خانهاخبار
نگاهی عمیق‌تر به قابلیت‌های صوتی میت 10 هوآوی

نگاهی عمیق‌تر به قابلیت‌های صوتی میت 10 هوآوی

پرچمداران میت 10 و میت 10 پرو هوآوی اگرچه در بخش‌های زیادی قدرتمند ظاهر شده‌اند اما در زمینه قابلیت‌های صوتی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
۱۳۹۶/۹/۱

در انتخاب یک گوشی پرچمدار پارامترهای زیادی در نظر گرفته می‌شود. از جنبه زیبایی و بررسی نمای ظاهری گرفته تا قلب یک گوشی هوشمند که متشکل از سخت‌افزارهای قدرتمند آن است.

گوشی‌های سری میت ۱۰ هوآوی که به‌تازگی وارد بازار ایران نیز شده‌اند، از رقبای جدی رده پرچمداران بازار به‌شمار می‌روند. هوآوی در طراحی و تولید این گوشی‌ها به کوچکترین جزئیات نیز توجه‌ای ویژه‌ای داشته و سعی کرده که از هر نظر بتواند رضایت مشتری را برآورده کند.

شاید شما هم از آن دسته کاربرانی باشید که هنگام شروع تحقیقات برای انتخاب یک پرچمدار مناسب به قابلیت‌های صوتی آن نگاه دقیق‌تری دارند. در این‌صورت میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو هوآوی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

image

هوآوی در میت ۱۰ از اسپیکرهای استریو استفاده کرده که یکی از آنها در لبه پایینی گوشی و دیگری در قسمت بالایی قرار گرفته و با بلندگوی مکالمه مشترک است. البته از این اشتراک ناامید نشوید؛ چراکه کیفیت صدای خروجی از اسپیکر بالایی به اندازه کافی شفاف و بلند است تا ایرادی در استریو بودن این اسپیکر وارد نشود.

اما بلندگوی پایینی که وظیفه مهمتری را به‌دوش می‌کشد می‌تواند به‌راحتی تا ۸۰ دسیبل صدا تولید کند. فرقی ندارد که دستگاه در حال پخش موسیقی باشد یا در حال پخش صدای زنگ. درهرصورت بلندی و کیفیت صدا کاملا برجسته و تحسین برانگیز است.

میت ۱۰ از جهتی دیگر نیز نسبت به برخی از پرچمداران فعلی بازار برتری دارد و آن پشتیبانی از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون است. بنابراین اگر هدفون باکیفیتی دارید با خیال راحت می‌توانید از آن روی میت ۱۰ استفاده کنید. میت ۱۰ با پشتیبانی از خروجی صدای 32-bit/384kHz قدرت خود را در پخش موسیقی روی هدفون‌های باکیفیت به‌اثبات می‌رساند.

البته هوآوی روی میت ۱۰ پرو درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون را حذف کرده اما برای جبران یک تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلیمتری در جعبه گوشی قرار داده است. بنابراین به هیچ‌وجه نیازی به تهیه هدفون مجزا با درگاه USB-C نخواهید داشت.

هوآوی به کاربرانی که از هدفون بی‌سیم استفاده می‌کنند نیز فکر کرده است. ازاین‌رو میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو از فناوری aptX HD پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود تاخیر در پخش صدا روی هدفون‌های بلوتوث به حداقل ممکن برسد. از طرفی این فناوری مانع از کاهش کیفیت صدا می‌شود که معمولا در مقایسه هدفون‌های بلوتوث با هدفون‌های سیمی مشاهده می‌شود.

در نهایت میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو از جنبه نرم‌افزاری نیز علاقه‌مندان به موسیقی را شگفت‌زده می‌کنند؛ در رابط کاربری EMUI 8 بخشی نیز برای بهره‌مندی از الگوریتم‌های صوتی Histen تعبیه شده که جلوه‌های صوتی متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از جمله اکولایزرهای مختلف و همچنین پخش صدای سه‌بعدی که در این حالت کاربر می‌تواند یکی از سه حالت Near, Front و  Wide را انتخاب کند.

همه این موارد نشان از توجه ویژه هوآوی به قابلیت‌های صوتی سری میت ۱۰ دارد. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، اگر توانایی بالای گوشی در پخش صدا یکی از فاکتورهای شما برای انتخاب گوشی هوشمند است، سری میت ۱۰ هوآوی را با دقت بیشتری بررسی کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

سجاد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
با عرض سلام تو این که هواوه میت ۱۰ گوشی خوبی هیچ شکی نیست از نظر پخش باند گوشی هم عالیه ولی وقتی که هدفون وصل میکنید اون بیسی که گوشیهای اچ تی سی و اپل دارند رو نداره و صداش واسه کسی که میخواد هدفونش گوش بترکونه گزینه خوبی نیست امسال یو ۱۱ هم پخش هدفونش از ام ۱۰ ضعیف تر شده در کل فکر نمیکنم که پخش هدفون واسه خیلیها مهم باشه اون کسی که میاد میگه هدفون الجی وی ۳۰ شاهکاره داره بدون دانش صحبت میکنه چون وی ۲۰ و جی۵ که افتضاح بودن من هنوز به یاد گذشته که نوکیا ان ۹۱ تولید کرد و یه شاهکار بود تو قدرت پخش هدفون یکیشو نگه داشتم امیدوارم بدردتون بخوره

Mina

۱۳۹۶/۹/۱
از نظر کیفیت صدا و حجم خروجی و فراگیر بودن صدای اسپیکرها در برابر یو11 مث جغجغه میموونه....

saeed666

۱۳۹۶/۹/۱
بابا هوآوی چی میزنه برا خودش معلوم نیس. یه زمانی شنید اپل میخواد 3دی تاچ بزنه به گوشی هاش زود رونمایی کرد از 3دی تاچ تو گوشی هاش که معلوم نبود کاراییش چیه اصلا. بعدش هم از اون موقع تا الان دیگه خبری از 3دی تاچ نیس. حالا هم دیده اپل هوش مصنوعی زده تو گوشی هاش زودی مثل 3دی تاچ اومده هوش مصنوعی زده که تو کارایی به هیچ دردی نمیخوره واقعا. همان مثل سنسور ضربان قلب سامسونگ که واقعا 90 درصد به درده کسی نمیخوره قبول کنیم به دردی نمیخوره مثل ساعت های هوشمند که فعلا به دردی نمیخورن. نمیدونم همه چرا خودشونو با اپل مقایسه میکنن و اگه بتونن ازش جلو بزنن که محاله ممکنه به خودشون میبالن اون وقت خخخخ.

مجتبی محمودپور

۱۳۹۶/۹/۱
به نظرم اچ تی سی یو یازده پلاس از نظر موسیقی و کیفیت اسپیکر و هندز فری یک سر و گردن بالاتر از بقیه ی گوشی ها باشه. با تشکر از سایت خوبن.

حجت

۱۳۹۶/۹/۱
جی اس ام لطفا برر سی تخصصی رو بزار خیلی مشتاقم