گزاف نیست اگر بگوییم هفته گذشته، کوئنیگزگ شگفتیهای زیادی را رقم زد و یک آخر هفته پر رونق را در صحرای نوادا آمریکا پشت سر گذاشت. کوئنیگزگ توسط آگرا RS نه تنها توانست رکورد سرعت خودروهای خیابانی را با سرعت 447 کیلومتر بر ساعت بشکند، بلکه موفق شد چهار رکورد متفاوت دیگر را هم به نام خود ثبت کند. همان طور که احتمالا به یاد دارید، آگرا RS چندی پیش رکورد شتاب گیری 0-400-0 کیلومتر بر ساعت را از دستان بوگاتی شیرون ربود و این کار را در زمان تنها و تنها 36.44 ثانیه به انجام رساند که البته برای انجام این رکوردگیری از زمینی در کشور دانمارک استفاده شد. البته باید اشاره کنیم که این رکورد برای مدت زمان زیادی پابرجا نماند. میپرسید چرا؟ چون آگرا RS این رکورد را در نوادا بهبود بخشید و همین شتاب گیری را در 33.29 ثانیه ثبت کرد که دومین رکورد در این منطقه محسوب میشود.
سومین رکوردی که به نام آگرا RS زده شد، حداکثر سرعت میانگین در میان خودروهای خیابانی در مسافت یک کیلومتر بود به صورتی که میانگین سرعت آن در یک مسیر رفت و برگشت به 445.54 کیلومتر بر ساعت رسید. بد نیست بدانید این رکورد پیش از این به یک مرسدس بنز W125 بهبود یافته مخصوص مسابقه تعلق داشت که در سال 1938 ثبت شد. در آن زمان محصول آلمانی در یک مسیر در کشور آلمان میانگین سرعت 432.7 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد.
اما رکورد شماره 4 مربوط به حداکثر سرعت یک خودروی خیابانی در مسیری به طول یک مایل (تقریبا 1.6 کیلومتر) است که کوئنیگزگ آگرا RS با رانندگی نیکلاس لیلجا این رکورد را هم به نام خود ثبت کرد. لیلجا موفق شد به حداکثر سرعت میانگین 444.66 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که این رکورد هم تا قبل از این در دستان مرسدس بنز W125 قرار داشت. این مرسدس در مسیری معادل یک مایل حداکثر سرعت 432.4 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود که میتواند گفت برای یک خودرو در 80 سال پیش، رکوردی عجیب محسوب میشود.
پنجمین رکوردی که آگرا RS از دست مرسدس بنز ربود، حداکثر سرعت لحظهای یک خودرو خیابانی است که در سال 1938 توسط مرسدس ثبت شده بود. حداکثر سرعت این مرسدس 432.7 کیلومتر بر ساعت ثبت شده که کوئنیگزگ با آگرا RS این رکورد را به شکل قابل توجهی ارتقا داد و به 457.49 کیلومتر بر ساعت رساند. البته کمپانی سوئدی ادعا کرده که ابرخودرو آن قادر است رکوردی بالاتر از این را هم ثبت کند. شاید فولکس واگن پیست اختصاصی خود را در اختیار سوئدیها قرار دهد تا از آن برای ثبت رکوردی جدید بهره ببرند.
در نهایت باید اشاره کنیم که تیم کوئنیگزگ معتقد است این حداکثر سرعتی است که یک خودرو میتواند در مسیرهای جادهای به آن دست پیدا کند. به علاوه باید در یاد داشته باشیم که آگرا RS در حال حاضر پرچمدار کمپانی نیست و کوئنیگزگ یک مگاخودرو به نام رگرا در اختیار دارد. بنابراین میتوانیم امیدوار باشیم که رکوردهای ثبت شده در بیابانهای آمریکا روزی توسط رگرا ارتقا پیدا کند.