خانهاخبار
زمان معرفی مدل 2018 گوشی نوکیا 8 به همراه نوکیا 9

زمان معرفی مدل 2018 گوشی نوکیا 8 به همراه نوکیا 9

به‌تازگی، زمان معرفی گوشی پرچمدار نوکیا 9 فاش شده است؛ گمان می‌رود سازنده فنلاندی علاوه‌بر نوکیا 9، در اوایل سال آینده از نسخه «بدون حاشیه» گوشی نوکیا 8 با مشخصات سخت‌افزاری جدیدتر رونمایی کند.
۱۳۹۶/۹/۱۵

در تاریخ 1 دسامبر سال گذشته، شرکت HMD Global توانست مجوز فروش گوشی‌های هوشمند با برند «نوکیا» را به‎دست آورد؛ به همین جهت، این سازنده فنلاندی قصد دارد تا یک‌ سالگی خود را با عرضه مدل جدید نوکیا 8 و گوشی بدون حاشیه نوکیا 9 جشن بگیرد. براساس اطلاعات به‎دست آمده، در ماه ژانویه شرکت HMD Global از گوشی‌های پرچمدار جدید خود رونمایی خواهد کرد.

در حالی‏که گفته می‎‌شود مدل جدید نوکیا 8 در اوایل سال آینده معرفی خواهد شد، باید اشاره کرد که نسخه‌ قبلی در سپتامبر سال جاری میلادی عرضه شده است. به همین جهت، رونمایی از مدل جدید «نوکیا 8» در ماه ژانویه کمی غیرمنطقی به‎نظر می‎رسد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که نوکیا 8 به دلیل حاشیه‎های زیاد در مقابل پرچمداران بدون لبه‌ی امسال از جمله گلکسی اس 8، گلکسی نوت 8، ال‌جی وی 30، هوآوی میت 10 و آیفون 10 حرف چندانی برای گفتن نداشت و این موضوع باعث ضعف آن می‎شود. با این‌حال، نوکیا 9 «پرچمدار حقیقی» شرکت HMD Global خواهد بود که برای رقابت با قدرت‌مندترین محصولات امسال در اوایل 2018 عرضه خواهد شد.

image

براساس شایعات، فنلاندی‌ها با برگزاری یک رویداد خبری در 19 ژانویه (29 دی) از گوشی پرچمدار جدید خود رونمایی خواهند کرد. آن‎طور که پیداست، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی لبه منحنی نوکیا 9 از رزولوشن 2K (یا Quad HD) برخوردار خواهد بود. جانشین نوکیا 8 نیز که چند هفته دیگر معرفی می‎شود، به صفحه‎نمایش کشیده 18:9 مجهز شده است. گفته می‌شود هر دو گوشی برای عرضه در بازار چین، شخصی‌سازی خواهد شد.

شایعه شده است که هر دو گوشی نوکیا 9 و مدل جدید نوکیا 8 به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز خواهند بود. با توجه به اینکه چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام به‎زودی به دست سازندگان خواهد رسید، ممکن است ارائه پرچمداران سال آینده HMD با تراشه قدیمی‌ باعث شود تا فروش نوکیا 8 (مدل 2018) و نوکیا 9 تحت‎تأثیر قرار بگیرد.

شرکت HMD Global امسال تنها یک گوشی با دوربین دوگانه عرضه کرده است؛ نوکیا 8 تنها محصول عرضه شده توسط سازنده‌ی فنلاندی است که از دوربین دوتایی بهره می‎گیرد. سایر مدل‌ها از جمله نوکیا 2، نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 6 و نوکیا 7 به دوربین تکی مجهز شده‌اند. با این‏حال، گمان می‌رود لیست محصولات عرضه شده با برند «نوکیا» با دوربین دوگانه به‎زودی گسترش پیدا خواهد کرد؛ براساس شایعات، مدل جدید نوکیا 8 و نوکیا 9 به دوربین دوگانه مجهز می‎شوند.

image

یکی‌دیگر از مواردی که امسال رایج شده، دریافت تأییدیه برای مقاومت پرچمداران در برابر نفوذ آب است؛ نوکیا 8 که تنها گوشی پرچمدار امسال HMD Global است، با دریافت گواهی IP54 تنها در برابر پاشش قطرات مایع مقاومت است. در حالی‌که گلکسی اس 8 سامسونگ می‌تواند تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه غوطه‌ور شود. به همین جهت، گفته می‎‌شود هر دو گوشی نوکیا 8 (مدل 2018) و نوکیا 9 موفق به دریافت تأییدیه IP67 شده‌اند. جک هدفون نیز از پرچمداران جدید فنلاندی‏ها کنار گذاشته خواهد شد.

نوکیا 9 با شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد؛ این مدل، 558 دلار قیمت دارد. البته اگر مایل به حافظه رم بیشتر و فضای ذخیره‌سازی بالاتر هستید، مبلغ پرداختی شما به 634 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. در رابطه با مدل 2018 گوشی نوکیا 8 اطلاعات چندانی وجود ندارد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)