خانهاخبار
آیا پردازنده اسنپ‌دراگون 845 با تکنولوژی 10 نانومتری تولید می‌شود؟

آیا پردازنده اسنپ‌دراگون 845 با تکنولوژی 10 نانومتری تولید می‌شود؟

کوالکام قرار است تازه‌ترین پردازنده پرچم‌دارش را به نام اسنپ‌دراگون 845 معرفی کند. علی‌رغم شایعه‌های متعددی که قبلا منتشر شده بود حالا گزارشی منتشر شده است که ادعا می‌کند سازنده آن به جای استفاده از تکنولوژی نوین 7 نانومتری همچنان از تکنولوژی 10 نانومتری برای این چیپست بهره می‌برد.
۱۳۹۶/۹/۱۰

اسنپ‌دراگون 845  پردازنده پرچم‌دار بعدی کوالکام است. برخی مشخصات و جزئیات ساخت این پلتفرم موبایلی که انتظار می‌رفت در ماه دسامبر منتشر شود، حالا توسط خبرگزاری‌های مختلف فاش شده است.

image

منبع انتشار این خبر می‌گوید بسیاری از سازندگان چیپست‌های موبایلی در حال توسعه محصولاتشان هستند و قصد دارند استفاده از تکنولوژی 7 نانومتری را در روند تولیدشان دخیل کنند، اما پردازنده‌های پرچم‌دار سال آینده همچنان با تکنولوژی 10 نانومتری تولید خواهند شد و اسنپ‌دراگون 845 هم از این موضوع مستثنا نیست. البته این پردازنده توانمند قرار است برخلاف Exynos 9810 که از LPP بهره می‌برد با استفاده از LPE ساخته شود.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که پردازنده اسنپ‌دراگون 845 همچنان 8 هسته‌ای باقی می‌ماند . 4 هسته پردازشی آن از نوع Cortex-A75  و 4 هسته دیگرش هم Cortex-A53 خواهند بود. پردازنده گرافیکی پیش‌فرض این چیپست سطح بالا Adreno 630 است.

پردازنده اسنپ‌دراگون 845 قرار است از دوربین دوگانه 25 مگا پیکسلی اصلی و سلفی پشتیبانی کند و باند پایه‌اش X20 باشد. همچنین گفته می‌شود این پردازنده از Wi-Fi 802.11 ad پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلود آن معادل 1.2 گیگابایت بر ثانیه است.

پیش بینی می‌شود دوگانه Galaxy S9 و S9+ اولین پرچم‌داران سال آینده باشند که به اسنپ‌دراگون 845 مجهز می‌شوند و به‌صورت جهانی به عرضه می‌رسند. گوشی Mi 7 شیائومی هم احتمالا هم‌زمان با دوگانه S9 به پردازنده مذکور مجهز می‌شود اما فقط در بازار چین به فروش خواهد رسید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۹/۱۰
در قسمت سرعت دانلود wifi در واقع 1.2 گیگابیت هستش نه گیگابایت
لطفا اصلاح کنید

samuel1987

۱۳۹۶/۹/۱۰
فکر میکنم Qualcomm snapdragon 845 یک چیپست پردازنده (پلتفرم) بسیار خوب و قدرتمند خواهد بود اما منطقی تر و مطلوب تر اینه که به عنوان مثال به جای بهرمندیش از چهار هسته معمولی مبتنی بر Cortex A53 از چهار هسته معمولی مبتنی بر Cortex A55 بهره ببره در کنار چهار هسته قدرتمند مبتنی بر Cortex A75 در خودش، کار بسیار بسیار سختی خواهد داشت، نمیتونم خیلی مطمئن بگم اما تا به حال که Samsung Exynos در عملکرد قدرتمندتر و سریع تر چند هسته ای و سرعت بیشتر در اجرای اپلیکیش ها و مصرف کمتر باطری که موفق تر و مطلوب تر بوده و در نسخه کنونی exynos 8895 موفق شد در عملکرد تک هسته ای و گرافیکی برای اولین بار موفق تر از snapdragon 835 عمل کنه و احتمال داره مجدد تکرار بشه، از گذشته تا قبل از exynos 8895 این پلتفرم اختصاصی Samsung فقط در عملکرد گرافیکی و تک هسته ای ... از snapdragon شرکت Qualcomm کمی عقب تر بود، و...