خانهاخبار
نسل دوم نوکیا 6 در راه است

نسل دوم نوکیا 6 در راه است

شایعه‌هایی مبنی بر احتمال معرفی نسخه تازه میان رده نوکیا 6 در ماه آینده منتشر شده است. روز گذشته هم شاهد انتشار تصاویر لو رفته تازه‌ای بودیم که شناسه این گوشی جدید را به نمایش می‌گذاشت. احتمالا در کنفرانس CES 2018 شاهد معرفی نوکیا 6 تازه و نوکیا 9 پرچم‌دار خواهیم بود.
۱۳۹۶/۹/۱۸

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی HMD Global عهده‌دار تولید همه گوشی‌های تازه نوکیا است و در خلال سال 2017 هم چندین گوشی مختلف این برند را از پایین رده تا پرچم‌دار وارد بازار کرده است. نوکیا 6 درواقع اولین گوشی اندرویدی تازه نوکیا است که HMD موفق شد آن را معرفی و عرضه کند.این گوشی در کمتر از یک ماه آینده یک ساله می‌شود و احتمالا باید منتظر معرفی نسخه جانشین آن باشیم. حالا شایعه جدیدی در این باره منتشر شده است که از احتمال معرفی و عرضه همین گوشی مرموز در آینده نزدیک خبر می‌دهد.

تصویر زنده‌ای مربوط به نسخه تازه نوکیا 6 در شبکه اجتماعی Baidu منتشر شده است که شناسه و کانفیگ حافظه داخلی آن را نشان می‌دهد. شناسه این گوشی تازه TA-1054 است اما همان‌طور که می‌دانید، ممکن است بر اساس بازارهای میزبان مختلفش متفاوت باشد.

البته این اولین باری نیست که شاهد شناسه TA-1054 هستیم. یک گوشی مرموز دیگر هم تقریبا یک ماه پیش در پایگاه کمیسیون ارتباطات چین با همین شناسه دیده شد و انتظار می‌رفت که پرچم‌دار نوکیا 9 باشد؛ اما حالا شاهد هستیم که شناسه مذکور مربوط به نسل دوم نوکیا 6 است.

در تصویر فوق همچنین شاهد هستیم که نسل تازه نوکیا 6 به 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود، اما در نظر داشته باشید که ممکن است بازارهای مختلف میزبان نسخه‌هایی با کانفیگ متفاوت شوند. انتظار می‌رود نسخه سطح پایین این گوشی 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد و نوکیا همچنین یک نسخه سطح بالا با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هم از نوکیا 6 نسل دوم معرفی کند.

image

منابع مختلف ادعا می‌کنند نسل دوم نوکیا 6 هم مانند نسخه قبلی از بدنه‌ای توانمند بهره می‌برد اما احتمالا شاهد تغییرات بسیاری در طراحی ظاهری آن خواهیم بود. گفته می‌شود حاشیه‌های پنل نمایش در این نسخه تازه باریک خواهند شد؛ به همین خاطر ممکن است نوکیا 6 تازه از طراحی بدون حاشیه و نسبت تصویر 18:9 بهره ببرد.

اگر این شایعه‌ها صحت داشته باشند و حاشیه‌های صفحه به حداقل ضخامت برسند، حسگر اثرانگشت این گوشی باید به پنل پشتی منتقل شود و دکمه‌های راهنما که قبلا در حاشیه تعبیه شده بودند هم به دکمه‌های لمسی روی صفحه نمایش تبدیل شوند. همچنین گفته می‌شود طراحی دوربین اصلی هم در نسل دوم نوکیا 6 دستخوش تغییر می‌شود و بیشتر شبیه به دوربین اصلی در گوشی نوکیا 5 خواهد بود.

نسل دوم نوکیا 6 همچنین از پردازنده قوی‌تری بهره می‌برد. پیش بینی شده است که این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد، اما برخی کارشناسان هم معتقدند که ممکن است گوشی مذکور با پردازنده اسنپ‌دراگون 450 معرفی شود.

image

نکته جالب درباره این گزارش تازه اینجاست که مشخصات گوشی‌های دیگری هم همراه با نسل دوم نوکیا 6 در این تصاویر لو رفته است. تصویر زنده دیگری در همین راستا منتشر شده است که شناسه گوشی مرموز نوکیا 9 را هم به نمایش می‌گذارد. در این تصویر شاهد هستیم که پرچم‌دار بعدی نوکیا قرار است در سه نسخه با شناسه‌های TA-1005، TA-1009 و TA-1042 معرفی شود.

با توجه به سایر شایعه‌ها پیش بینی می‌شود که نوکیا دو گوشی پرچم‌دار نوکیا 9 و میان رده نوکیا 6 نسل تازه را در ژانویه سال 2018 و در خلال برگزاری کنفرانس جهانی CES رسما معرفی کند. همچنین انتظار می‌رود هر دو گوشی به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو مجهز شوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)