خانهاخبار
سایه سنگین آیفون 7 و 6s روی پرچمداران 2017 اپل؛ آیفون 8 پلاس محبوب‌تر از مدل 4.7 اینچی

سایه سنگین آیفون 7 و 6s روی پرچمداران 2017 اپل؛ آیفون 8 پلاس محبوب‌تر از مدل 4.7 اینچی

براساس یک گزارش جدید، آیفون 8 پلاس موفق شده است تا فروش بیشتری نسبت به آیفون 8 داشته باشد؛ با این‌حال، فروش آیفون‌ 2016 یعنی آیفون 7 بیشتر از گوشی‌های جدید اپل بوده است.
۱۳۹۶/۸/۲۱

موسسه Canalys در بررسی‌های اخیر خود، اعلام کرده است که برای اولین‌بار، نسخه «پلاس» آیفون توانسته فروش بیشتری نسبت به مدل کوچک‌تر آن داشته باشد. اولین آیفون 5.5 اینچی اپل که با پسوند «پلاس» عرضه شد، آیفون 6 پلاس بوده و با وجود عرضه این مدل در کنار آیفون‌های 4.7 اینچی اپل، فروش نسخه کوچک‌تر همواره بیشتر از نسخه 5.5 اینچی آیفون‌های اپل بوده است. این روند با عرضه آیفون 6s و آیفون 7 نیز تکرار شد؛ هرچند در سه ماهه سوم 2017، به‌نظر می‌رسد که وضعیت تغییر پیدا کرده است.

image

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، آیفون 8 پلاس موفق شده است تا مدل کوچک‌تر یعنی آیفون 8 (بررسی در جی‌اس‌ام) را به زیر کشیده و از نظر میزان فروش، از آن پیشی بگیرد. براساس اطلاعات ارائه شده، آیفون 8 از زمان عرضه در سه ماهه سوم نزدیک به 5.4 میلیون واحد فروخته است؛ در حالی‌که نزدیک به 6.3 میلیون واحد از آیفون 8 پلاس توسط اپل به فروش رسیده است. در مجموع می‌توان گفت که با وجود انتقادات مختلف نسبت به طراحی تکراری آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، اپل توانسته است 11.8 میلیون واحد از گوشی‏های آیفون 2017 خود را به فروش برساند. باید اشاره کرد که در سه ماهه سوم، هنوز آیفون 10 وارد بازار نشده بود؛ در حالی‌که اپل از آن به همراه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس رونمایی کرده است.

با این‌حال، شرکت اپل همچنان نتوانسته است به فروش بالایی برای گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس دست پیدا کند؛ افزایش قیمت و عدم تغییرات زیاد آیفون‌های 8 و 8 پلاس، از جمله دلایلی است که خریداران را مجاب کرده تا مدت زمان بیشتری برای عرضه آیفون 10 به بازار منتظر بمانند یا آیفون‌های 7 و 7 پلاس را خریداری نمایند.

image

آخرین گزارش‌ها نشان می‎دهد که کوپرتینویی‌ها با اطلاع از این روند، تولید آیفون 8 را تا 50 درصد کاهش داده‎اند. با وجود اینکه آیفون‎های 8 و 8 پلاس در مجموع 11.8 میلیون واحد فروش رفته‌اند؛ گزارش‌ها حاکی از این موضوع است که آیفون 7 به تنهایی توانسته 13 میلیون واحد به فروش برسد. iPhone 6s نیز که دو سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، 7.9 میلیون واحد فروش رسیده است. شرکت اپل در مجموع، موفق شده است تا 46.7 میلیون واحد گوشی‏‌هوشمند در سه ماهه سوم سال 2017 عرضه نماید؛ براساس اطلاعات منتشر شده، اپل نزدیک به 12.4 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در سومین فصل 2017 سهم دارد و فروش این شرکت با 2.6 درصد رشد همراه بوده است.

البته مدتی پیش اعلام شد که احتمالاً پس از عرضه آیفون 10، فروش آیفون‌های 8 و 8 پلاس افزایش می‌یابد؛ به‌نظر می‌رسید انتظار کاربران برای عرضه iPhone X، باعث شده است تا فروش دو مدل دیگر یعنی آیفون 8 و آیفون 8 تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

به‌تازگی نیز در جی‌اس‌ام خواندید که اپل، تولید آیفون 10 و آیفون 8 پلاس را افزایش خواهد داد؛ براساس پیش‌بینی‌های اعلام شده، تولید آیفون 10 تا پایان سال نزدیک به 35 الی 45 درصد افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود 26 میلیون واحد از آیفون 999 دلاری اپل یعنی iPhone X تا پایان سال به فروش برسد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۸/۲۱
ايفون ٧ خيلي خوبه و به صرفه تر خريدنش . حالا حالا ها هم جواب ميده