خانهاخبار
لنوو از تبلت‌های اقتصادی Tab 7 و Tab 7 Essential رونمایی کرد

لنوو از تبلت‌های اقتصادی Tab 7 و Tab 7 Essential رونمایی کرد

شرکت لنوو، به‌تازگی تبلت‌های ارزان‌قیمت جدیدی را با نام Tab 7 و Tab 7 Essential معرفی کرده است که نمایشگر 7 اینچی IPS LCD دارند و از پردازنده چهار هسته‌ای استفاده می‎کنند.
۱۳۹۶/۸/۳۰

شرکت لنوو به‌تازگی سری تبلت‌های ارزان‎قیمت و کوچک 7 اینچی خود را با دو محصول جدید به‎روزرسانی کرده است که هر دو مدل، قیمتی کم‌تر از 100 دلار دارد. تبلت‌های جدید لنوو با نام Tab 7 و Tab 7 Essential معرفی شده است و Tab 7 با قیمت 99 دلار و Tab 7 Essential با قیمت 79.99 دلار راهی بازار خواهد شد. اما مشخصات‌فنی آن‎ها چگونه است؟

لنوو Tab 7

image

مدل گران‌قیمت‌تر میان تبلت‌های جدید شرکت لنوو با نام Tab 7 عرضه شده است که نمایشگر IPS LCD با رزولوشن HD (یا 720 در 1280 پیکسل) دارد؛ همان‌طور که از نام این محصول مشخص شده است، لنوو Tab 7 از یک نمایشگر 7 اینچی استفاده می‎کند. شرکت لنوو برای تبلت میان‌رده جدید خود، چیپ‎ست MT8161 کوالکام را درنظر گرفته است که پردازنده چهار هسته‌ای دارد؛ برای این چیپ‎ست از چهار هسته پردازشی کم‌توان Cortex A53 استفاده شده است که حداکثر روی فرکانس 1.3 گیگاهرتز عمل خواهند کرد. پردازنده MT8161 از واحد پردازشگر گرافیکی Mali-T720 MP2 بهره می‌گیرد.

با توجه به اینکه لنوو Tab 7 یک تبلت اقتصادی است، تنها از یک گیگابایت حافظه رم استفاده می‏کند که با توجه به نیازهای سخت‎افزاری سیستم‌عامل اندروید، کمی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. تبلت جدید لنوو همچنین به 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که می‎توانید با کارت حافظه میکرو SD، فضای ذخیره‌سازی آن‌را افزایش دهید.

image

باتری لیتیوم پلی‎مری برای تبلت لنوو Tab 7 درنظر گرفته شده است که به طور میانگین، 15 ساعت شارژدهی دارد؛ این محصول از بلوتوث 4.0 پشتیبانی می‎کند. همچنین شرکت لنوو اعلام کرده است که Tab 7 با دو دوربین عرضه خواهد شد؛ این موضوع به معنای برخورداری تبلت مقرون به صرفه جدید لنوو از دوربین دوگانه نیست. در واقع، این تبلت از سنسور 5 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی و سنسور 2 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بهره می‎گیرد.

ضخامت تبلت جدید لنوو Tab 7 به 8.4 میلی‎متر می‌رسد و این تبلت اندرویدی، 260 گرم وزن دارد. شرکت لنوو برای تبلت جدیدش، سیستم‎عامل اندروید نوقا 7.0 را درنظر گرفته است که قابلیت‌های نرم‌افزاری را به همراه دارد. پشتیبانی از صدای دالبی اتمز برای اتصال هدفون به تبلت یا پخش آهنگ با استفاده از بلندگوی اصلی که در پنل جلو قرار گرفته است، از دیگر مشخصات تبلت جدید لنوو Tab 7 به شمار می‌رود.

لنوو Tab 7 Essential

image

دومین تبلت معرفی شده توسط شرکت لنوو تنها 80 دلار قیمت دارد و در مقایسه با Tab 7، مشخصات سخت‌افزاری کمی ضعیف‌تر شده است. لنوو Tab 7 Essential مانند Tab 7 از نمایشگر 7 اینچی با پنل IPS LCD استفاده می‏کند که زاویه دید قابل قبولی را ارائه می‎دهد؛ با این وجود، رزولوشن نمایشگر کاهش یافته و به 1024 در 600 پیکسل رسیده است. با توجه به برچسب قیمت پایین این تبلت، کاهش رزولوشن نمایشگر قابل قبول است.

لنوو Tab 7 Essential با چیپ‎ست MT8167D مدیاتک همراه شده است که چهار هسته پردازشی را به همراه دارد؛ هسته‌های پردازشی Cortex A53 این تراشه با فرکانس 1.3 گیگاهرتزی همراه شده‎اند. واحد پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8300 نیز برای چیپ‏ست MT8167D مدیاتک درنظر گرفته شده است.

image

لنوو Tab 7 Essential مانند Tab 7 تنها از یک گیگابایت حافظه رم استفاده می‎‌کند و برای ذخیره‌سازی فیلم و عکس، تنها 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد؛ البته می‌توانید فضای ذخیره‎سازی را ارتقا دهید.

سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 از جمله مشخصه‌هایی است که لنوو Tab 7 Essential را از تبلت‌های هم‌رده‌اش متمایز می‌کند. تبلت جدید Tab 7 Essential به واسطه استفاده از یک باتری لیتیوم پلی‌مری با ظرفیت نامشخص، 20 ساعت شارژدهی دارد؛ این مدل، 254 گرم وزن داشته و به دوربین سلفی و اصلی 2 مگاپیکسلی مجهز شده است. تبلت جدید Tab 7 Essential همچنین از بلوتوث 4.0 و وای‎فای 802.11 AGN پشتیبانی می‎کند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)