خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Gear IconX 2018

بررسی تخصصی Gear IconX 2018

در این بررسی قصد داریم به معرفی ویژگی‌های یکی از بهترین هدفون‌های کاملا بی‌سیم در بازار بپردازیم. سامسونگ گیر آیکان ایکس یکی از رقیب های اصلی AirPods، هدفون بی‌سیم اپل نیز محسوب می‌شود. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۹/۴

image

 

این روزها بیش از هر زمان دیگر کمپانی‌های سازنده محصولات دیجیتالی سعی بر این دارند تا در صورت امکان از تکنولوژی بی‌سیم برای مواردی مانند انتقال اطلاعات و شارژ محصولات به صورت پیشرفته استفاده کنند. برای مثال بیشتر گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۷ از تکنولوژی شارژ بی‌سیم بهره می‌برند و تکنولوژی‌های بی‌سیم برای انتقال اطلاعات مانند WiFi 802.11 b/g/n/ac و بلوتوث ۴.۲ و ۵۰ بیش از هر زمان دیگری با سرعت بالا اطلاعات کاربران را منتقل می‌کند. استفاده از تکنولوژی بی‌سیم در هدفون‌ها نیز چون یکی از ابزارهای پوشیدنی به حساب می‌آیند از اهمیت به سزایی در زمینه راحتی کاربر برخوردار است. در این بررسی تخصصی قصد داریم به معرفی سامسونگ گیر آیکان ایکس ۲۰۱۸، یکی از بهترین هدفون‌های کاملا بی‌سیم که تاکنون معرفی شده است بپردازیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

 

سازگاری و راه اندازی

image

 

گیر آیکان ایکس از تمام دستگاه‌های اندرویدی نسخه ۴.۴ به بالا که رم بالای ۱.۵ گیگابایت دارند به همراه آیفون و آیپد، ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند. البته برای پشتیبانی کامل و استفاده از تمام قابلیت‌هایی که در گیر آیکان ایکس وجود دارد طبیعتا باید یکی از گوشی‌های جدید سامسونگ گلکسی را در اختیار داشته باشید.

نحوه راه‌اندازی در گوشی‌های گلکسی سامسونگ:

۱: درب کیس شارژ را باز کنید.

۲: دکمه Connect را در پنجره‌ای که به صورت خودکار در صفحه‌نمایش گوشی نمایش داده می‌شود را لمس کنید.

۳: پس از انجام دو مرحله فوق برنامه Samsung Gear به صورت خودکار اجرا  و کاربر از تمامی قابلیت‌ها و آگاهی بیشتر از نحوه استفاده درون این برنامه بهره‌مند خواهد شد. به همین سادگی.

برای اتصال دیگر دستگاه‌ها به گیر آیکان ایکس کافیست دکمه Pair پشت کیس شارژر را فشار دهید و سپس به قسمت بلوتوث در تنظیمات مراجعه کنید.

image

 

طراحی

image

 

اگر از نظر راحتی در گوش بخواهیم نظرمان را بگوییم، گیر آیکان ایکس بی‌شک یکی از راحت‌ترین هدفون‌های داخل گوش است. البته بهتر بود سامسونگ کمی وزن نهایی محصول را کاهش دهد چراکه چند ساعتی طول می‌کشد برخی از کاربران با وزن هدفون داخل گوش‌شان عادت کنند. در مورد نحوه قرار گیری گیر آیکان ایکس در گوش باید بگوییم به دلیل ویژگی In-Ear بودن به راحتی داخل کانال گوش می‌شود و صداهای مزاحم‌ اطراف را کاهش می‌دهد.

image

 

خبری از به کارگیری سنسور ضربان قلب در گیر آیکان ایکس نیست اما به لطف سنسورهای دیگری مانند شتاب سنج به خوبی کاربر می‌توان از میزان کالری سوخته شده حین دوندگی یا پیاده روی در برنامه Samsung Health مطلع شود.

image

 

اندازه کلی کیس شارژر گیر آیکان ایکس ۲۰۱۸ نسبت به مدل قبلی کمی بزرگ‌تر شده که البته خیلی محسوس نیست.. دلیل اصلی این موضوع به کارگیری باتری بزرگ‌تر به دلیل افزایش مدت زمان دوام باتری است. البته اگر بخوایم صادقانه بگوییم سامسونگ باید وقت بیشتری را صرف طراحی کیس شارژر می‌کرد تا اندازه آن به خصوص ضخامت را کاهش می‌داد. 

image

 

در قسمت جلوی کیس شارژ دو چراغ ال‌ای‌دی قرار دارد تا کاربر به صورت جداگانه از وضعیت شارژ،آپدیت و اتصال هدفون مطلع شود. رنگ چراغ در شرایط مختلف تغییر می‌کند که در ادامه می‌توانید از معنای آن‌ها آگاه شوید:

  • قرمز: هدفون در حال شارژ است یا میزان شارژ باتری به زیر ۳۰ درصد رسیده است.
  • سبز: هدفون کاملا شارژ شده است یا میزان شارژ باتری به بالای ۶۰ درصد رسیده است.
  • قرمز چشمک زن: شارژ دستگاه غیرفعال است. / دستگاه به درجه نامطلوبی از دما رسیده است. / باتری کیس شارژ در حال اتمام است.
  • آبی: نرمافزار (Firmware) در حال به روز رسانی است.
  • تغییر رنگ مدام: هدفون در حالت Pairing است. 

image

 

در قسمت پشتی کیس شارژر یک دکمه جهت Pair کردن دستگاه و چراغ ال‌ای‌دی وجود دارد. در میان این دو درگاه USB-C نیز جا خوش کرده تا کاربران بیش از هر زمان دیگر طبق جدیدترین استاندارهای روز دنیا بتوانند هدفون‌شان را به صورت سریع شارژ کنند که در قسمت باتری به توضیح بیشتر در این زمینه پرداخته‌ایم. اما پورت USB-C همانند پورت Lighting که در کیس شارژ ایرپادز اپل به کار رفته است تنها برای شارژ کردن دستگاه نیست. کاربران گیر آیکان ایکس می‌توانند از درگاه USB-C جهت انتقال فایل یا موسیقی به هدفون‌هایشان از طریق کامپیوتر نیز استفاده کنند. اگر هم صاحب یکی از گوشی‌های گلکسی ساموسنگ باشید می‌توانید به صورت مستقیم از طریق کابل  و تبدیلی که در جعبه این محصول تعبیه شده است به صورت مستقیم به انجام انتقال موسیقی به صورت مستقیم از گوشی به هدفون بپردازند.

image

 

تاچ‌‌پد 

فرامین حرکتی لذت‌بخش و کارآمد

image

 

یکی از ویژگی‌هایی که بیش از هر چیز دیگر انجام کار با هدفون بی‌سیم گیر آیکان ایکس را لذت‌بخش‌تر از همیشه کرده است چیزی نیست جز تاچ‌پد تعبیه شده در این هدفون که به وسیله آن کاربر می‌تواند چندین فرامین مختلف را به هدفون خود منتقل کند. به منظور راحتی شما خوانندگان عزیز سایت تصمیم گرفتیم به در قالب یک تصویر به شما تمام فرامین حرکتی تاچ پد گیر ایکان ایکس را توضیح دهیم که در ادامه می‌تواندید مشاهده کنید. گیر آیکان ایکس در این زمینه نسبت به ایرپادز اپل یک سر و گردن بالاتر است و فرامین دستوری بیشتری را اجرا می‌کند. لازم به ذکر است سنسور تاچ پد گیر آیکان ایکس همانند گوشی‌های هوشمند امروزی از نوع  لمسی خازنی است که نسبت به فرامین حرکتی کاربر پاسخ‌گویی با سرعت بالایی دارد. 

image

 

لوازم درون جعبه

image

 

  • هدفون بی‌سیم Gear IconX
  • کیس شارژر
  • کابل USB-C to USB
  • تبدیل MicroUSB to USB
  • تبدیل USB-C to USB
  • ۳ سایز متفات سری هدفون
  • دفترچه راهنمای سریع، قوانین و اطلاعات شرایط سلامتی و ایمنی

خوشبختانه سامسونگ مانند گوشی‌ و تبلت‌هایش در زمینه اقلام درون جعبه گیر آیکان ایکس سنگ تمام گذاشته وخیال  کاربران را با تبدیل‌هایی متنوع و کابل شارژ که همراه این هدفون به فروش می‌رسد به در زمینه شارژ هدفون به گونه‌ای راحت‌ کرده است. البته یکی از ایراداتی که می‌توان گرفت فقدان آداپتور شارژ در جعبه است.

image

 

باتری

image

 

در دو جمله باید گفت دوام باتری گیر آیکان ایکس عالی است و فعلا رقیب جدی‌ای در زمینه ندارد. گیر آیکان ایکس در حالت Standalone که با استفاده از حافظه‌داخلی هدفون به پخش موسیقی می‌پردازد بیش از ۷ ساعت دوام می‌آورد و اگر با استفاده از بلوتوث به گوشی متصل شوید تا ۵ ساعت بدون وقفه کار خواهد کرد. به لطف تکنولوژی شارز بی‌سیم نیز تنها با ۱۰ دقیقه شارژ کردن می‌توانید بیش از ۱ ساعت به انجام مکالمه یا گوش کردن به موسیقی بپردازید. البته آمار اعلام شده نسبت به شرایط استفاده مانند میزان صدا و دیگر موارد کمی تغییر پیدا می‌کند.

 

صدا

image

 

طبیعتا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هدفون کیفیت صدا است. گیر آیکان ایکس در مجموع یکی از بهترین هدفون‌های بی‌سیم ساختته شده توسط سامسونگ از نظر کیفیت پخش موسیقی و تماس‌های تلفنی است اما می‌توانست باس عمیق‌تر و بیشتری را به گوش کاربر متقل کند. البته اگر خیلی علاقه‌ای به باس زیاد نداشته باشید احتمالا متوجه این موضوع نخواهید شد. هنگام گوش کردن به موسیقی با گیر آیکان ایکس به وضوح می‌توانید فرکانس‌های بیشتری از ابزارآلات موسیقی درون آهنگ را بشنوید که تجربه گوش کردن به موسیقی را چندین برابر می کند البته به شرطی که میزان صدای خروجی هدفون را تا آخر بالا نبرده باشید. همچنین در هر یک از هدفون‌های گیر آیکان ایکس دو عدد میکروفون به کار رفته (در مجموع ۴ میکروفون) که کیفیت انتقال صدای کاربر به مخاطب حین مکالمه‌های تلفنی را بیش از هر زمان دیگر با کیفیت بالا و نویز اندک منتقل می‌کند. 

قیمت

image

 

قیمت گیر آیکان ایکس ۲۰۱۸ همانند مدل قبلی معادل ۱۹۹ دلار آمریکا است که نسبت به ایرپادز اپل ۴۰ دلار گران‌تر است. هنوز مشخص نیست زمانی که پای این هدفون به بازار کشورمان برسد با چه قیمتی به فروش خواهد رسید. با توجه به قیمت دلاری این محصول می‌توان پیش‌بینی کرد گیر آیکان ایکس در بازار ایران با قیمت حدودی  بین ۷۰۰ الی ۸۵۰ هزار تومان به فروش برسد. با این که قیمت نهایی این محصول کمی گران‌تر از برخی از رقبایش مانند ایرپادز اپل است اما باید گفت دوام باتری و کیفیت ساخت عالی قطعا ارزشش را خواهد داشت. چراکه گجت‌های پوشیدنی به خصوص هدفون‌های درون گوشی باید از کیفیت ساخت و صدای خوبی بهره مند باشیند تا طی استفاده دراز مدت کمترین آسیب را به سلامتی کاربران بزند.

ویژگی‌های برتر و منفی

image

 

همانند هر محصول دیگری گیر آیکان ایکس نیز ویژگی‌های برجسته خوب و بدی دارد که در ادامه می‌توانید از تعدادی از آنان آگاه شوید:

ویژگی‌‌های برتر:

  • دوام باتری عالی
  • حافظه‌داخلی جهت گوش کردن به موسیقی یا استفاده به عنوان انتقال دهنده فایل
  • کیفیت ساخت و صدای خوب 
  • قابلیت‌ ردیابی کاربر حین دو یا پیاده‌روی
  • انتقال موسیقی به صورت مستقیم از گوشی به هدفون (فقط مخصوص گوشی‌های گلکسی سامسونگ)

ویژگی‌های منفی:

  • اندازه بزرگ کیس شارژر
  • تمام قابلیت‌ها روی گوشی‌های غیر سامسونگی فعال نمی‌شود.

حرف آخر

یکی از بهترین قابلیت‌های Gear IconX که نسبت به AirPods اپل برتری دارد این است که کاربر برای گوش کردن به موسیقی هنگام ورزش، دو، پیاده‌روی و... نیازی به حمل دستگاه ثانویه همانند گوشی‌ یا ساعت هوشمند ندارد و می‌توانند از حافظه‌داخلی ۴ گیگابایتی که در هرکدام از هدفون‌های راست و چپ تعبیه شده است (در مجموع ۸ گیگابایت حافظه‌داخلی در صورت استفاده به صورت استریو) استفاده نمایند. 

image

در مجموع گیر آیکان ایکس یکی از بهترین گزینه‌های موجود حال حاضر در بازار است. قیمت این محصول نسبت به امکاناتی که ذکر شد به نظر مقرون به صرفه است و ارزش خرید بالایی دارد. البته اگر هم‌اکنون صاحب آیفون یا آیپد هستید AirPods به دلیل یک‌پارچگی و هماهنگی بیشتر درون اکو سیستم محصولات اپل گزینه بهتری است. در غیر این صورت کاربران اندرویدی و دیگر سیستم‌عامل‌ها لذت بیشتری از این محصول می‌برند. 

image

 

نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

نیک

۱۳۹۷/۸/۹
سلام...با این گوشی میشه با تلفن هم حرف زد و صدارو به خوبی منتقل میکنه؟

Sevin

۱۳۹۷/۴/۲
سلام دوستان من یه مدت دنبال این هدفونم ولی هم قیمتای متنوعی دیدم همم اینکه همش خرید اینترنتی از نمایندی سامسونگم پرسیدم اطلاع نداشتن واسه خرید حظوری کجا باید برم؟

Hesam

۱۳۹۷/۳/۸
برای توی جیب گذاشتن چون وقتی بیرون باشی و جایی بخوای ازشون استفاده نکنی دو تا جسم ریز رو نمیشه تو دست نگه داشت یا حتی ریسکی ه که تو جیب هم گذاشت و از طرفی برای شارژ کردنشون اگه لازم شد !

ahmad

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
آیا نویز کنسلینگ یا فناوری مشابهی داره؟

آرین

۱۳۹۶/۹/۳۰
با سلام. بنده گیر آیکن ۲۰۱۸ رو خریداری کردم و یک محفظه نگداری و شارژ داره. زمان هایی که نیازی بهشون ندارم داخل محفظه میزارم ولی شروع به شارژ شدن میکنن. بعد هر بار استفاده از گوشی ها، اونارو داخل محفظه میزارم در حالی که شارژشون هنوز تموم نشده. میخواستم بدونم شارژ مکرر ضرری نداره؟