خانهاخبار
تماشا کنید: کانسپت طراحی مدل 2018 نوکیا 6

تماشا کنید: کانسپت طراحی مدل 2018 نوکیا 6

نوکیا قرار است در ابتدای سال 2018 نسل تازه نوکیا 6 و پرچم‌دار نوکیا 9 را رسما معرفی کند. بازار شایعه‌ها درباره این دو گوشی حسابی داغ است و کانال Concept Creator یوتیوب هم یک کلیپ ویدیویی از کانسپت Nokia 6 (2018) منتشر کرده است.
۱۳۹۶/۹/۲۵

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی HMD Global در ابتدای سال 2017 برند نام آشنای نوکیا را با معرفی گوشی تازه اندرویدی به نام نوکیا 6 احیا کرد. این سازنده در خلال سال جاری میلادی از چند گوشی دیگر هم از پایین رده تا پرچم‌دار نوکیا 8 رونمایی کرد و مورد استقبال عموم کاربران قرار گرفت. حالا گزارش تازه‌ای منتشر شده است و ادعا می‌کند این سازنده فنلاندی قرار است سال 2018 را هم با نسل تازه نوکیا 6 آغاز کند. این گوشی با نام Nokia 6 (2018) چند روز پیش مجوز TENAA دریافت کرد و به نظر می‌رسد که قرار است به پردازنده‌ای قدرتمندتر از آنچه در نوکیا 6 اصلی وجود داشت، مجهز شود. نسل تازه نوکیا 6 احتمالا از اسنپ‌دراگون 630 قدرت می‌گیرد و تصاویر رندر شده مختلفی هم منسوب به آن تا به حال منتشر شده‌اند. یک کانال فعال یوتیوبی به نام Concept Creator کلیپی از کانسپت گوشی Nokia 6 (2018) طراحی و منتشر کرده و طراحی ظاهری آن را به نمایش گذاشته است. البته ممکن است نوکیا طراحی ظاهری این نسل تازه را چندان تغییر ندهد و بیشتر روی بهبود مشخصات فنی آن تمرکز کند. از طرفی این کلیپ‌های ویدیویی از طراحی خلاقانه کانسپت گوشی‌ها همیشه جذاب هستند و از شما دعوت می‌کنیم در ادامه شاهد این ویدیوی تازه باشید.

image

نمای پشتی Nokia 6 (2018) تا حدود زیادی شبیه پنل پشتی نوکیا 6 اصلی به نظر می‌رسد؛ البته حسگر اثرانگشت حالا از پنل جلو به این پنل منتقل شده است. لوگوی برند نوکیا روی پنل پشتی نقش بسته است و همچنین دوربین اصلی با یک لنز و فلش LED هم در همین پنل دیده می‌شوند. این گوشی تازه هم ظاهرا مانند نوکیا 6 اصلی از جنس فلز ساخته می‌شود و درگاه سیم‌کارتش هم در کناره سمت چپ قرار می‌گیرد. سایر دکمه‌های فیزیکی در کناره سمت راست تعبیه شده‌اند و لوگوی برند نوکیا این بار در حاشیه بالای پنل جلو هم دیده می‌شود و در گوشه سمت راست آن قرار دارد. همچنین حاشیه‌های صفحه نمایش در این نسخه نسبت به نوکیا 6 اصلی بسیار باریک‌تر شده‌اند و گوشه‌های پنل نمایش هم خمیده طراحی شده‌اند. جک هدفون 3.5 میلی متری در لبه بالا تعبیه شده است و پورت USB Type-C و همچنین بلندگو هم در لبه پایین قرار گرفته‌اند. زاویه خمیدگی گوشه‌های فریم Nokia 6 (2018) به خوبی طراحی شده‌اند و خطوط آنتن را در بر گرفته‌اند.

هنوز تصویر درستی از Nokia 6 (2018) در دسترس نیست. ممکن است نوکیا این گوشی تازه را با طراحی متفاوت و تا حدودی مدرن‌تر معرفی کند یا حتی تصمیم بگیرد فقط مشخصات فنی‌اش را ارتقا دهد. شایعه شده است که این گوشی در ژانویه سال آینده با صفحه نمایش 5.5 و 4 گیگابایت رم معرفی می‌شود. این گوشی از پردازنده اسنپ‌دراگون 630 قدرت می‌گیرد و 32 گیگابایت هم حافظه داخلی خواهد داشت که احتمالا از کارت حافظه جانبی microSD پشتیبانی می‌کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۱۰/۷
طراحیش شیکتر و کم حاشیه تر از ورژن 2017 است

hadi

۱۳۹۶/۹/۲۶
این باشه صد در صد میخرمش

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۹/۲۵
یادش بخیر نوکیا.....
اوایل که آمده بود میگفتن فلانی موبایل داره. اون زمانا موبایل قُرب و منزلت داشت. وصلش میکردن به کمربند. بعدها مُد شد از گردن آویزان میکردن. توی مجالس که میرفتی میدیدی همه انداختن گردن.. سلام و علیک که میکردی و سرتو که تکان میدادی گوشیه مثل آونگ میرفت و میامد...
بعد گوشی کوچیک مُد بود. میگفتن فلانی یه گوشی گرفته اندازه قوطی کبریت.. واقعاً راست میگی؟ آره به جان خودِم. بابا ای ول....
نوکیا بعدها گوشیِ 6600 را داد بیرون. و یک جهشِ اقتصادی براش رقم خورد. انصافاً طراحی قشنگی هم داشت. گوشیِ انقلابی بود.
N73 ، N95 ، و و و
ببخشید سرتونو درد آوردم.
کوچیک همگی: سیّدعلی ذوالفقاری همدان