خانهاخبار
نوکیا 6 (2018) با مجوز TENAA به مراحل تولید انبوه نزدیک شد

نوکیا 6 (2018) با مجوز TENAA به مراحل تولید انبوه نزدیک شد

نوکیا قصد دارد در ادامه بازگشت قدرتمندانه‌اش به بازار، به زودی چند گوشی تازه معرفی کند. یکی از این گوشی‌ها نسل تازه میان رده محبوب نوکیا 6 با نام تجاری (Nokia 6 (2018 است که برخی مشخصاتش چند روز پیش در پایگاه رگولاتوری TENAA فاش شد.
۱۳۹۶/۹/۲۲

چند روز پیش شایعه‌ای منتشر شد و ادعا کرد HMD Global قصد دارد در کنار رونمایی از پرچم‌دار سطح بالای نوکیا 9، یک نسخه تازه از میان رده محبوب نوکیا 6 را هم در سال 2018 معرفی کند. پس از انتشار این گزارش‌ها حالا یک گوشی تازه نوکیا منسوب به نسل دوم نوکیا 6 از TENAA، آژانس رگولاتوری چین، مجوز ساخت دریافت کرده و برخی مشخصات کلیدی‌اش هم منتشر شده است. همان‌طور که می‌دانید، برند نام آشنای فنلاندی نوکیا از ابتدای سال 2017 با همکاری HMD چندین گوشی اندرویدی لمسی با طراحی تازه عرضه کرد و دوباره قدرتمندانه به عرصه رقابت با سازندگان گوشی‌های هوشمند بازگشت، اما حالا به نظر می‌رسد که این سازنده اصلا قصد بازگشت یا توقف در این راه را ندارد و خودش را برای معرفی نسل دوم نوکیا 6 به نام Nokia 6 (2018) آماده می‌کند. حالا که این گوشی تازه با مشخصات دو درگاه سیم‌کارت مجوز TENAA را هم دریافت کرده و اسنادش منتشر شده است، احتمالا به زودی باید منتظر معرفی رسمی‌اش باشیم.

image

کمپانی HMD Global میان رده نوکیا 6 اصلی را در ماه ژانویه سال جاری میلادی رسما به دنیا معرفی کرد و آن را بازگشت رسمی نوکیا به عرصه موبایل قلمداد کرد. البته سری گوشی‌های اندرویدی تازه این برند دوست داشتنی در خلال ماه‌های بعد از ژانویه گسترش یافت و نوکیا 2، نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 7 و نوکیا 8 هم از پایین رده تا پرچم‌دار معرفی شدند. همان‌طور که گفتیم، نوکیا 6 اولین گوشی تازه HMD است و ماه آینده یک ساله می‌شود. به همین خاطر منطقی به نظر می‌رسد که نسخه جایگزینش هم در آینده نزدیک و احتمالا در خلال اولین ماه سال 2018 معرفی شود. نوکیا حالا قصد دارد رضایت کاربرانش را بیش از پیش جلب کند و نسل تازه نوکیا 6 را با پنل نمایش 5.5 اینچی بدون حاشیه و نسبت تصویر مدرن 18:9 طراحی کند. به همین خاطر انتظار می‌رود حسگر اثرانگشت Nokia 6 (2018) به پنل پشتی و زیر دوربین اصلی منتقل شود. از نظر مشخصات فنی داخلی هم باید بگوییم دیگر از اسنپ‌دراگون معمولی 430 موجود در نوکیا 6 اصلی خبری نیست بلکه ظاهرا با پردازنده ارتقا یافته‌ای به نام اسنپ‌دراگون 630 و 4 گیگابایت رم روبرو می‌شویم. علاوه بر همه موارد ذکر شده، شایعه شده است که این گوشی به دوربین اصلی با لنز دوگانه و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود و کاربران می‌توانند آن را به کمک کارت حافظه جانبی microSD ارتقا دهند.

نکته جالب توجه برای علاقه مندان نوکیا این است که Nokia 6 (2018) تنها گوشی تازه این برند نخواهد بود که در ژانویه سال 2018 معرفی می‌شود. همان‌طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، شایعه‌ها حاکی از آن است که پرچم‌دار تازه نوکیا 9 این سازنده هم احتمالا در کنار نسل دوم نوکیا 6 در ماه آینده رونمایی خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که ممکن است یک نسخه به‌روزرسانی و بازبینی شده از نوکیا 8 هم معرفی شود.

انتظار می‌رود نوکیا 9 از یک پردازنده پرچم‌دار سطح بالا قدرت بگیرد و به 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شود. از نظر طراحی ظاهری هم پیش بینی شده است که این گوشی تازه از نسبت تصویر 18:9 و پنل نمایش کاملا بدون حاشیه بهره ببرد. کمپانی HMD Global هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری رویداد معرفی این گوشی‌ها اعلام نکرده است اما تازه‌ترین خبرها به جمعه 19 ژانویه (29ام دی) اشاره می‌کنند.

 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۱۰/۷
اینک ک ما نوکیا 6 خریدیم ورژن 2018 داره میاد و گوشی من 200 هزار تومن افت قیمت پیدا می کنه!

Sina

۱۳۹۶/۹/۲۴
کاش این بار نوکیا برای صفحه نمایش محصولاتش از LED استفاده میکرد

Omar.M

۱۳۹۶/۹/۲۲
إن شاء اللّه سال 2018 سال بر تخت نشستن دوباره NOKIA خواهد بود???