خانهاخبار
احتمال معرفی Surface تازه مایکروسافت با پردازنده اسنپ‌دراگون 845

احتمال معرفی Surface تازه مایکروسافت با پردازنده اسنپ‌دراگون 845

مایکروسافت قصد دارد یک Surface تازه با معماری ARM و پردازنده اسنپ‌دراگون 845 تولید کند. این پردازنده احتمالا هفته آینده رسما معرفی می‌شود اما با توجه به خبرهای قبلی مبنی بر اینکه اولین دستگاه مجهز به آن Galaxy S9 سامسونگ خواهد بود، هنوز نمی‌دانیم داستان Surface مذکور به کجا ختم می‌شود.
۱۳۹۶/۹/۱۳

کمپانی مایکروسافت در حال توسعه یک دستگاه Surface تازه با معماری ARM است که احتمالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و از شبکه ارتباطی LTE هم پشتیبانی می‌کند.

خبرگزاری آنلاین TechCrunch جمعه گذشته در این باره گزارشی منتشر کرد و مدعی شد که کمپانی مایکروسافت قصد دارد یک Surface تازه با سخت‌ افزار ARM تولید کند. این خبرگزاری همچنین اضافه کرد با توجه به این موضوع که سازنده مذکور پیش از این هم برخی دستگاه‌های ویندوزی‌اش را با سخت افزار ARM ارائه کرده است، این شایعه تازه ما را شگفت زده نمی‌کند؛ اما هنوز مشخص نیست که دقیقا قرار است با چه دستگاه هوشمندی مواجه شویم. همچنین وبلاگ آلمانی WinFuture.de که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند هم موفق شده است آگهی مایکروسافت را برای استخدام مهندس درزمینه مذکور پیدا کند. این خبرگزاری هم اعلام کرده است که مایکروسافت احتمالا به دنبال توسعه و عرضه یک دستگاه Surface مجهز به سخت افزار ARM است.

image

اجازه دهید به همان آگهی بازگردیم. ظاهرا کمپانی مایکروسافت آگهی تبلیغاتی برای جذب مهندس رادیویی در ساختمان شماره 85 ردموند منتشر کرده است. در آگهی خبرگزاری WinFuture.de همچنین اشاره شده است مایکروسافت از ساختمان مذکور عمدتا برای توسعه دستگاه‌های Surface استفاده می‌کند و کارمندان بخش سخت افزار در آن مشغول به کار هستند. ظاهرا این غول تکنولوژی به دنبال استخدام مهندسی است که در زمینه شبکه‌های ارتباطی LTE با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 هم تجربه داشته باشد. جزئیات این آگهی کاری در کل نشان می‌دهد این مهندس قرار است با یک دستگاه Surface مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 845 کار کند البته هیچ‌کدام از این پیش‌بینی‌ها هنوز از سوی سازنده مورد تأیید قرار نگرفته است.

همان‌طور که می‌دانید، اسنپ‌دراگون 845 پردازنده پرچم‌دار بعدی کمپانی کوالکام است که هنوز رسما معرفی نشده. این سازنده قرار است هفته آینده در ایالت هاوایی رسما از پردازنده مذکور رونمایی کند.

خبرگزاری‌های مختلف معتقدند پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 احتمالا در اولین روز برگزاری رویداد Qualcomm Snapdragon Technology Summit رسما معرفی می‌شود. البته تولید انبوه آن احتمالا در اوایل سال 2018 آغاز خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود کوالکام درباره برنامه‌هایش درزمینه ویندوز بر پایه ARM هم در همین رویداد شفاف سازی کند.

در همین حال اغلب گزارش‌ها معتقدند سامسونگ احتمالا اولین سازنده‌ای خواهد بود که دستگاه هوشمندی مجهز به کوالکام اسنپ‌دراگون 845 را معرفی می‌کند چراکه این غول تکنولوژی در سال 2017 هم اولین دستگاه هوشمند مجهز به اسنپ‌دراگون 835 را معرفی کرد. شایعه‌ها حاکی از آن است که این بار هم گوشی‌های دوگانه Galaxy S9 اولین دستگاه‌های مجهز به اسنپ‌دراگون 845 خواهند بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)