خانهاخبار
برترین گوشی‎های هوشمند سال 2017 از نظر ظرفیت باتری

برترین گوشی‎های هوشمند سال 2017 از نظر ظرفیت باتری

معمولا باتری گوشی هوشمند یکی از اساسی‎ترین اجزایی است که بیش از هر چیز زیر ذره‎بین کاربران قرار می‎گیرد. باهم نگاهی داریم به 10 گوشی برتر سال 2017 که به این نیاز کاربران پاسخ مثبت دادند. این مقاله بر آن است تا به تصمیم‎گیری دقیق‎ و هوشمندانه کاربران کمک نماید.
۱۳۹۶/۹/۲۱

ایسوس ذنفون 3 زوم

اگر شما صاحب این گوشی باشید با خیال راحت می‌توانید از صبح تا شب با ان کار کنید بدون اینکه ذره‌ای نگرانی برای اتصالش به شارژ داشته باشید. ایسوس از باتری بزرگی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت برای ذنفون 3 زوم استفاده کرده است. در حالی که پردازنده اسنپدراگون 625 این گوشی چندان پرسرعت نیست اما مدیریت انرژی در آن خیلی خوب انجام می‌شود. با ذنفون 3 زوم نه تنها می‌توانید با خیال راحت با دوربین دوتایی 12 مگاپیکسلی‌ و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی‌اش عکس بگیرید به عنوان یک پاور بانک هم می‌توانید از آن بهره ببرید و به لطف تکنولوژی شارژ معکوسش دستگاه‌های دیگر خودتان را هم با آن شارژ کنید.

image

 

ایسوس ذنفون 4 مکس

اولویت برای افرادی که دنبال گوشی‌های ارزان قیمت هستند باتری است. این افراد اغلب استفاده زیادی به خصوص برای مکالمه از گوشی دارند. ذنفون 4 مکس با تگ قیمتی زیر 200 دلار به باتری‌ای 5000 میلی آمپری مجهز است که بیش از یک روز کامل را می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربر باشد. این گوشی شاید صفحه‌نمایش فوق العاده‌ای نداشته باشد یا شاید طراحی‌اش خیلی مدرن نباشد اما باتری‌ای در اختیار دارد که  پرچم‌داران بازار از آن بی‌بهره‌اند. 

image

 

شیائومی می مکس

در سال 2017 گوشی 300 یورویی شیائومی می مکس2 به لطف باتری 5300 میلی آمپریش در رده اول گوشی‎های هوشمند در زمینه طول عمر باتری با توانی حدود 126 ساعت، قرار گرفت. این گوشی به تراشه اسنپدراگون 625 و نسخه  3.0 فست شارژ مجهز شده و نیاز به شارژ باتری را با سرعت  قابل توجهی برطرف می‎سازد. این مدل 6.44اینچی، همچنین در اجرای فایل‎های ویدیویی تا 22 ساعت و در وبگردی از طریق «وای‎فای» تا 19 ساعت بدون وقفه کاربرش را سرگرم می‏‎نماید. از همین رو به بهترین گوشی سال 2017 در این زمینه‎ها لقب گرفته است.

image

شیائومی ردمی نوت 4

با فاصله کمی پس از شیائومی می مکس2 (119 ساعت)، نوت 4 همین شرکت چینی جایگاه دومین باتری را در میان گوشی‎های هوشمند  در اختیار دارد. تراشه اسنپدراگون 625 عملکردی نظیر مکس 2 به دست می‌دهد و دروبگردی با 18 ساعت و اجرای ویدیو تا 15 ساعت دومین گوشی پرتوان امسال شناخته می‌شود. با این وجود نوت 4 قابلیت شارژ سریع و پخش تصویر با رزولوشن 4K را ندارد و در این زمینه نیز میکس 2 گوی سبقت را ربوده است. جالب است بدانید این مدل به واسطه قیمت مناسب و کمتر از 200 یورو یکی از گوشی‌های پرطرفدار دنیا به شمار می‌رود.

image

سامسونگ گلکسی (A7 (2017

گلکسی A7 با الهام از پرچم‌دار این شرکت،  به نمایشگر AMOLED 5.7 اینچی با رزولوشنی قابل توجه مجهز شده و این‌ها عواملی موثر در کاهش طول عمرش به 115 ساعت به شمار می‌روند با این حال این مدل نیز از قابلیت شارژ سریع برخوردار است. وبگردی با A7 به راحتی تا 15 ساعت امکان‌پذیر است و ثبت سلفی‌های خاطره‌انگیز با دوربین 16 مگاپیکسلی f/1.9 بسیار جذاب به نظر می‌رسد. به علاوه این مدل در برابر آب نیز مقاوم است.

image

سونی اکسپریا ایکس‌زد 1 کامپکت

شاید بسیاری ازکاربران دوست‌دار گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ باشند اما برخی ترجیح می‌دهند که اندازه‌ای همچون ایکس‌زد 1 کامپکت را انتخاب کنند که در جیب جای گیرد. ایکس‌زد 1 کامپکت با باتری 2700 میلی‌آمپری از جمله گوشی‌های جیبی است که باتری آن بیش از 108 ساعت دوام دارد.

تقریبا باید گفت این مدل با گلکسی A7 که کمی هم بزرگتر به نظر می‌رسد، چندان تفاوتی ندارد و در آزمایش پخش ویدیو (16ساعت) و وبگردی(14ساعت) هم‎پای رقیب کره‌اش پیش رفته است حتی در برخی موارد همچون تراشه اسنپدراگون 835 گلکسی A7 به گرد پای ایکس‎زد 1 کامپکت نمی‎رسد.

image

هوآوی میت 10 پرو

پرچم‎دار هوآوی با کارآمدی 96 ساعته باتری، یکی از 10 باتری برتر در میان گوشی‎های هوشمند را دارد و مهم‎تر اینکه شارژ باتری 4000 میلی‎آمپری این مدل، طی نیم ساعت به 58% می‎رسد. میت 10 پرو همچنین به نمایشگر AMOLED 6 اینچی با نسبت 18:9 مجهز شده و از وضوح تصویر HDR10، اسپیکر استریو، تراشه کایرین 970 و دوربین دوگانه با لنز لایکا بهره می‎جوید.

image

اوپو F5

اف5 با 18 ساعت وبگردی پا به پای هموطنانش پیش می‎رود با این تفاوت که نمایشگر 6 اینچی این مدل با نسبت 18:9 وضوح بسیار بهتری را به دست می‎دهد. هرچند امکان شارژ سریع باتری در اوپو اف5 وجود ندارد، این مدل از قابلیت‎های ویژه‎ای از جمله دوربین سلفی با سنسور 20 مگاپیکسل و افکت بوکه، حافظه رم 6 گیگابایتی برخوردار است. اما تراشه هلیو پی23 آن، سرعت پردازش درخور توجهی ندارد و در اجرای بازی‎ها کمی ضعیف عمل می‌کند.

image

سامسونگ گلکسی J7 و J5

هرچند که گلکسی A7 گوشی هوشمند نسبتا خوبی است، برای خریدش باید دوبرابر بیشتر از J7 هزینه کرد. ضمن اینکه هر دو در پاره‎ای موارد همچون طول عمر باتری، نمایشگر 5.5 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‎دی و پشتیبانی از ویژگی «نمایشگر همیشه روشن» مشابه یکدیگر هستند. اما J7 از قابلیت شارژ سریع برخوردار نیست و همچنین تراشه این مدل در برابر برخی بازی‎ها ناتوان به نظر می‎رسد. با این حال این مدل نیز از قابلیت خاصی همچون دوربین سلفی با سنسور 13 مگاپیکسل و گشودگی لنز f/1.9 برخوردار است که در مقایسه با قیمت خرید به صرفه‎ای محسوب می‎شود.

image

در یک نگاه مدل J5 را نیز باید نمونه کوچک J7 دانست که اگرچه طول عمر باتریش در هنگام وبگردی بیش از 11 ساعت نیست، اجرای فایل‎های تصویری به مدت 18 ساعت برای این مدل قابل توجه است.

image

سامسونگ گلکسی اس 8 اکتیو

نمونه به روز رسانی شده اس‌8 وانیل، گلکسی اس8 اکتیو است که علاوه بر مقاومت در برابر خاک و آب، در برابر شوک حرارتی، ضربه و نمک نیز مقاوم است. همچنین این مدل به لطف باتری 4000 میلی آمپرش کاربران را تا 111 ساعت به صورت مدام همراهی خواهد کرد و از قابلیت شارژ سریع برخوردار است. این مدل همچنین از شارژ سریع بی‎سیم سامسونگ نیز پشتیبانی می‎کند. باید اضافه کرد که این مدل اغلب ویژگی‎های پرچم‎دار اس8 از جمله نمایشگر Super AMOLED، دوربین دوگانه با سنسور 12 مگاپیکسل  و پردازنده اسنپدراگون 835 را در اختیار دارد اما متاسفانه تنها در کشور آمریکا عرضه شده است.

image

سونی اکسپریا ایکسای1 پلاس (Xperia XA1 Plus)

باتری این مدل طول عمری بیش از 100 ساعت دارد که در مدل‎های مختلف سونی نمونه قابل توجه به شمار می‎رود. عملکرد ایکس‌ای1 پلاس در وبگردی (بیش از 12 ساعت) و اجرای تصاویر ویدیویی (15 ساعت)، قابل قبول به نظر می‎رسد اما شارژر این مدل نسبتا ضعیف عمل می‎کند و برای افزایش سرعت شارژ باید از شارژر اکسپرس پلاس 2.0 استفاده کرد. هرچند که عملکرد این مدل به خوبی ایکس‎ای1 اولترا نیست، اما در عملکرد باتری فوق العاده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (42 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۹/۲۴
ببین این لیست کلی نیست این لیست ده گوشی برتر از لحاظ عمر گوشی های سال 2017 ست از می مکس 2 شروع میشه بعد شیاومی نوت ۴ تا الی آخر اونا دو تا ایسوس که اول از همه آورده جز برترین هاست تو این زمینه اما قبل از 2017 ساخته شدن توی لیست کلی می مکس 2 رتبه ش سومه شیاومی نوت ۴ رتبه ش پنجمه اینم لینک بهترین عمر گوشی های سال 2017 https://m.gsmarena.com/top_10_phones_2017_by_battery_life-news-28521.php

صادق

۱۳۹۶/۹/۲۳
سلام
ممنون. لطفا امسال هم بهترین گوشی های سال2017 رو از نظر کارشناسان محترم جی اس ام معرفی کنید.

adnan

۱۳۹۶/۹/۲۲
link bede age migi motabar hastesh va tarafdary az samsong nist ...

Farshad

۱۳۹۶/۹/۲۲
سلام ، ایسوس زنفون 3 مکس توی این لیست قرار نمیگیره آیا ؟؟؟

adnan

۱۳۹۶/۹/۲۲
age az list e gsm arena hastesh bi zahmat link bede
chon gheir az in harf e shoma naghz mishe