خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی اسپیکرهای ONE STYLE و Libratone ONE CLICK

بررسی تخصصی اسپیکرهای ONE STYLE و Libratone ONE CLICK

اسپیکرهای بلوتوث دیگر تنها وسیله‌ای برای پخش موزیک نیستند. این اسپیکرها را می‌توان جزئی از لوازم منزل به حساب آورد که امکان ست کردنشان با وسایل منزل وجود دارد. وان کلیک ساخت کمپانی لیبرتون یکی از این اسپیکرهاست که انعطاف خوبی در ست شدن با وسایل منزل شما دارد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۹/۱

مدتی قبل اسپیکرهای لیبرتون زیپ و زیپ مینی را بررسی کردیم که در نوع خودشان بی‌نظیر بودند. اکنون به سراغ مدلی دیگر از اسپیکرهای این کمپانی رفتیم که وان کلیک نام دارند که هم از نظر طراحی و هم از نظر کارایی کاملا با زیپ‌ها متفاوت‌اند. وان کیلک ها را می‌توان اسپیکرهایی ماژولار نامید که تمام اعضای بدنه آن‌ها جدا می‌شود و می‌توان از لوازم جانبی جذابی برایشان استفاده کرد. در این بررسی به بررسی جامع این مدل اسپیکر لیبرتون می‌پردازیم و می‌گوییم که تا چه حد ارزش خرید دارند.

image

 

داخل جعبه چه چیزهایی است؟

داخل جعبه این اسپیکر می‌توانید اسپیکر، یک کابل شارژ میکرو یو اس بی و تعدادی لوازم جانبی پیدا کنید. این لوازم جانبی عبارت‌اند از یک بند لاستیکی نرم، یک قلاب لاستیکی سخت و دو سرپوش که می‌توانند در هر کدام از 5 سوراخ وان کلیک قرار بگیرند. از این سرپوش‌ها برای اتصال بند نرم استفاده می‌شود.

image

 

طراحی

برخلاف زیپ خبری از طراحی دایره‌ای نیست و این اسپیکر کاملا مستطیلی است. وان کلیک طراحی بسیار زیبایی دارد. دو طرف اسپیکر از پارچه پوشانده شده و اطرافش را پلاستیکی فرا گرفته که قابلیت جدا شدن دارد. این اسپیکر به لایسنس IPX 4 مجهز است و این بدان معنی است که نباید نگران پاشیده شدن آب روی آن باشید. با توجه به این لایسنس می‌توان فهمید که این اسپیکر را نباید داخل آب برد اما کنار استخر یا در حمام کمی دور از آب می‌توان به‌راحتی از آن استفاده کرد.

image

 

برای اسپیکری مانند وان کلیک که ذاتا یک اسپیکر قابل‌حمل است اندازه و وزن اهمیت بسیار زیادی دارد. اندازه وان کلیک 11.9× 4× 20 سانتی‌متر است و وزنی برابر 907 گرم دارد؛ با این اندازه وان کلیک به‌اندازه یک کتاب است و ضخامتش هم در همان حدود؛ اما وزنش کمی زیاد است. با این ابعاد و طراحی زیبا نه‌تنها وان کلیک یک گزینه بسیار خوب برای حمل‌ونقل است بلکه برای قرار گرفتن روی میز هم انتخابی بسیار دوست‌داشتنی و شیک است.

image

 

لیبرتون سعی کرده تا در عین زیبایی از جزئیات کمی روی این اسپیکر استفاده کند تا پارچه زیبا و خوش‌جنس دستگاه بیشتر خودش را نشان دهد. در یک سمت اسپیکر دایره‌ای شیشه‌ای قرار دارد که لوگوی لیبرتون روی آن دیده می‌شود و لمسی است. در سمت دیگر نواری پلاستیکی مشاهده می‌شود که کاوری برای پوشاندن درگاه شارژ و ورودی AUX است و کلید پاور هم روی این نوار پلاستیکی قرار دارد.

image

image
  
image

image

 

اطراف دستگاه همان‌طور که گفتیم توسط بامپری پلاستیکی پوشانده شده است. این بامپر 5 سوراخ روی خودش دارد. امکان جدا کردن بامپر به‌راحتی وجود دارد؛ با جدا کردن دسترسی به این سوراخ‌ها امکان‌پذیر می‌شود و می‌توانید از سرپوش‌هایی، که در بالا اشاره کردیم در جعبه قرار دارند، استفاده کنید تا بند یا حلقه لاستیکی را به دستگاه متصل کنید. هر چند لایه رویی این بامپر پلاستیکی است اما داخلش فلزی قرار گرفته تا به این پلاستیک شکل دهد. در آوردن و جا زدن این بامپر کار بسیار راحتی است و فقط کمی حوصله و البته دقت می‌خواهد اما به مهارت خاصی نیاز ندارد.

image

image
  
image

 

درمجموع One Click اسپیکری بسیار زیبا با رنگ‌بندی قرمز، خاکستری، سبز و مشکی است که می‌توانید با وسایل روی میزتان آن را ست کنید و به لطف اندازه مناسبش از حمل‌ونقل راحت آن هم لذت ببرید.

image
  
image

image

 

اتصال

اتصال این اسپیکر از طریق بلوتوث انجام می‌شود و بسیار راحت است. برای اولین بار که اسپیکر را روشن کنید در حالت Pairing قرار می‌گیرد و می‌توانید از طریق بلوتوث دستگاه خودتان به جستجوی آن بپردازید. استفاده از وان کلیک با اپلیکیشن هم وجود دارد. برای اینکار باید ابتدا اپلیکیشن لیبرتون را دانلود کنید. اگر قبل از نصب اپلیکیشن گوشی را با بلوتوث به دستگاه متصل کرده باشید به‌طور خودکار داخل برنامه ظاهر می‌شود اما اگر اینکار را نکرده باشید باید به جستجو و اتصال بپردازید.

image

 

به‌هرحال بعد از اتصال به اسپیکر و قرارگیری آیکون اسپیکر در اپلیکیشن می‌توانید کنترل کاملی روی آن از طریق اپلیکیشن داشته باشید. در صفحه مربوط به اسپیکر در اپلیکیشن، امکان کم‌وزیاد کردن صدا، پخش و قطع موزیک، عقب و جلو بردن موزیک، به‌روزرسانی نرم‌افزار اسپیکر و از همه مهم‌تر امکان اتصال یک اسپیکر بلوتوث دیگر به این اسپیکر و پخش همزمان موزیک روی دو اسپیکر وجود دارد. در اینجا برخلاف اسپیکرهای زیپ خبری از اتصال وای فای نیست و به همین خاطر باتری کمتری مصرف می‌شود اما فاصله مناسب از منبع موزیک هم محدود به برد بلوتوث می‌شود.

امکان کنترل موزیک از روی اسپیکر به کمک دایره شیشه‌ای تعبیه شده روی دستگاه وجود دارد. این دایره لمسی است و از طریق آن می‌توانید موزیک را پخش یا قطع کنید، صدا را کم‌وزیاد کنید و درنهایت با نگه‌داشتن انگشت روی این دایره، اسپیکر را به حالت جفت شدن ببرید.

image

 

کیفیت صدا

لیبرتون از تمام فضای این اسپیکر بهترین استفاده را برده است. داخل این اسپیکر مستطیلی شکل یک ووفر 3 اینچی، یک توییتر 1 اینچی و دو Passive Driver قرار دارد که لیبرتون ادعا می‌کند توانایی پخش صدای 360 دارند.

image

 

در آزمایش‌ها متوجه شدیم که تقریبا این ادعا درست است. رمانی که اسپیکر ایستاده قرار بگیرد از هر زوایه ای که به صدایش گوش کنید کیفیت و شدت صدا یکسان است. اما زمانی که آن را بخوابانید به‌طور طبیعی صدایش کمی خفه می‌شود اما هنوز شفافیتش از بین نمی‌رود.

image

 

نکته مثبت در مورد این اسپیکر صدای بلندش است که در بلندترین حالت هم کیفیت صدا از بین نمی‌رود اما صدای بیس خیلی کنترل شده نیست و همین امر سبب می‌شود که بالانس تنی تا حدودی نسبت به رقبا ضعیف‌تر باشد. درمجموع صدای این اسپیکر بسیار خوب است اما خیلی حیرت‌آور نیست.

image

 

جمع‌بندی

وان کلیک از آن دست اسپیکرهایی است که آن را فقط به خاطر صدایش نمی‌خرید. طراحی زیبا و خاص، اندازه جمع‌وجور، کیفیت ساخت بسیار خوب و قابلیت استفاده از لوازم جانبی متنوع برای آن وان کلیک را به یکی از تطبیق‌پذیرترین اسپیکرهای موجود در بازار تدبیل کرده است. شاید صدای وان کلیک آن چیزی نباشد که از یک اسپیکر قابل‌حمل انتظارش را دارید اما درمجموع در پخش موزیک و لذت بردن از صدا شما را نا امید نمی‌کند و تمام این‌ها در کنار طراحی‌اش این اسپیکر را به یکی از لوازم لوکس و قابل ست شدن در اتاق شما تبدیل می‌کند. 

image

برای خرید اسپیکرهای One Click  و One style به سایت آرمان همراه ارتباطات (www.armanhamrah.com) مراجعه کنید.

عکس: مرتضی احمدیه


 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Unknown

۱۳۹۶/۹/۵
اسپیکر های jbl و harman kardon از لحاظ کیفیت رقیبی ندارند.این ها هم رقیبی حساب نمیان

ناصر

۱۳۹۶/۹/۴
طراحیش که خیلی خوبه اما صداشو چجوری چک کنیم؟؟؟

kamal70

۱۳۹۶/۹/۴
وضوح صدای خیلی خوبی دارن