرعتی داره به چه سمتی پیش میرم قرارهای به کجا برسه .....!!!!

yashar2080

۱۳۹۶/۹/۲۶
نه همچین چیزی نیست... دقت کنی بالا نوشته windos 10s .... این با 10 پرو فرق داره... ویندوز 10s فقط برنامه های استور مایکروسافت رو اجرا میکنه....برنامه های دسک تاپ مثل نرم افزارهای تخصصی و بازیها رو شامل نمیشه... البته غیر از بازیهای استور مایکروسافت... خلاصش همون ویندوز rt پیشرفته هستش و کاراییش هم همون کاریی ویندوز موبایل منتهی بعضی موارد اضافه شده....

ali

۱۳۹۶/۹/۲۵
یعنی این تبلتا میتونن بازی های ویندوزی رو اجرا کنن. مثلا pes2018?

samuel1987

۱۳۹۶/۹/۲۵
اسنپدراگون 845 به شکل رسمی معرفی شد و بعدش مشخصاتش به شکل کامل تر ارائه شد که بسیار هیجان برانگیز و عالی بود، باید دید در عمل و بنچمارک ها چه خواهد کرد هنوز که در دستگاهی خاص به کار گرفته نشده، اما هر چه که بشه و باشه هرگز نمیتونه در عملکرد بسیار فوق سنگین و حرفه ای در عمل و بنچمارک در لپ تاپ و کامپیوتر جای پردازشگرهای intel و nvidia و AMD رو بگیره