خانهاخبار
ثبت پتنت تکنولوژی تشخیص کف دست توسط سامسونگ

ثبت پتنت تکنولوژی تشخیص کف دست توسط سامسونگ

سامسونگ یکی از سردمداران تولید گوشی‌های همراه و معرفی تکنولوژی‌های نوین در جهان است. گزارش تازه‌ای منتشر شده است و از ثبت یک ویژگی تأیید هویت نوین توسط این غول تکنولوژی خبر می‌دهد.
۱۳۹۶/۹/۱۲

گزارش تازه‌ای درباره فعالیت‌های موبایلی کمپانی سامسونگ منتشر شده است و ادعا می‌کند این غول تکنولوژی پتنت تازه‌ای درزمینه طراحی ویژگی تشخیص کف دست برای یادآوری رمز عبورهای فراموش شده ثبت کرده است.

بر اساس مستندات موجود در 42 صفحه این پتنت، کمپانی مذکور راهی پیدا کرده است تا از دوربین سلفی گوشی برای ثبت تصویر کف دست استفاده کند. گوشی پس از ثبت این تصویر قادر خواهد بود هویت کاربر را درصورتی‌که قبلا مشخصات خطوط کف دستش را ثبت کرده باشد، تأیید کند.

در این پتنت همچنین اشاره شده است که راهنمای رمز عبور پس از تأیید کف دست هم به طور کامل به نمایش درنمی‌آید بلکه به‌صورت درهم‌ریخته به کاربر نشان داده می‌شود. بدین ترتیب اگر کسی غیر از دارنده اصلی گوشی تلاش کند قفل آن را باز کند، هرگز نمی‌تواند راهنمای رمز را هم به‌ درستی بخواند.

image

وبسایت فناوری SamMobile پنجشنبه هفته گذشته گزارش کرد که کمپانی سامسونگ معتقد است خطوط کف دست می‌تواند ابزار مفیدی برای یادآوری رمز عبور فراموش شده به کاربران باشد و بدین ترتیب قصد دارد راهنمای رمز عبور یا همان hint را در همین خطوط نامنظم پنهان کند. SamMobile همچنین در این گزارش گفته است این متد تازه سامسونگ قرار نیست به یک روش مرسوم مانند تشخیص اثرانگشت یا عنبیه چشم برای باز کردن قفل صفحه تبدیل شود بلکه این غول تکنولوژی کره‌ای قصد دارد ویژگی تشخیص کف دست را برای تأیید هویت کاربری که می‌خواهد رمز عبورش را به یاد آورد، در اختیار دارندگان گوشی‌هایش قرار دهد.

این ویژگی تازه را باید نوآوری جالب و نوین سامسونگ دانست. این سازنده در حال حاضر روش‌های مختلفی را برای تأیید هویت کاربر و باز کردن قفل ازجمله تشخیص چشم، چهره، اثرانگشت، الگو و رمز PIN  ارائه می‌کند اما به نظر می‌رسد از نوآوری‌های تازه دست برنداشته است. سامسونگ درواقع یکی از سردمداران ارائه نوآوری‌های تازه است و معمولا با هر محصولش یک ویژگی تازه هم معرفی می‌کند.

image

حالا که پای نوآوری‌های سامسونگ به میان آمده است باید بگوییم این سازنده همچنین در حال توسعه و دستیابی ویژگی تشخیص چهره 3 بعدی برای گوشی‌هایش است. اگر برنامه‌های این سازنده کره‌ای با موفقیت پیش رود، ممکن است گوشی‌های آینده‌اش به اندازه کافی توانمند شوند و گوی سبقت را از آیفون 10 و هر گوشی دیگری که به ویژگی تشخیص چهره 3 بعدی مجهز می‌شود، بربایند. همان‌طور که اشاره کردیم، ویژگی تشخیص کف دست بسیار نوآورانه است و خوشبختانه عملی کردن آن اصلا سخت به نظر نمی‌رسد. به راحتی می‌توان تصور کرد که سامسونگ بتواند آن را در برخی گوشی‌های آینده‌اش به کار ببرد و منظور از این چشم‌انداز یک بازه زمانی کوتاه در آینده نزدیک است.

کمپانی سامسونگ روز گذشته پرچم‌دار تاشوی تازه‌اش را در چین رسما معرفی کرد اما W2018 به ویژگی تشخیص کف دست مجهز نشده است. از طرفی انتظار می‌رود دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 و S9 Plus اوایل سال آینده میلادی و در خلال برگزاری کنفرانس جهانی CES 2018 معرفی شوند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این پرچم‌داران به ویژگی هویتی تازه سازنده مجهز می‌شوند یا خیر.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

milad

۱۳۹۶/۹/۱۳
آقا شهرام یهتره بری یک نگا به خبرا بندازی و ببینی که تشخیص چهره سه بعدی اپل با چهره دوقلوها و از روی عکس هم باز شد . بعد اینم بدون که ماله سامسونگ هم تو کسری از ثانیه باز میشه بعد اینکه اپل با توجه به تشخیص چهره اندرویدبه فکر تشخیص چهره مثلا سه بعدیش افتاد.

سعید

۱۳۹۶/۹/۱۳
خوب شد معنی استاندارد رو هم فهمیدیم خخخخ اپل شرکتی که اول نیذاره بقیه یه چیزی رو بزنن سریع کپی کنه نمونه اش تشخیص چهره یا اثر انگشت که اول یه شرکت دیگه استفاده کرد.صفحه نمایش infinity و سومر آمولد که اونم سامسونگ واسش زد وگرنه صد سال سیاه نمیتونست همچین صفحه ای بزنه.فبلت که اول نوت سامسونگ رو مسخره میکرد و حالا خودش فبلت میزنه و حرف از گوشی ۶.۵ اینچی در سال دیگه هم‌ هست.رم بالای ۲ که اونم با رم ۳ خودشو بیشتر ضایع کرد.حذف دکمه هوم که بازم تقلید کرد.کلا بعد مرگ‌استیو جابز اپل در سراشیبی سقوط قرار گرفت به طوری که هواوی چینی ازش جلو زد.بازم بگم؟

سعید

۱۳۹۶/۹/۱۳
اولا همون تشخیص چهره سامسونگ هم در کسری از ثانیه باز میشه ولی در اینکه مشکل داره و با عکس میشه باز کرد حرفی نیست ولی بازم ایده اولیه اش از اپل نبوده و اپل فقط پیشرفته ترش کرده که اونم با دوقلو ها و ماکت سه بعدی گول میخوره ثانیا سامسونگ در اس۹ حسگر به مراتب قویتری از فیس آی دی میزنه . نکته اخر هیچ حسگری اثر انگشت نمیشه حتی عنبیه که از فیس ای دی دقیقتره

شهرام

۱۳۹۶/۹/۱۳
به ابراهیم و milad
شمای واقعا تشخیص چهره سه بعدی آیفون رو با تشخیص چهره گوشی های میان رده اندرویدی ها یکی می کنی؟ تشخیص چهره ای که 10 -15 ثانیه طول می کشه و با عکس صاحب گوشی باز می شه!!! در حالی که فیس آیدی در صدم ثانیه و فقط با (( چهره زنده )) صاحب گوشی باز می شه! شاید از لحاظ ظاهری یکی باشن اما زمین تا آسمون با هم فرق دارن. متن خبرو کامل بخونین. گفته سامسونگ هم داره رو تشخیص چهره سه بعدی کار می کنه. حالا بگین کی تقلید کاره؟

ابراهیم

۱۳۹۶/۹/۱۲
راستی اون صفحه اس نه سفحه