خانهاخبار
آیا گوگل دسترسی اپ‎ها به داده‎های کاربران را محدود خواهد کرد؟

آیا گوگل دسترسی اپ‎ها به داده‎های کاربران را محدود خواهد کرد؟

از جمله ایرادهایی که از سوی متخصصان فن‎آوری، همواره به پلتفرم اندروید وارد شده، دسترسی بدون محدویت به اطلاعات شخصی کاربران در هنگام استفاده از اپ‎های مختلف بوده است. گوگل به تازگی سعی کرده تا توسعه دهندگان را در این زمینه محدودتر سازد.
۱۳۹۶/۹/۱۳

از آنجا که بسیاری از اپ‎های اندرویدی، به دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران هستند، اخیرا گوگل محدودیت‎هایی را برای اپ‎های اندرویدی قائل شده است. از همین رو اپ‎هایی که به داده‎های غیرضروری دسترسی دارند باید در مورد شیوه استفاده از این داده‎ها، کاربران را آگاه نمایند. به علاوه توسعه‎دهندگان تنها پس از اجازه کاربران مجوز دسترسی به این اطلاعات را به دست خواهند آورد.

بنابراین برای جلوگیری از دسترسی اپ‎ها به داده‎های غیر ضروری، طبق اظهارات گوگل، اپ‎های خارج از فروشگاه پلی‎استور نیز باید از قوانین تازه این شرکت پیروی نمایند در غیر این صورت، شرکت گوگل اطلاع‎رسانی به کاربران را در دستور کار قرار می‎دهد. در این صورت توسعه‎دهندگان برای ایجاد تغییرات لازم در اپ‌های اندرویدی 60 روز فرصت دارند تا با هشدار گوگل روبرو نشوند.

پیش از این نیز گوگل از حذف تبلیغات از اپلیکیشن‎ها خبر داده بود. به گفته سخنگوی این شرکت، تنها اپلیکیشن‎های مربوط به قفل صفحه نمایش اجازه دارند از تبلیغات استفاده نمایند.

وی در ادامه افزود: اپ‎هایی که اطلاعات شخصی کاربران (همچون شماره تماس و ایمیل) و یا داده‎های مربوط به گوشی هوشمندشان را در اختیار دارند، باید به حریم خصوصی کاربران احترام بگذارند و در صورت جمع‎آوری داده‎ها، پیش از هرچیز باید کاربران را از این رویداد باخبر کنند.

به علاوه گوگل در فروشگاه پلی‎استور نیز کاربران را نسبت به حریم شخصیشان آگاه خواهد کرد تا در جلوگیری از سرقت هویت کاربران گامی برداشته باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امید

۱۳۹۶/۹/۱۳
با سلام،چرا سایت شما با مرورگر کروم گاهی اوقات باز نمی‌شود

انوشیروان

۱۳۹۶/۹/۱۳
خبر خوبی بود. از وقتی اسنپ هشدار نصب ویز داده، به این برنامه مشکوکم، اما چاره ای هم ندارم پاکش کنم. حالا با این خبر کمی امیدوار شدم.