خانهاخبار
شورولت کوروت ZR1 نسخه 2019 معرفی شد

شورولت کوروت ZR1 نسخه 2019 معرفی شد

کمپانی شورولت پس از انتظار فراوان، نسخه عملکردی کوروت را با قدرتی معادل 755 اسب بخار و ویژگی‌های جدید در ظاهر معرفی کرد.
۱۳۹۶/۸/۲۴

شاید دوبی آخرین مقصدی در ذهن ما باشد که برای معرفی شورولت کوروت ZR1 متصور می‌شویم اما به هر حال این کمپانی از نمایشگاه خودرو دبی 2017 برای معرفی کوروت جدید بهره برده و حتما دلایل خوبی برای این کار داشته است.

image
image

شورولت محصول جدید خود را با عبارت «بازگشت پادشاه، قدرتمندتر از همیشه» معرفی کرد. البته این عنوان چندان هم بیراه نیست چراکه کوروت ZR1 از یک موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر سوپرشارژر یا همان موتور LT5 بهره می‌برد که قادر است 755 اسب بخار قدرت را در 6300 دور بر دقیقه و 969 نیوتن متر گشتاور را در 4400 دور بر دقیقه تولید کند. برای مدیریت این قدرت و به وجود آوردن آن، مهندسین شورولت یک سیستم تزریق سوخت مستقیم دوگانه را توسعه داده‌اند که برای نخستین بار در میان همه محصولات جنرال موتورز، در همین ZR1 مورد استفاده قرار گرفته است.

image
image

برای راضی نگه داشتن همه طیف‌های مشتریان، شورولت دو نسخه متفاوت از کوروت ZR1 را عرضه خواهد کرد. یکی با جعبه دنده 7 سرعته دستی و دیگری با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک. بد نیست اشاره کنیم که تا پیش از این، هیچ نسخه‌ای از ZR1 با جعبه دنده اتوماتیک عرضه نشده بود. به علاوه، 755 اسب بخار بالاترین قدرتی است که در یک خودروی خیابانی ساخت شورولت وجود دارد و هیچ کدام از خودروهای ساخت کمپانی تاکنون به همچین قدرتی مجهز نشده بودند.

image
image

کاپوت ZR1 از نوع فیبر کربن است و شورولت بهبودهای آیرودینامیکی زیادی را برای آن در نظر گرفته است. تغییرات آیرودینامیکی در مقایسه با پرچم‌دار قبلی سری کوروت یعنی Z06، به این دلیل است که هماهنگی بیشتری با قدرت فراوان آن داشته باشد. مشتریان می‌توانند از میان دو پکیج آیرودینامیکی مختلف یکی را انتخاب کنند: پکیج استاندارد Low Wing و یا پکیج دو حالته High Wing.

اگر به دنبال دستیابی به سرعت‌های بالا و حداکثر سرعت هستید، همان پکیج استاندارد برای شما کافی است چرا که ZR1 را قادر می‌سازد به سرعت 338 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. باوجود تنظیمات پایه در این پکیج، نیرون داون فورس تولیدی وسط آن در مقایسه با Z06 بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

image
image

اما اگر علاقه به حضور در پیست و رکوردشکنی دارید، به سراغ پکیج High Wing بروید. این پکیج 60 درصد نیروی داون فورس بیشتری تولید می‌کند که چیزی معادل 431 کیلوگرم تخمین زده می‌شود. هر دو کیت بدنه از یک دیفیوزر بزرگ در جلو بهره می‌برند. در صورت سفارش کیت بدنه دوم، یک پکیج به نام ZTK هم دریافت خواهید کرد که اسپلیتر فیبر کربنی را هم به جلو خودرو می‌آورد. شاسی تقویت شده، کنترل سیستم تعلیق به وسیله مغناطیس و لاستیک‌های تابستانی میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 از دیگر بهبودهای کیت دوم هستند.

اگر دست به خرج شما خوب است، می‌توانید پکیج رنگ بدنه نارنجی ویژه را هم سفارش دهید که تا داخل کابین امتداد پیدا می‌کند و با تریم آلومینیوم برنزی همراه می‌شود.

شورولت زمان عرضه کوروت ZR1 را بهار سال آینده اعلام کرده ولی سخنی از قیمت آن به میان نیاورده است. اما انتظار می‌رود قیمت آن به شکل قابل توجهی بیشتر از قیمت پایه Z06 باشد که معادل 79495 دلار بود. 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهندس خودرو

۱۳۹۶/۸/۲۴
قدرت خوبی در ماشین دیده میشه. طراحی زیبایی هم داره.