خانهاخبار
با SENNA، محصول جدید شرکت مک‌لارن آشنا شوید

با SENNA، محصول جدید شرکت مک‌لارن آشنا شوید

چندی پیش مک‌لارن از محصول جدید خود رونمایی کرد که تاحد زیادی به مدل P1 شباهت دارد؛ اما تفاوت‌هایی نیز بین این دو ابرخودرو وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
۱۳۹۶/۹/۱۹

محصول جدید شرکت مک‌لارن (senna) نام دارد که با کد عددی P15 از آن یاد می‌شود.از ابتدای مراحل طراحی این خودرو، مک‌لارن تنها به فکر ساخت یک جنگنده خیابانی تمام‌عیار بوده و حقیقتا به این امر هم ‌دست یافته است.

image

گرچه مک‌لارن  P15 شباهت زیادی به P1 دارد اما ازلحاظ ساختاری کاملا باهم متفاوت هستند. استفاده از فیبر کربن در ساخت بدنه P15 باعث کاهش وزن ۱۹۶ کیلویی این خودرو در مقایسه با P1 شده است که این وزن کم در ترکیب با پیشرانه قدرتمند ۴ لیتری ۸ سیلندر و مجهز به تویین توربو که توان تولید ۷۸۹ اسب‌بخار را دارد، تشکیل یک عنصر جادویی را داده است که به گفته کارشناسان برای رسیدن به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد.

image

یکی دیگر از تفاوت‌های این برادران دوقلو در نوع پیشرانه‌ای است که برای این‌ها در نظر گرفته‌اند، همان‌طور که می‌دانید P1 به پیشرانه‌ای هیبرید مجهز بود که توان تولید ۹۰۳ اسب‌بخار را داشت ولی به گفته مهندسین شرکت مک‌لارن هیچ موتور الکتریکی در P15 به کار نرفته و نمی‌رود! زیرا که یکی از اهداف اصلی طراحان این خودرو کاهش وزن P15 بوده است و با توجه به وزن بالای موتورهای الکتریکی از قرار دادن این نوع پیشرانه در خودرو جدید خود منصرف شده‌اند.

به گفته مک‌لارن تنها ۵۰۰ دستگاه از این ابر خودرو در ماه ژانویه ۲۰۱۸ تولید خواهد شد و قیمت تقریبی آن نیز به ۷۰۰ هزار یورو خواهد رسید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)