خانهاخبار
عرضه گوشی ریز نقش NichePhone-S در بازار گوشی‎های اندروید

عرضه گوشی ریز نقش NichePhone-S در بازار گوشی‎های اندروید

جذابیت خبرهایی که در مورد پرچمداران گوشی‎های همراه منتشر می‌شود، باعث شده تا از حاشیه‎های بازار محصولات دیجیتال غافل بمانیم و کم‎تر در مورد محصولات بی‎ادعا در این حوزه بشنویم. گوشی کوچک نیچ فون اس یکی از این محصولات است که نه قرار است پرچمدار برندی بشود و نه می‏‌خواهد با قیمت‎های نجومی بازار را در هم بریزد!
۱۳۹۶/۸/۱۶

بیش از 10 سال است که شرکت اپل دنیای گوشی‎های همراه را با معرفی گوشی‎های آیفون دگرگون کرده است و تاریخ این فناوری را به قبل و بعد از عرضه آیفون تقسیم‎بندی کرده است. اکنون خبر می‎رسد درست در هنگامه‏‌ای که صفحه‌نمایش‌های Oled و رم‎های 8 گیگابایتی در بازار پرچمداران گوشی‎های همراه جولان می‎دهد، یکی از گوشی‎سازان تصمیم گرفته است تا یاد گذشته‎ها بکند و با محصولی متفاوت ما را به دورانی بازگرداند که گوشی‎های همراه ساده‌تر ،کوچک‏تر و صد البته ارزان‎تر ساخته می‎شدند. جالب اینجاست که این گوشی را شرکتی می‎سازد که علی‎رغم نامش (FutureModel) آنچنان هم در رویای آینده‎ای متفاوت سیر نمی‎کند و به نظر می‎رسد بیش‎تر دل در گروی گذشته‎ها دارد. این گوشی جدید که نیچ فون اس نام گرفته است، با اینکه از سیستم‏‌عامل پرطرفدار اندروید بهره‎مند است اما کار چندانی از دستش بر نمی‏‌آید و تنها برای برقراری تماس، ارسال پیام کوتاه و گوش دادن به موسیقی مناسب است. اگر این کوشی را درستانتان بگیرید و از نزدیک به تماشا بنشینید، به شباهت بسیار زیاد گوشی، با ماشین حسابی کوچک، اما عجیب و غریب پی خواهید برد. از نظر جثه نیز، نیچ فون اس، قد و قامتی در اندازه‏‌های  کارت‌‏های عابر بانک‎ دارد.    

اولین بار نسخه‏‌ی ژاپنی وب‎سایت Engadget بود که توجه مخاطبان کنجکاو را به این گوشی تازه از راه رسیده، جلب کرد و تصاویری دیده نشده نیز از شکل و ظاهر غریب آن در فضای مجازی منتشر کرد. بر پایه گزارش سایت Engadget این گوشی از تاریخ دهم نوامبر 2017 میلادی در بازار گوشی‌های همراه کشور ژاپن عرضه خواهد شد و در حدود 95 دلار نیز قیمت خواهد داشت.

image

 

معلوم نیست سازندگان این گوشی چطور توانسته‏‌اند نسخه‏‌ی زیرخاکی 4.2 اندروید را بر روی این گوشی تازه نفس سوار کنند. صفحه‏‌ی نمایش این گوشی نیز از نزدیک شبیه یک ساعت بزرگ دیجیتالی است. هنوز مشخص نیست که آیا هیچگونه امکان اضافه‎ای! بر روی این گوشی برای بهتر شدن رابط‌کاربری آن نصب شده است یا خیر. اما به نظر می‎رسد که این گوشی از پس ضبط پیام‏‌های صوتی، اتصال به هدفون آن هم با فناوری بلوتوث! و پخش موزیک بر بیاید. با وجود اینکه شکل و شمایل نیچ فون اس بسیار به ماشین حسابی جیبی شباهت دارد، اما اصلا بعید نخواهد بود که حتی برنامه ماشین حساب نیز بر روی صفحه‏‌ی نمایش گوشی در دسترس نباشد.

این محصول جدید مفهوم گوشی‎های سبک را در ذهن کاربران زنده می‌کند. گوشی‎های جمع و جور و ارزانی که چند نمونه از آن‎ها در همین سال 2017 میلادی به بازار معرفی شدند. معمولا برقراری تما‌‎س‌های تلفنی، تنها کاری است که از دست این گوشی‎ها بر می‎آید و این قبیل گوشی‎ها با اپلیکیشن و این دست تجملات! میانه‎ی چندانی ندارند. در واقع شاهکاری که باید از چنین گوشی‎هایی انتظار داشت، ذخیره‌‏سازی شماره تلفن مخاطبان در فهرست تماس‎های گوشی است. اگر چه احتمال اینکه این گوشی‎ها در بازار هوشمندهای همراه، محصولی پر طرفدار از آب در بیایند، بسیار اندک است، اما همین واقعیت که همچنان مدل‎های مختلفی از این قبیل گوشی‎ها ساخته می‎شود و علی‎رغم توانمندی‎های اندک در بازار به فروش می‎رسد، ثابت می‎کند هنوز تعدادی از ماها مشتاقیم تا حتی اگر شده برای چند شب و چند روز، از شر اینترنت و شبکه‌‏های اجتماعی خلاص شویم و با گوشی که فقط زنگ می‎خورد و زنگ می‎زند به دل طبیعت بزنیم!  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ramin

۱۳۹۶/۸/۱۶
سلام نویسنده محترم میتونم بپرسم چجوری میشه این گوشیو تهیه کرد؟!

مبین

۱۳۹۶/۸/۱۶
اینا که تو ایران نمیاد.پس چرا اینا رو تبلیغ میکنید ما وسوسه میشیم.مثل اون موبایل اسپینری....

Saeed

۱۳۹۶/۸/۱۶
سلام
امكانش هست به هنگام عرضه هم اطلاعات بيشتري بدين راجع به اين كوچولوي دوست داشتني
من شخصا خسته شدم از اين روزمرگي گوشي ها .