خانهاخبار
مشخصات احتمالی گوشی پرچمدار Xperia XZ1s سونی

مشخصات احتمالی گوشی پرچمدار Xperia XZ1s سونی

مشخصات سخت‌افزاری گوشی جدید سونی با شماره مدل H8324 لو رفته است و گمان می‌رود این مدل به عنوان جایگزین Xperia XZs در اوایل سال آینده عرضه شود.
۱۳۹۶/۹/۱۳

شرکت سونی برای رونمایی از گوشی‌های پرچمدار جدید خود در نیمه اول سال 2018 آماده می‌شود. به‌تازگی، یکی از گوشی‌های جدید سونی در UAProf فاش شده است که گمان می‌رود یک مدل رده‎بالا باشد؛ در حال‎حاضر، جزئیاتی چندانی از این گوشی به‎دست نیامده و تنها می‎دانیم که گوشی جدید سونی با شماره مدل H8324 به نمایشگر عریض 16:9 مجهز خواهد بود.

 براساس اطلاعات فاش شده، سونی گوشی جدیدش را با نمایشگری با رزولوشن Full HD (یا 1920 در 1080) عرضه خواهد کرد. گوشی‌های جدیدی که سونی برای عرضه در سال 2018 آماده می‌کند، با پیشوند H نام‌گذاری می‌شوند؛ به همین جهت، مدل H8324 تا سال آینده راهی بازار نمی‎شود.

شرکت سونی در طی چند سال اخیر، نشان داده است که تمایل چندانی به پیروی از سازندگان ندارد؛ به همین جهت، اینکه گوشی جدید این شرکت با نمایشگر Full HD با شماره مدل H8324 پرچمدار باشد، غیرممکن نیست. علاوه‌براین، شرکت سونی گوشی‏های اکسپریا XZ، اکسپریا XZs، اکسپریا XZ Premium و اکسپریا XZ1 را در بازه زمانی یک ساله عرضه کرده است و انتظار داریم در ماه ژانویه 2018، جایگزین اکسپریا XZs معرفی شود.

image

گوشی جدید سونی با شماره مدل H8324 به احتمال زیاد، همان اکسپریا XZ1s خواهد بود؛ حرف H، بیانگر زمان عرضه این مدل در سال آینده بوده و عدد 8 نیز نشان می‌دهد که گوشی جدید سونی، یک مدل رده‎بالا است.

مدتی پیش، اعلام شد که سونی در سال آینده زبان طراحی گوشی‌های هوشمند خود را تغییر خواهد داد؛ دیگر خبری از زبان طراحی OmniBalance نیست و سونی، آن‌را با زبان طراحی جدید خود یعنی Mirai جایگزین خواهد کرد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که حتی با وجود تغییر زبان طراحی گوشی‎های سونی، این سازنده تصمیمی برای استفاده از نمایشگرهای عریض 18:9 ندارد؛ بسیاری از سازندگان مطرح از جمله سامسونگ، ال‌جی، هوآوی، اچ‌تی‌سی و ... به استفاده از صفحه‌نمایش عریض در محصولات خود علاقه نشان داده‌اند. البته شرکت اپل، تنها سازنده‌ای محسوب می‌شود که از یک نمایشگر با نسبت ابعاد نه‌چندان مرسوم 19.5 به 9 در آیفون 10 استفاده کرده است.

علاوه‌بر اکسپریا XZ1s که بخشی از مشخصات‌فنی آن فاش شده است، ژاپنی‌ها تصمیم دارند تا یک گوشی رده‌بالای دیگر با نام Xperia XZ1 Premium عرضه کنند که مشخصات‌فنی آن‌را مدتی پیش در جی‌اس‌ام خواندید. مانند نسل قبل، جایگزین Xperia XZ Premium به نمایشگر 4K مجهز خواهد شد و با توجه به اینکه نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به نسل قبل دارد و البته، ابعاد آن کاهش یافته است؛ انتظار می‌رود نسخه جدید پرچمدار سونی حاشیه‌های باریکی داشته باشد.

از دیگر تغییرات احتمالی در پرچمداران 2018 سونی، می‌توان به تجهیز آن‌ها به OIS (لرزش‎گیر اپتیکال) اشاره کرد. شرکت سونی، نام تجاری Dynamic Vibration System را در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به ثبت رسانده است و گمان می‌رود سیستم لرزش داینامیکی، نوعی لرزش‎گیر اپتیکال باشد که آن‌را سال آینده در گوشی‌‏های سونی خواهیم دید.

از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن‎ها نگاه کنید. ممکن است سونی فراتر از انتظارات ظاهر شود و با تغییرات چشمگیر در محصولات آینده‏‌ی خود، رقبای اندرویدی‌اش را به چالش بکشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد صادق

۱۳۹۶/۱۰/۷
سلام خیلی عالی