خانهاخبار
ال‌جی G7 به اسکنر عنبیه یکپارچه و پیشرفته مجهز می‌شود

ال‌جی G7 به اسکنر عنبیه یکپارچه و پیشرفته مجهز می‌شود

با توجه به خبرهای اعلام شده، به نظر می‌رسد کمپانی ال‌جی قصد دارد نسل بعدی پرچم‌داران خانواده G را به اسکنر عنبیه یکپارچه مجهز نماید، راه‌کاری امنیتی که رقیب هم‌وطنش، سامسونگ، پس از گلکسی نوت ۷ در پرچم‌داران خود از آن بهره می‌گیرد.
۱۳۹۶/۹/۱۷

تا به حال پرچم‌داران ال‌جی از ابتدایی‌ترین نوع قفل گشایی به‌وسیله صورت استفاده می‌کردند که از متد سلفی کمک می‌گیرد. اما سال آینده پرچم‌داران کمپانی کره‌ای تغییری جدید را تجربه خواهند کرد که اولین بار به‌ همراه ال‌جی G7 معرفی می‌شود.

به تازگی LetsGoDigital پتنتی را یافته که توسط ال‌جی ثبت شده و انتظار می‌رود مربوط به یکی از پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ این شرکت (احتمالا G7) باشد. این پتنت از وجود فناوری اسکن عنبیه حکایت دارد، چیزی مشابه با آن‌چه در گوشی‌های گلکسی نوت ۷، گلکسی اس ۸/ اس۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ به کار گرفته شده است. اگر چنین باشد، عملکرد این اسکنر در شرایط نوری مختلف تفاوت خواهد داشت؛ اما ظاهرا ال‌جی در حال کار روی ویژگی‌های امنیتی بیشتر برای اسکنر عنبیه خود است. یکی از این ویژگی‌ها شامل ردیابی مجموعه‌ای از نقاط روی نمایش‌گر توسط کاربر است تا از فریب دادن دستگاه توسط عکس جلوگیری نماید.

image

این شرکت سال گذشته و در نمایشگاه محصولات الکترونیکی کره (KES)، نوعی ماژول اسکنر یک‌پارچه را به نمایش گذاشت که اسکنر عنبیه و دوربین سلفی را در خود جای داده است، اما تا به حال به طور تجاری از آن استفاده نکرده است.

image

اسکنر عنبیه با تاباندن اشعه فرو سرخ به چشم کاربر برای ثبت تصاویر با جزئيات از عنبیه کار می‌کند. فرو سرخ به ثبت ویژگی‌های پیچیده‌تر عنبیه کمک می‌کند که در صورت قرار گرفتن در محیطی با نور معمولی به خوبی تشخیص داده نمی‌شوند؛ همچنین به تشخیص بهتر چشم‌هایی با رنگ تیره کمک می‌کند. در مقایسه با ماژول یک‌پارچه ال‌جی ماژول‌های دوگانه را مشاهده می‌کنیم که از دوربین ثانویه برای اسکن عنبیه استفاده می‌کند، مانند ماژولی که در گلکسی نوت ۷ وجود داشت. این دوربین ثانویه نسبت به دوربین سلفی از حساسیت بیشتری برخوردار است و قادر است تا طول موج‌هایی از طیف فرو سرخ را نیز ثبت کند، در حالی که ساختار دوربین‌های معمولی به گونه‌ای است که این نور فرو سرخ را فیلتر می‌کنند. 

ال‌جی به دنبال راهی است تا با استفاده از نوعی مکانیزم تغییر فیلتر بتواند هر دو این دوربین‌ها را تقویت کند و با ترکیب آن‌ها یک ماژول واحد بسازد که در مواقع نیاز بتواند نور مادون قرمز را تشخیص دهد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)