خانهاخبار
پرچمداران وان‌پلاس در رقابت با هم؛ مقایسه OnePlus 5 با OnePlus 5T

پرچمداران وان‌پلاس در رقابت با هم؛ مقایسه OnePlus 5 با OnePlus 5T

در ادامه قابلیت‌ها و مشخصات هر یک از دو گوشی OnePlus 5T و OnePlus 5 را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. اگر مایلیذ بدانید بین این دو برادر چه تفاوت‌هایی وجود دارد، ادامه مطلب را از دست ندهید.
۱۳۹۶/۸/۲۷

OnePlus 5T جدیدترین گوشی ساخت شرکت چینی وان‌پلاس محسوب می‌شود که از مشخصات رده‎بالا و قیمت مناسب برخوردار است. رونمایی از گوشی پرچمدار جدید شرکت وان‌پلاس با قیمت مناسب و طراحی بدون لبه، برای بسیاری از علاقه‌مندان به گوشی‌های اندرویدی می‌تواند جالب توجه باشد؛ با این‎حال، خریداران گوشی OnePlus 5 (بررسی تخصصی در جی‌اس‌ام) که تنها نزدیک به پنج ماه از خرید آن‌ها زمان می‌گذرد، از عرضه نسخه جدید آن ناراضی خواهند بود.

image

البته عرضه OnePlus 5T قابل پیش‌بینی بود؛ تنها چند ماه پس از عرضه گوشی OnePlus 3، نسخه دیگری آن با پسوند «T» معرفی شد که تلاش می‌کرد بهترین گوشی موجود را توسط شرکت سازنده به نمایش بگذارد. OnePlus 5T نیز از این موضوع مستثنی نیست و آخرین تغییرات دنیای گوشی‎های هوشمند را با قیمت مناسب برای کاربران به همراه دارد.

قیمت OnePlus 5T البته به نسل قبل نزدیک است؛ با این وجود، تغییراتی در این گوشی اعمال شده که می‌تواند OnePlus 5T را به رقیب مناسب‌تری در مقایسه با OnePlus 5 برای گوشی پرچمداران نیمه دوم امسال مبدل سازد.

مطلب مشابه: 

مقایسه مشخصات و قابلیت‌های OnePlus 5T با پرچمداران مطرح 2017

وان‌پلاس از پرچمدار OnePlus 5T رونمایی کرد؛ نمایشگر بدون حاشیه با قابلیت تشخیص چهره

 

مقایسه طراحی OnePlus 5 و OnePlus 5T

image

مهم‌ترین تفاوت دو گوشی OnePlus 5 و OnePlus 5T، در واقع به نمایشگر آن‌ها مربوط می‌شود. گوشی OnePlus 5T به صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 18:9 مجهز شده است و از دکمه‏‌ی فیزیکی Home استفاده نمی‎کند. در پشت گوشی نیز، حسگر اثرانگشت جای گرفته است که طراحی دایره‌ای شکل دارد. البته کیفیت ساخت هر دو مدل، مشابه است و خبری از پنل پشتی شیشه‌ای در هیچ‌یک از پرچمداران 2017 شرکت وان‎پلاس نیست.

ابعاد گوشی OnePlus 5T در مقایسه با نسل قبل، تغییر چشمگیری نداشته است؛ گوشی OnePlus 5T، ابعادی در حدود 156.1 در 75 در 7.3 میلی‌متر دارد و نسل گذشته آن یعنی OnePlus 5 با ابعادی در حدود 154.2 در 74.1 در 7.25 میلی‎متر همراه شده است. پرچمدار جدید وان‌پلاس در مقایسه با نسل قبل، نزدیک به 9 گرم سنگین‌تر است؛ OnePlus 5T حدوداً 162 گرم وزن دارد و نسل قبل نیز با وزن 153 گرم، ارائه شده بود.

image

شرکت وان‌پلاس، گوشی OnePlus 5T را تنها در رنگ مشکی (Midnight Black) عرضه کرده است؛ OnePlus 5 در سه رنگ مشکی، خاکستری و طلایی به فروش می‌رسید. البته مشخیص نیست که در آینده، رنگ‌های دیگری از گوشی OnePlus 5T معرفی خواهد شد یا این مدل تنها در یک رنگ عرضه می‌شود.

مقایسه مشخصات OnePlus 5 و OnePlus 5T

هنگامی‌که بحث مشخصات‌ سخت‌افزاری به میان می‌آید، نادیده گرفتن شباهت‌های چشمگیر بین OnePlus 5 و OnePlus 5T دشوار است؛ البته از اندازه نمایشگر و ابعاد آن و همچنین دوربین دوگانه OnePlus 5T صرف‎نظر کنید! OnePlus 5T به نمایشگر 6.01 اینچی Full HD + (با رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل) مجهز شده است و پنل Full Optic AMOLED را با خود به همراه دارد. نمایشگر گوشی پرچمدار جدید وان‌ پلاس از نسبت تصویر 18:9 استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی 401 ppi دارد.

image

OnePlus 5 از سوی دیگر به نمایشگر 5.5 اینچی Full HD (با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل) آمولد مجهز شده است که تراکم پیکسلی 401 ppi را ارائه می‎دهد. نمایشگر هر دو گوشی از طیف رنگی sRGB و DCI-P3 به خوبی پشتیبانی می‌کند.

image

مشابه با گوشی OnePlus 5، نسخه جدید به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز شده است که هسته‌های پردازشی آن روی فرکانس 2.45 گیگاهرتز عمل می‎کنند. می‎توانید OnePlus 5T را مانند نسل قبل در دو مدل با شش و هشت گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X خریداری کنید. در گوشی OnePlus 5T از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده است که تغییری نسبت به نسل قبل ندارد؛ حتی قابلیت شارژ سریع «Dash Charge» برای آن درنظر گرفته شده است.

مقایسه دوربین OnePlus 5T و OnePlus

در هنگام رونمایی از گوشی پرچمدار OnePlus 5T، توجه ویژه‌ای به دوربین کاملاً جدید آن شده است. شرکت چینی وان‌پلاس از دوربین دوگانه OnePlus 5T، لنز تله‌فوتو را کنار گذاشته و آن‎را با یک سنسور با دریچه دیافراگم عریض جایگزین کرده است.

image

OnePlus 5T از سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی مشابه با OnePlus 5 استفاده می‎کند؛ این سنسور، IMX368 شرکت سونی است که اندازه پیکسلی 1.12 میکرون پیکسل دارد و از F1.7 برخوردار شده است. سنسور ثانویه، IMX376K سونی بوده که با سنسور 20 مگاپیکسلی IMX350 سونی در گوشی OnePlus 5 جایگزین شده است. شرکت وان‌پلاس با گوشی OnePlus 5T بیشتر روی عکاسی در محیط‌هایی با شرایط نوری نامناسب تمرکز کرده است؛ به همین جهت، قابلیت عکاسی «پرتره» بهبود چشمگیری نسبت به OnePlus 5 ندارد.

image

شرکت وان‏پلاس برای دوربین گوشی OnePlus 5T از فناوری «Intelligent Pixel» بهره برده است که می‌تواند چهار پیکسل را به یک پیکسل تبدیل کرده و عکاسی در محیط‌هایی با نور نامناسب را بهبود دهد. برای دوربین سلفی نیز، شرکت وان‌پلاس مجدداً از سنسور 16 مگاپیکسلی IMX371 سونی استفاده کرده است؛ دوربین سلفی فلاش LED ندارد و برای اینکه بتوانید در محیط‌های تاریک عکس بگیرید، نمایشگر تصویری سفید رنگ را با حداکثر روشنایی نشان می‏‌دهد. باید اشاره کرد که دوربین سلفی به وسیله قابلیت‌های نرم‌افزاری، می‌تواند چهره کاربران را برای آنلاک کردن OnePlus 5T تشخیص دهد که OnePlus 5 از آن بی‌بهره است؛ البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت، ایمنی کم‌تری نسبت به سنسور اثرانگشت یا استفاده از پین دارد.

مقایسه نرم‌افزار و قیمت OnePlus 5T و OnePlus 5


image

هرچند که OnePlus 5T در سایر زمینه‌ها عملکرد قابل‎قبولی دارد، از نظر نرم‌افزاری مانند اکثر پرچمداران دیگر اندرویدی ناامیدکننده است. با وجود گذشت چندین ماه از عرضه نسخه رسمی اندروید اوریو، این گوشی همچنان سیستم‌عامل اندروید نوقا را اجرا می‏‎کند که یک سال از عرضه آن می‌گذرد؛ اندروید نوقا 7.1.1 برای این گوشی درنظر گرفته شده است. رابط‌کاربری OxygenOS 4.7 نیز روی گوشی OnePlus 5T اجرا می‌شود. از سوی دیگر، OnePlus 5 نیز از اندروید نوقا بهره می‌گیرد و رابط‎کاربری قدیمی‌تر OxygenOS 4.5.14 برای آن درنظر گرفته شده است.

وان‌پلاس اعلام کرده است که گوشی‌های OnePlus 5 و OnePlus 5T در اوایل سال آینده به اندروید اوریو به صورت رسمی به‌روزرسانی خواهند شد. OnePlus 5 البته در اواخر ماه جاری، نسخه آزمایشی اندروید اوریو را دریافت می‎کند و OnePlus 5T نیز تا پایان ماه دسامبر به جدیدترین نسخه از سیستم‎عامل اندروید به‌روزرسانی خواهد شد.

برای مقایسه قیمت OnePlus 5T و OnePlus 5، جدول زیر را نگاه کنید:

گوشی / مشخصات

OnePlus 5T

OnePlus 5

ضخامت

7.3 میلی‌متر

7.25 میلی‌متر

وزن

162 گرم

153 گرم

جنس بدنه

فلز

فلز

قابلیت‌ها

قابلیت تشخیص چهره (نرم‏افزاری) / DIRAC HD Sound

/ سنسور اثرانگشت

حسگر اثرانگشت

نمایشگر

6.0 اینچی Optic AMOLED با رزولوشن Full HD +

5.5 اینچی AMOLED با رزولوشن Full HD

تراکم پیکسلی

401 ppi

401 ppi

طراحی کشیده

دارد؛ نسبت تصویر نمایشگر 18 به 9 است

ندارد؛ نسبت تصویر نمایشگر 16 به 9 است

نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه

80.5 درصد

73 درصد

تراشه

اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی

اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی

حافظه رم

شش گیگابایت

هشت گیگابایت

شش گیگابایت

هشت گیگابایت

حافظه داخلی

64 و 128 گیگابایت

64 و 128 گیگابایت

دوربین اصلی

دوگانه 16 و 20 مگاپیکسلی با F1.7 / مجهز به لرزش‌گیر EIS / فوکوس خودکار تشخیص فاز

دوگانه 16 و 20 مگاپیکسلی با F1.7 و F2.0/ مجهز به لرزش‌گیر EIS / فوکوس خودکار تشخیص فاز

دوربین سلفی

16 مگاپیکسلی

16 مگاپیکسلی

باتری

3300 میلی‏‌آمپر ساعت

3300 میلی‏‌آمپر ساعت

رنگ‌بندی

مشکی

مشکی / خاکستری / طلایی

قیمت در هنگام عرضه

500 دلار

560 دلار

479 دلار

539 دلار

 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیرضا

۱۳۹۶/۱۰/۲۱
هردوتاشون تو این رنج قیمت عالین