خانهاخبار
آستون مارتین ونتیج 2018 رسما معرفی شد

آستون مارتین ونتیج 2018 رسما معرفی شد

کمپانی آستون مارتین سرانجام نسل جدید ونتیج را معرفی کرد که با طراحی جدید و زیبا در کنار موتور 503 اسب بخاری یک رقیب جدی در کلاس خود خواهد بود.
۱۳۹۶/۹/۱

اگر DB11 توانست عصر جدیدی را در تاریخ آستون مارتین رقم بزند، پس ونتیج 2018 تکمیل کننده این راه است. ونتیج 2018 با بهره گیری از طراحی DB10 جیمز باند (که تنها 10 نسخه از آن ساخته شد)، خود را از سایر محصولات سری GT آستون مارتین متمایز می‌کند. مدیر بخش طراحی خارجی ونتیج در رابطه با این دو خودرو می‌گوید: «DB11 یک جنتلمن و ونتیج یک شکارچی است.»

image
image

با وجود اینکه ریشه‌های طراحی ونتیج در نسل جدید هم دیده می‌شود، از جمله حالت کوپه و سقف منحنی، اما بدون شک چهره آن هجومی‌تر و خشن‌تر شده است. با وجود دماغه کشیده و جلو پنجره بسیار بزرگ، گویی ونتیج قصد دارد زمین را ببلعد!

خطوط شکسته بر روی بدنه از جلو تا عقب خودرو دیده می‌شوند. این خطوط بر روی کاپوت به شکلی هستند که گویی چراغ‌ها از کاپوت جدا شده‌اند. وقتی از کنار به ونتیج 2018 نگاه کنیم، متوجه خطوطی می‌شویم که از ورودی‌های هوای مشکی رنگ بر روی بدنه شروع شده‌اند و تا روی گلگیرهای عقب امتداد یافته‌اند.

image
image

در عقب بیشتر قطعات آیرودینامیکی با بدنه یکپارچه هستند و این بدین معنی است که هیچ قطعه اضافی به بدنه پیچ و مهره نشده. یک دیفیوزر در عقب موجب پایداری لاستیک‌ها می‌شود. این دیفیوزر در کنار اسپلیتر جلو و قطعات جانبی دیگر، نیروی داون فورس زیادی را تولید می‌کنند و در نتیجه عملکرد ونتیج 2018 در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا عالی خواهد بود.

ونتیج 2018 حدود 5 سانتی متر کوتاه‌تر از یک پورشه 911 استولی فاصله محوری آن تقریبا 25 سانتی متر بیشتر از نسل فعلی کاررا 991 است. فاصله محوری زیاد و البته فاصله کم بین سپر جلو تا چرخ‌های جلو به معنی ظاهر پخته و البته فضای داخلی بزرگ و کافی است.

image
image

با ورود به کابین، قطعا شما به یاد کابین هواپیما خواهید افتاد. در داخل کابین همه بخش‌ها از داشبورد گرفته تا پنل درها حالتی مقعر دارند که همین ترکیب هم به ایجاد فضای بیشتر در کابین کمک می‌کند. به این ترتیب، افراد بلند قد هم به راحتی قادر خواهند بود بر روی صندلی‌ها بنشینند.

الهام گیری ونتیج 2018 از DB10 به طراحی خارجی محدود نمی‌شود بلکه در کابین هم این مورد مشهود است. کنسول مرکزی و حالت افقی المان‌های مختلف، به همراه کلیدهای مربوط به جعبه دنده، یادآور خودرو جیمز باند هستند که البته این کلیدها اکنون در یک مجموعه مثلتی شکل جای گرفته و شکیل‌ترند. در مورد فرمان هم آستون مارتین نهایت تلاش خود را به کار بسته و با صاف کردن شکل پایین فرمان، فضای بیشتری را برای راننده مهیا کرده است.

image
image

توزیع وزن در جلو و عقب مساوی و 50 / 50 است و موتور 4.0 لیتری 8 سیلندر توربو در نزدیکی وسط خودرو جای گرفته است که این، به لطف شاسی آلومینیومی جدید حاصل شده است. این شاسی اولین بار در DB11 مورد استفاده قرار گرفت. به دلیل ساختار مهندسی شده بدنه، آستون مارتین قول پایداری عالی، بدنه مستحکم و عملکرد خوب را برای ونتیج 2018 داده است.

قلب تپنده ونتیج 2018، موتور ساخت AMG است که مخصوصا برای ونتیج بهبود یافته و از جمله این تغییرات، برنامه ریزی مجدد موتور، جعبه دنده و تقویت سیستم اگزوز است. نتیجه این تلاش‌ها، قدرت 503 اسب بخاری موتور است که 80 واحد بیشتر از ونتیج GT است. گشتاور این موتور به 685 نیوتن متر می‌رسد و وزن خودرو با کاهش قابل توجه 136 کیلوگرمی به 1530 کیلوگرم رسیده است. این تغییرات بزرگ بدین معنی است که نسبت قدرت به وزن خودرو بهتر شده و در نتیجه شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت به 3.6 ثانیه رسیده است و ونتیج جدید می‌تواند تا حداکثر سرعت 313 کیلومتر بر ساعت شتاب گیری کند.

image
image

جعبه دنده به کار رفته در ونتیج ساخت ZF و هشت سرعته است و ضرایب دنده کاهش پیدا کرده. به همین دلیل تعویض دنده‌ها سریع‌تر و نرم‌تر انجام می‌شود. تحویل ونتیج 2018 از سه ماهه دوم سال آینده آغاز خواهد شد و پس از عرضه ابتدایی، آستون مارتین جعبه دنده دستی را هم در دسترس خریداران قرار خواهد داد. البته مشخصات این جعبه دنده اعلام نشده ولی حدس می‌زنیم که مشابه جعبه دنده 7 سرعته به کار رفته در ونتیج V12 S باشد.

image
image

آستون مارتین برای نخستین بار در تاریخ خود، دیفرانسیل الکترونیکی را برای ونتیج 2018 مورد استفاده قرار داده که به سیستم کنترل پایداری متصل می‌شود و میزان گشتاور را هوشمندانه میان چرخ‌های عقب تقسیم می‌کند. برای تکمیل کردن لذت رانندگی، هر دو سیستم کنترل کشش و پایداری می‌توانند به وضعیت خاموش دربیایند. به علاوه مهندسین کمپانی سیستم توزیع گشتاور را در جاده‌های برفی و یخ زده مورد امتحان قرار داده‌اند و استفاده از این حالت هم میسر است.

سیستم تعلیق به کار رفته در جلو همانند DB11 از نوع جناغی دوبل است با این تفاوت که کمی به سختی آن افزوده شده تا حس اسپرت بیشتری داشته باشد. لاستیک‌های پیرلی P-Zero زینت بخش ونتیج هستند و خریداران می‌توانند ترمزهای فیبر کربنی را سفارش دهند.

image
image

آستون مارتین می‌گوید در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه موتور 12 سیلندر روی ونتیج 2018 ندارد ولی در آینده همه چیز ممکن است.

قیمت پایه کوپه مسحور کننده بریتانیایی معادل 150 هزار دلار است. این کمپانی خودروساز، برنامه‌های زیادی برای آینده دارد و DB11 و ونتیج جدید تنها بخشی از این برنامه محسوب می‎‌شوند. معرفی نسل آینده ونکوئیش، یک شاسی بلند، یک اسپرت موتور وسط، نسخه به روز شده از سدان لوکس لاگوندا و نسخه الکتریکی راپید، برنامه‌های کمپانی آستون مارتین را تشکیل می‌دهند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ali

۱۳۹۶/۹/۲
عاشق استون مارتینم مخصوصا مدل v12 vantage