خانهاخبار
عرضه مدل 2018 میان‌رده Galaxy A5 سامسونگ تأیید شد

عرضه مدل 2018 میان‌رده Galaxy A5 سامسونگ تأیید شد

گوشی میان‌رده Galaxy A5 2018 در آژانس رادیویی ملی کره جنوبی رؤیت شده است که عرضه این مدل را تأیید می‌کند. گفته می‌شود این مدل با طراحی بدون لبه و نمایشگر 5.5 اینچی عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۸/۱۸

به‌نظر می‌رسد فاصله چندانی به عرضه مدل 2018 سری میان‌رده Galaxy A باقی نمانده زیرا مدل جدید گوشی Galaxy A5 در یک رگولاتوری فاش شده است. براساس اطلاعات به‎دست آمده، مدل 2018 گوشی Galaxy A5 سامسونگ در آژانس رادیویی ملی کره جنوبی فاش شده است و به‎نظر می‌رسد که این گوشی با شماره مدل SM-A530 راهی بازار خواهد شد.

عرضه مدل 2018 گوشی‌های Galaxy A سامسونگ موضوع چندان جدیدی نیست؛ پیش‌تر نیز مشخص شد که این سازنده کره‌ای به دنبال آن است تا مدل جدید گوشی‌های Galaxy A را با قابلیت‌هایی نزدیک به پرچمداران 2017 خود یعنی گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 ارائه دهد.

image

یکی از شایعاتی که در رابطه با سری 2018 گوشی‌های Galaxy A سامسونگ محتمل به‌نظر می‌رسد، عرضه آن‌ها با طراحی بدون لبه است؛ گفته می‌شود شرکت سامسونگ به دنبال حذف حاشیه‌های اضافی از اطراف نمایشگر میان‌رده‌های خود از سری Galaxy A است و تصمیم دارد تا حداقل دو مدل را به صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 18:9 مجهز نماید. آنچه که سامسونگ برای این سری درنظر گرفته، حذف دکمه‌ی Home از حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش است و می‌تواند باعث شود تا مدل 2018 گوشی‌های Galaxy A ابعاد کوچک‌تری نسبت به نسل قبل داشته باشند.

البته بد نیست اشاره کنیم که برخلاف گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8، سامسونگ تصمیمی برای ارائه‌ی این خانواده با نمایشگر لبه منحنی ندارد. به احتمال زیاد، مدل 2018 گوشی‌های Galaxy A به نمایشگر اینفینیتی دیسپلی مجهز می‌شود. در رابطه با اندازه احتمالی صفحه‌نمایش گوشی Galaxy A5 و Galaxy A7، گفته شده است که رزولوشن نمایشگر هر دو مدل Full HD + (یا 1080 در 2160 پیکسل) خواهد بود و Galaxy A5 با نمایشگر 5.5 اینچی راهی بازار می‌شود. Galaxy A7 نیز که به همراه این مدل عرضه می‌شود، از یک نمایشگر 6 اینچی بهره خواهد برد.

image

مدتی پیش مشخص شد که شرکت سامسونگ، درنظر دارد تا مدل 2018 سری Galaxy A را به چیپ‌ست اگزینوس 7885 مجهز کند؛ این تراشه به صورت رسمی معرفی نشده است اما از ترکیب دو هسته پردازشی Cortex A73 و چهار هسته پردازشی Cortex A53 بهره می‎گیرد. اطلاعات به‏‎دست آمده از چیپ‌ست اگزینوس 7885 سامسونگ، نشان می‌دهد که این تراشه از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند؛ به همین جهت، انتظار داریم مدل جدید گوشی‌های Galaxy A سامسونگ از قابلیت‌های بلوتوث 5.0 بهره بگیرد. استفاده از نسل جدید بلوتوث برای گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy A، باعث خواهد شد تا سرعت انتقال اطلاعات از طریق فناوری بلوتوث افزایش پیدا کند و دامنه پوشش نیز وسیع‌تر خواهد شد.

image

به دلیل حذف حاشیه‎های اضافی، گفته شده است که حسگر اثرانگشت به پنل پشتی منتقل خواهد شد؛ همچنین انتظار می‌رود مدل 2018 گوشی‌های Galaxy A سامسونگ با یک دوربین عرضه شود. به همین جهت، نباید منتظر ارائه این سری با دوربین دوگانه باشید. یکی‌دیگر از قابلیت‌های احتمالی مدل 2018 گوشی‌های Galaxy A سامسونگ، عرضه این سری با دکمه‌ی بیکسبی است؛ سامسونگ برای اولین‌بار، گوشی پرچمدار گلکسی اس 8 را با این دکمه ارائه داده بود که برای فعال‌سازی دستیار دیجیتالی بیکسبی کاربرد دارد.

گفته می‎شود در اوایل سال آینده، شرکت سامسونگ به صورت رسمی از مدل 2018 گوشی‌های Galaxy A به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

محمد علی

۱۳۹۷/۱۱/۵
داداش گوشی زیر دوتومن پیدا کردی به منم خبر بده

محمد متین

۱۳۹۷/۱۰/۲۷
این گوشی سامسونگa5 2018 کی میاد مُردم که اینقدر صبر کردم کی میاد

امین

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
دوستان سلام
به نظرم شما قیمت این گوشی چقدره؟
از ۱۵۰ بیشتره

محمدجواد

۱۳۹۶/۱۰/۲
داداچ مگه اچار همه کارس که تو بیایی نام گذاری کنی اونا خودشون یه چیزی میدونستن که اینجوری نا مگذاری کردند

علی

۱۳۹۶/۹/۶
سلام سامسونگ مدتی بود رقبایی که باهاش رقابت کنند کم بودند و قیمت گوشیهاشو کم نمیکردمثل s7 که دوساله از ارزه اون میگذره ولی افت قیمت چندانی نکرده.ولی الان فرق میکنه برندی بنام نوکیا پا به میدان گذاشته که ممکنه مخصوصا تو ایران نظر خیلی از مشتریان برندهای دیگه همچون سامسونگ را به خودش جلب کنه.و سامسونگ مجبوره یکمی تو قیمتهای گوشیهاش تجدید نظر کنه.