خانهاخبار
گوشی کامپکت مرموز سونی بنچمارک شد؛ آیا OnePlus X دیگری در راه است؟

گوشی کامپکت مرموز سونی بنچمارک شد؛ آیا OnePlus X دیگری در راه است؟

کمپانی سونی تنها سازنده‌ای است که هنوز هم پرچم‌داران کوچک‌تر از 5 اینچ را با نام کامپکت عرضه می‌کند. گوشی کامپکت تازه و مرموزی در پایگاه بنچمارک Geekbench دیده شده و مورد بحث قرار گرفته است.
۱۳۹۶/۹/۴

گوشی‌های سری کامپکت از کمپانی سونی احتمالا مورد علاقه کاربران اندرویدی هستند که گوشی‌های کوچک را ترجیح می‌دهند. حالا در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که اندازه گوشی‌های پرچم‌دار حداقل 5.2 اینچ است و هر روز هم افزایش می‌یابد. با این وجود به نظر می‌رسد کمپانی سونی تنها سازنده‌ای است که گوشی‌هایی درست مطابق سلیقه گروه اندکی از کاربران علاقه مند به پرچم‌داران کوچک اما قدرتمند را ارائه می‌کند. سری کامپکت این سازنده هر چند سال یکبار از نو طراحی می‌شوند و معمولا از ویژگی‌ها و قابلیت‌های سطح بالا بهره می‌برند اما همان‌طور که گفتیم، اندازه پنل نمایش آن‌ها عموما 4.6 اینچ در نظر گرفته می‌شود و بدنه‌شان هم از اغلب پرچم‌داران موجود در بازار کوچک‌تر است. البته یک مورد استثنایی هم در این میان وجود دارد. سونی گوشی Xperia X Compact را با مشخصات میان رده در سال 2016 معرفی کرد و باعث ناامیدی طرفداران گوشی‌های کوچک اما قدرتمندش شد.

این سازنده نام آشنا امسال با معرفی Xperia XZ1 Compact دوباره به اوج گوشی‌های کامپکت بازگشت. گوشی مذکور از همان ویژگی‌ها و مشخصات فنی گوشی بزرگ‌تر یعنی Xperia XZ1 بهره می‌برد اما در بدنه کوچک‌تری طراحی شده است؛ همین موضوع باعث جلب رضایت طرفداران گوشی‌های کامپکت شد. در روزهای گذشته اطلاعاتی درباره یک گوشی کامپکت دیگر از این سازنده به بیرون درز کرد که کاملا عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

این اطلاعات درواقع توسط یکی از ابزارهای مشهور بنچمارک به نام Geekbench منتشر شده است. ظاهرا Geekbench یک گوشی کامپکت تازه را از سونی بنچمارک کرده و از آن به عنوان Sony Xperia ZG Compact یاد کرده است. در فهرست مشخصات منسوب به این نسخه تازه شاهد هستیم که از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 810 (پردازشگری که در سال 2015 معرفی شد!) قدرت می‌گیرد و به 2 گیگابایت رم مجهز می‌شود.

image

 

این مشخصات دقیقا با ویژگی‌های گوشی Xperia Z5 compact که سال 2015 معرفی شد مطابقت دارند. نکته جالب اینجاست که نتایج آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گوشی مذکور از این نسخه تازه هم بهتر بودند. حالا با این تفاسیر گوشی مرموز XG قرار است با چه نامی معرفی شود؟

کارشناسان در این باره حدس‌هایی می‌زنند. برخی می‌گویند این گوشی احتمالا یک نسخه گول‌زننده از یکی دیگر از محصولات سونی است که قبلا معرفی شده و سعی دارد خودش را در آن خانواده جا کند؛ اما اگر سونی واقعا چنین پروتوتایپی را در دست توسعه داشته باشد باید حتما آن را با اسم رمزش در پایگاه بنچمارک مشاهده کنیم. از طرفی سونی ممکن است واقعا قصد داشته باشد چنین نسخه ناامیدکننده تازه‌ای از میان رده 2015 Xperia Z5 معرفی کند.

بسیاری از کاربران در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید گوشی با دو سوال اساسی مواجه می‌شوند. آن‌ها از خودشان می‌پرسند آیا بهتر است یک میان رده تازه بخرند یا یک پرچم‌دار قدیمی تهیه کنند؟ کمپانی وان پلاس این مفهوم را در سال 2015 مورد توجه قرار داد و گوشی OnePlus X را که قرار بود یک میان رده تازه باشد، به پردازنده اسنپ‌دراگون 801 که پردازنده پرچم‌دار سال 2014 بود، مجهز کرد. بدین ترتیب کاربران گوشی مذکور قادر بودند از عملکرد سطح بالای یک پردازنده قدیمی بهره ببرند و همچنین قیمت کمی بابت خرید یک میان رده تازه پرداخت کنند.

حالا اگر تصور کنیم که گوشی Xperia XG Compact واقعی باشد، ممکن است با توجه به چنین مفهومی ساخته شود. بدین ترتیب گوشی مذکور یک نسخه بازبینی شده تازه از Xperia Z5 خواهد بود که حدس می‌زنیم قرار است با قیمت کمتری وارد بازار شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Seven son

۱۳۹۶/۹/۵
سونی درکنار این گوشی های عالی اگه گوشی بدون حاشیه بزنه رقابت عالی میشه بین کمپانی ها

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۹/۴
واقعا کار اقتاصادی به نظر میرسه:
به جای یه میان رده، یه پرچمدار نسل های گذشته بگیر...
چون به هرحال بهترین امکانات رو هر کمپانی توی پرچمدار هاش میذاره که شاید راحت وارد میان رده های بعدیش هم نشه...
نمیدونم سونی دقیقا میخاد اینکارو بکنه یا نه،اما خیلی تصمیم منطقی هست این نوع خرید ؛یعنی پرچمدار نسل قبل