خانهاخبار
استفاده از لوله‌های خنک کننده در پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ ادامه می‌یابد

استفاده از لوله‌های خنک کننده در پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ ادامه می‌یابد

یکی از مشکلات گوشی‌های هوشمند در استفاده مداوم و طلانی مدت، ایجاد گرمای بیش از حد است. برخی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ و سونی برای رفع این مشکل در پرچم‌داران خود، از لوله‌های خنک کننده استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد فعلا استفاده از این فناوری ادامه داشته باشد.
۱۳۹۶/۸/۲۸

با قدرتمندتر شدن قطعات سخت افزاری گوشی‌های هوشمند، نیاز به راه‌کارهایی برای خنک کردن این اجزا نیز بیشتر حس می‌شود. در چند سال اخیر بسیاری از سازندگان از راه‌کارهای مختلفی برای خنک کردن پرچم‌داران خود استفاده کردند. 

با توجه به این که دستگاه‌های میان‌رده و رده پایین از سخت افزار چندان قدرت‌مندی بهره‌مند نیستند، بنابراین نیازی به سیستم خنک کننده نیز ندارند. یکی از اولین شرکت‌هایی که از لوله‌های انتقال گرما استفاده کرد، کمپانی سامسونگ است.

image

 

استفاده از لوله‌های انتقال گرما یکی از رایج‌ترین روش‌های موجود است و بر خلاف شایعات پیشین که احتمال توقف استفاده از این روش در پرچم‌داران آینده سامسونگ را بیان می‌کردند، منابع خبری به نقل از زنجیره تامین قطعات این شرکت در کره جنوبی می‌گویند که کره‌ای‌ها قصد دارند از لوله‌های خنک کننده در تولید نسل پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ خود، یعنی گلکسی اس ۹ و گلکسی نوت ۹ نیز استفاده کنند.

برخی از فعالان بخش سخت افزار سعی دارند راه‌کار دیگری را طراحی کنند که شامل مخرن لوله حاوی بخار است. استفاده از این روش در رفع گرمای تولید شده موثر است، اما پس از این که این طرح به مرحله تولید انبوه برسد، قطعا هزینه آن بیشتر از سایر روش‌ها خواهد بود.

علاوه بر این، ابعاد این لوله‌‌های مخزن بخار یکی دیگر از موارد بحث برانگیز است که باعث شده بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند فعلا به سراغ آن نروند. اما خوشبختانه طراحان این سیستم در تلاش‌اند تا ضخامت این لوله‌ها را کاهش دهند و طبق آن‌چه به گوش می‌رسد، این سیستم خنک کننده جدید در پرچم‌داران سال ۲۰۱۹ استفاده خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

mohamad

۱۳۹۶/۸/۲۹
استفاده از این لوله ها کارخیلی خوبیه و به خوبی جواب داده. من Z5 PREMIUM دارم گوشی مال سال 2015 هست که از این لوله ها داره و زمانی که همه کمپانی ها با گرمای Snap 810 مشکل داشتن سونی با این روش به خوبی دما رو کنترل کرد. با این روش گوشی داغ نمیکنه و فقط گرم میشه و جالبتر اینه خیلی سریع بعد از چند دقیقه خنک میشه. فک کنم اولین کمپانی که این کارو کرد سونی بود.

Pouria

۱۳۹۶/۸/۲۸
زحمت کشیده واقعا، اینو که سونی از z2 تا الان داره استفاده میکنه

samuel1987

۱۳۹۶/۸/۲۸
استفاده از لوله خنک کننده در تلفن همراه بسیار بسیار فایده داره و امنیت و عملکرد بهینه تر به دلیل برطرف کردن گرمای ایجاد شده توسط پردازشگر و... به همراه میاره، اما همین استفاده از لوله های خنک کننده که یک نکته مثبت غیرقابل انکار هست یک نکته منفی هست بدون شک به دلیل اینکه نشون میده و علتش ایجاد گرما توسط سیستم پردازنده به کار رفته در تلفن همراه مورد نظر هست! در بیشتر تلفن همراه های پیشرفته و رده بالا اکثر مواقع حتی زمانی که سنگین ترین بازی گرافیکی اجرا میشه داغی پردازنده حس نمیشه و به غیر از اون بیشتر در مواقع عادی و کمتر در زمان بازی کردن باطری دیرتر تمام میشه اما همین که به اینترنت وصل میشن باطری باسرعت زیاد شروع میکنه به خالی شدن و داغی زیادی شروع به حس شدن میشه که علتش ایجاد گرما توسط تراشه (مودم) هست! ای کاش بدون استفاده از لوله های خنک کننده که (مسکن هست نه درمان همیشگی) میشد با بهینه کردن بالا جلوگیری کرد از ایجاد گرما و در نتیجه عملکرد مناسب و خوب.
در آخر جا داره یادی کنم از عملکرد بسیار بسیار خوب شرکت Sony در اکسپریا Z5 که امیدوارم به شکل بهینه از تکرار بشه و شرکت LG در G6 با سیستم بسیار حساب شده و خوب و چهارگانه خنک کننده اش که امیدوارم در G7 و V40 تکرار بشه به شکل بهتر و Samsung در گلکسی S7 که خیلی خوب بود و امیدوارم خیلی قویتر تکرار بشه و...
??
Amen

قطاری حسین

۱۳۹۶/۸/۲۸
براتون متاسفم اولین شرکت لوله خنک کننده برا گوشی ها کمپانی سونی بوده در گوشی مدل Z5 تا کی باید به سامسونگ پرچم نگه داریین تا کی؟

samuel1987

۱۳۹۶/۸/۲۸
استفاده از لوله خنک کننده در تلفن همراه یک کار مثبت و خوب هست و از طرفی هم یک نکته منفی رو دربر میگیره مبنی براینکه پردازشگر باهر بهینه گی و سرعت گرما تولید میکنه متاسفانه که این نکته منفی هست! ای کاش سازندگان و طراحان پردازشگر ها و تلفن همراه ها کاری میکردن که پردازشگر بسیار بسیار بهینه عمل کنن و داغ نکنن! در بیشتر تلفن همراه ها گرما حس نمیشه و حداعقل بسیار کم حس میشه اما زمانی که به اینترنت وصل میشن به شدت داغ میشن و زودتر از زمانی که به اینترنت وصل نیستن باطری حالی میکنن که این به نوعی اشکال ناشی از تراشه مودم هست متاسفانه! ای کاش برای این موارد راه حل پیدا کنن
??
Amen