خانهاخبار
مایکروسافت تأیید کرد؛ احتمال عرضه یک دستگاه جدید با طراحی تاشو

مایکروسافت تأیید کرد؛ احتمال عرضه یک دستگاه جدید با طراحی تاشو

در یک برنامه جدید که توسط مایکروسافت عرضه شده است، به برنامه Journal اشاره می‎‌شود که دو صفحه متمایز را شامل خواهد شد؛ این برنامه می‌تواند برای گجت تاشوی جدید ردموندی‎ها توسعه یافته باشد.
۱۳۹۶/۹/۲۱

ویندوز 10 موبایل مایکروسافت در حال‏حاضر در زمینه پلت‌فرم‌های توسعه یافته برای گوشی‌های هوشمند، به اندروید و آی‌او‌اس تسلیم شده است. البته این موضوع بدین معنی نیست که مایکروسافت تجارت موبایل را کاملاً رها کرده باشد؛ این غول نرم‎افزاری، روی توسعه سرویس‌ها و برنامه‌های اختصاصی خود برای سیستم‎عامل iOS و اندروید سرمایه‎گذاری کرده است و البته تصمیم دارد تا تبلت تاشوی جدیدی را عرضه کند که نسخه ارتقا یافته Courier (تبلت تاشوی مایکروسافت که از عرضه آن صرف‌نظر شد) خواهد بود.

 براساس اطلاعات به‌دست آمده، گجت تاشوی جدید مایکروسافت که برای طراحی و یادداشت‌برداری توسعه یافته است؛ قابل حمل بوده و به راحتی می‌توان آن‎را جابه‌جا کرد. ردموندی‎ها به‎تازگی به این محصول با نام Journal در یک برنامه اشاره کرده‌اند؛ البته در حال‌حاضر، اطلاعات بیشتری از گجت تاشوی جدید مایکروسافت به‎دست نیامده است.

image

در برنامه جدید Whiteboard که توسط مایکروسافت عرضه شده است، به برنامه «ژورنال» اشاره می‏‌شود: «این عنوان برای برنامه Journal بوده که از دو صفحه (یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ) برای خلق محتوا تشکیل شده است».

برای توضیح بیشتر، بد نیست اشاره کنیم که گجت‌ تاشوی جدید مایکروسافت طراحی تاشو دارد؛ دو نمایشگر با یک لولا به یک‌دیگر متصل شده‌اند و محتوا روی دو صفحه به نمایش گذاشته می‌شود. ردموندی‎ها حتی برای اینکه گجت تاشوی خود را کاربردی‌تر نشان دهند، یک سیستم‌عامل اختصاصی را بر مبنای ویندوز 10 برای آن توسعه خواهند داد و کاربران خواهند توانست از مزایای دو صفحه‌نمایش تبلت تاشوی جدید مایکروسافت استفاده نمایند.

گمان می‌رود مایکروسافت با عرضه گجت تاشوی Andromeda، استراتژی مشابهی را با سری سرفیس در پیش خواهد گرفت. به همین جهت، ردموندی‌ها در ابتدا یک دستگاه گران‎قیمت با ایده‌ی متفاوت عرضه خواهند کرد و سپس، شرکای خود را ترغیب می‌کنند که محصولات مشابه دیگری را با قیمت مناسب ارائه دهند؛ بدین شکل، کاربران گزینه‌های مختلفی براساس بودجه مدنظر خود برای انتخاب در پیش خواهند داشت و می‌توانند ایده‌ی جذاب مایکروسافت را با قیمتی مناسب، تجربه کنند. 

در حال‌حاضر، فعلاً مشخص نیست که گجت تاشوی Andromeda چه زمانی عرضه خواهد شد اما سال آینده، مناسب‌ترین زمان برای معرفی گجت جدیدی ردموندی‎ها به‎نظر می‎رسد. مایکروسافت معمولاً محصولات جدید خود را در بهار یا پاییز ارائه می‎‌دهد؛ البته در حال‌حاضر، هیچ تضمینی وجود ندارد که گجت تاشوی Andromeda به صورت رسمی عرضه شود.

image

وب‌سایت Phone Arena نیز در یک گزارش در رابطه با گجت تاشوی Andromeda، پتنت‌هایی را به نقل از Win Central منتشر کرده است که نشان می‌دهد این محصول چه طراحی خواهد داشت. لنزهای دوربین در یک یک طرف و ماژول عکس‌برداری نیز در سمت دیگر قرار دارد و هنگامی‌که دو نمایشگر روی یک‌دیگر قرار بگیرند، این دو ماژول مغناطیسی به یک‎دیگر متصل می‏‌شوند.

image

مایکروسافت پیش‌تر نیز پروژه‌های دیگری را توسعه داده است که هیچ‌گاه وارد بازار نشده‌اند؛ در واقع Andromeda براساس ایده‌ی تبلت تاشوی Courier توسعه می‌یابد. این شرکت حتی برای اینکه ویندوز 10 را در بین گوشی‌های هوشمند احیاء نماید، تصمیم گرفت تا سرفیس فون را به عنوان یک گوشی گران‌قیمت با امکان اجرای برنامه‌های 32 بیتی توسعه دهد؛ هرچند، شایعات اخیر نشان می‌دهد که این پروژه لغو شده است یا سرفیس فون با آنچه که در ابتدا انتظار داشتیم، تفاوت‌های چشمگیری خواهد داشت. باید دید که آیا Andromeda در صورت عرضه، می‌تواند تحول چشمگیری در بازار دستگاه‌های قابل حمل ایجاد نماید یا پس از مدتی، ردموندی‌ها را به این نتیجه می‌رساند که ایده‌ی جدید آن‌ها کاربردی نیست و جایی برای رقابت با محصولات جدید سازندگان دیگر ندارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hadi

۱۳۹۶/۹/۲۳
ایده مزخرفیه