خانهاخبار
آغاز انتشار اندروید 8 اوریو برای Xperia X Performance سونی

آغاز انتشار اندروید 8 اوریو برای Xperia X Performance سونی

پس از انتشار اندروید اوریو برای دو گوشی Xperia XZ و Xperia XZs حالا نوبت به گوشی Xperia X Performance رسیده است که حدودا دو سال از عرضه رسمی آن می‌گذرد. گفته می‌شود ویژگی انحصاری و جدید سونی به نام Xperia Actions هم به این گوشی اضافه خواهد شد.
۱۳۹۶/۹/۷

در روزهای گذشته شاهد انتشار اندروید 8.0 اوریو برای گوشی‌های Xperia XZ و Xperia XZs بودیم. امروز هم خبر خوش دیگری از سوی کمپانی سونی مبنی بر آغاز انتشار این نسخه تازه برای گوشی‌های Xperia X Performance منتشر شده است.

نکته جالب توجه اینجاست که انتشار اندروید 8.0 اوریو برای Xperia X Performance درواقع دومین به‌روزرسانی نرم افزاری چشمگیر برای گوشی مذکور به شمار می‌رود. این گوشی در ابتدای عرضه به صورت پیش فرض به اندروید 6.0 مارشمالو مجهز شده بود و در اواخر سال 2016 به اندروید نوقا نسخه 7.0 به‌روزرسانی شد. علی رغم گذشت حدودا 2 سال از عرضه عمومی Xperia X Performance، کمپانی سونی همچنان در تلاش است گوشی‌هایش را از نظر به‌روزرسانی نرم افزاری همچنان پیشرو نگه دارد. علاوه بر این گوشی، مدل‌های متعدد دیگری از محصولات این سازنده در حال حاضر به اندروید 8.0 اوریو مجهز شده‌اند.

image

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، به‌روزرسانی نرم‌افزاری معمولا در فازهای متعددی اجرا می‌شود. له همین خاطر ممکن است انتشار عمومی آن چند روزی طول بکشد. اگر پس از گذشت چند روز همچنان نوتیفیکیشن دریافت این فایل را دریافت نکردید، می‌توانید به صورت دستی آن را دریافت کنید. برای این کار در منوی تنظیمات به قسمت About Phone بروید و در Software Updates گزینه check Update Manually را فعال کنید.

ازآنجاکه این فایل نرم افزاری حجم زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنیم پیش از دریافت آن حتما از میزان فضای خالی قابل استفاده در حافظه داخلی گوشی اطمینان حاصل کنید. همچنین همه کاربران باید سطح انرژی باتری دستگاهشان را حداقل تا 50% برسانند تا گوشی در روند دریافت و نصب این به‌روزرسانی خاموش نشود. نکته مهم دیگر هم اینکه پیش از دریافت فایل به‌روزرسانی حتما از همه اطلاعات موجود درون گوشی یک نسخه بکاپ روی کامپیوتر شخصی یا کارت حافظه جانبی تهیه کنید.

گوشی Xperia X Performance به محض دریافت و نصب اندروید اوریو به همه ویژگی‌های تازه و جذاب آن مجهز می‌شود. این ویژگی‌ها شامل وضعیت تصویر در تصویر، انتخاب هوشمند متن، auto-fill، notification dots، طراحی جدید پوشه اپلیکیشن، Google play Protect و سایر قابلیت‌های جدید است.

علاوه بر همه ویژگی‌های رایج اندروید اوریو، انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی تازه یک ویژگی جدید دیگر هم که در حال حاضر روی Xperia XZ و Xperia XZs وجود دارد، به Xperia X Performance اضافه کند. این ویژگی درواقع توسط سونی به‌صورت انحصاری پتنت شده است و Xperia Actions نام دارد. Xperia Actions با قابلیت تعیین بهترین تنظیمات ممکن برای بهبود عملکرد کلی گوشی و عمر باتری طراحی شده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Mahdi

۱۳۹۶/۱۱/۱۸
برای هر دوتاشون اومده بد حجم یک گیگ و دویست مگابایت

subzero

۱۳۹۶/۹/۷
سلام.xperia X هم تو لیست اندروید 8 قرار داره .

احسان

۱۳۹۶/۹/۷
گوشی های بعدی سونی که آپدیت میشن Xperia X و Xperia X Compact هست با توجه به تجربه ای که سونی نشون داده یک تا دوماه دیگه آپدیت میشن

amir

۱۳۹۶/۹/۷
سوال منم همینه

سجاد

۱۳۹۶/۹/۷
سلام آدمین جی اس ام فقط xperia x Performance آپدیت می گیره؟ یا xperia x هم باهاش اپدیت می گیره؟