خانهاخبار
انتشار اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای نوکیا 7

انتشار اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای نوکیا 7

کمتر از یک ماه از عرضه میان رده نوکیا 7 می‌گذرد اما HMD اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری مخصوص آن را منتشر کرده است. اغلب ویژگی‌های این گوشی بهبود می‌یابند و ظاهرا یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری دیگر هم به‌صورت اختصاصی برای دوربین آن در راه است.
۱۳۹۶/۸/۲۰

گزارش‌های متعددی مبنی بر آغاز انتشار اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گوشی نوکیا 7 در چین منتشر شده است. این به‌روزرسانی  نرم‌افزاری بسته امنیتی ماه نوامبر را با خود به همراه دارد و پایداری سیستم و همچنین عملکرد دوربین را هم بهبود می‌بخشد. حجم فایل این بسته نرم‌افزاری 172 مگابایت است و مانند سایر به‌روزرسانی‌ها به‌‌صورت تدریجی توسط اپراتورها در مناطق مختلف توزیع می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، مدت کوتاهی از معرفی رسمی نوکیا 7 می‌گذرد و این گوشی در حال حاضر تنها وارد بازار کشور چین شده است. بدین ترتیب به‌روزرسانی نرم‌افزاری آن هم فعلا فقط در همین کشور منتشر می‌شود. از طرفی انتظار می‌رود نوکیا 7 به‌زودی در سایر کشورها هم عرضه شود. به همین خاطر حدس می‌زنیم تازه‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری و ویژگی‌های تازه‌اش به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های بعدی نصب شوند.

همان‌طور که گفتیم، این به‌روزرسانی نرم افزاری تازه باعث بهینه‌سازی عملکرد دوربین اصلی نوکیا 7 می‌شود و آن را قادر می‌سازد تا تصاویر باکیفیت‌تری را در نور کم ثبت کند. علاوه بر آن ویژگی‌های تشخیص چهره و تناسب رنگ در صفحه نمایش هم بهبود یافته‌اند. همچنین میزان پایداری سیستم، عملکرد شبکه‌های ارتباطی و ذخیره انرژی باتری با نصب این به‌روزرسانی تازه بهبود می‌یابند. همه این ویژگی‌ها در کنار بسته امنیتی ماه نوامبر به بسته نرم‌افزاری جامعی تبدیل شده است و برای نوکیا 7 تازه بسیار مناسب  و کامل به نظر می‌رسد. نوکیا 7 در اواسط ماه اکتبر به قیمت پایه 2499 یوان معادل 375 دلار و در چین معرفی شد. البته نسخه دیگر آن با 6 گیگابایت رم به قیمت 2699 یوان معادل 400 دلار در این کشور به عرضه رسید. این گوشی صفحه نمایش 5.2 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 دارد و از پردازنده اسنپ‌دراگون 630 قدرت می‌گیرد. حافظه داخلی آن معادل 64 گیگابایت گزارش شده و ظرفیت باتری‌اش 3000 میلی آمپر ساعت است. شاسی نوکیا 7 از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده و یک لایه محافظ Corning Gorilla Glass هم روی آن را پوشانده است.

image

کمپانی HMD Global قبلا وعده داده بود که قصد دارد رابط کاربری تازه‌ای شبیه به آنچه روی گوشی‌های سری لومیا شاهد بودیم، در قالب به‌روزرسانی نرم افزاری برای اپلیکیشن دوربین نوکیا 7 منتشر کند. این به‌روزرسانی تازه هم عملکرد دوربین گوشی مذکور را تا حدودی بهبود می‌بخشد اما قطعا به‌روزرسانی موعود سازنده‌اش نیست. البته این سازنده فنلاندی اخیرا اشاره کرده است که به‌روزرسانی نرم‌افزاری مفصل دوربین نوکیا 7 را در دست توسعه دارد. همچنین انتظار می‌رود HMD در خلال ماه‌های آینده همه گوشی‌های هوشمندی را که در سال 2017 معرفی کرد، به اندروید 8.0 اوریو هم ارتقا دهد؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا تا پیش از پایان سال جاری میلادی شاهد این اتفاق خواهیم بود یا خیر.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)