خانهاخبار
مینگ‌چی کو: اپل دو آیفون OLED در سال آینده عرضه خواهد کرد

مینگ‌چی کو: اپل دو آیفون OLED در سال آینده عرضه خواهد کرد

براساس گزارش جدید مینگ‌چی کو، اپل تصمیم دارد تا سال آینده دو آیفون با نمایشگر OLED عرضه کند؛ همچنین، فریم فلزی آیفون‌های جدید اپل در سال آینده دستخوش تغییر می‌شود. جی‌اس‌ام را برای جزئیات بیشتر، همراهی کنید.
۱۳۹۶/۸/۱۶

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر مشهور موسسه KGI Securities در تحلیل جدید خود، اعلام کرده که فریم آلومینیومی مورد استفاده برای آیفون‌های 2018 اپل، از بیشتر از چهار قسمت تشکیل خواهد شد. براساس گزارش جدیدی که توسط مینگ‌چی کو منتشر شده، به‌نظر می‌رسد اقدام اپل برای استفاده از فریم فلزی جدید برای آیفون 2018 در راستای بهبود سیگنال‌دهی این مدل‏‌ها صورت گرفته است.

اپل استفاده از تعداد قطعه بیشتر برای فریم فلزی آیفون‎های 2018، باعث خواهد شد تا شرکت اپل به تأمین‌کنندگان بیشتری وابسته شود؛ به همین جهت، تصمیم گرفته است تا همکاری خود را به دو شرکت Catcher و Casetek گسترش دهد.

image

در رابطه با مدل‌هایی که در سال آینده توسط شرکت اپل معرفی خواهند شد، مینگ‎چی کو مدعی است اپل از دو گوشی آیفون با پنل صفحه‌نمایش اولد رونمای  خواهد کرد. یک مدل به عنوان جایگزین iPhone X (آیفون 10) عرضه می‎شود و مدل دیگر با صفحه‎نمایش بزرگ‌تر همراه شده است که احتمالاً پسوند «پلاس» را به همراه دارد.

اگر این گمانه‌زنی‌ها به واقعیت مبدل شود، احتمالاً یکی از آیفون‌های جدید اپل به نمایشگر 6 اینچی مجهز می‎شود؛ با توجه به روند نام‌گذاری iPhone X، ممکن است مدل 6 اینچی با نام iPhone XI Plus راهی بازار شود.

شرکت اپل برای اولین‌بار، سه گوشی آیفون را به صورت هم‎زمان معرفی کرد؛ آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 محصولاتی هستند که در شهریور ماه از آن‏ها رونمایی شده است. با وجود معرفی سه مدل، تنها آیفون 10 از پنل صفحه‌نمایش OLED استفاده می‌کند و دو آیفون 8 و آیفون 8 پلاس مانند نسل قبل به پنل نمایشگر LCD مجهز شده‌اند. در سال 2017، اپل با کمبود موجودی پنل اولد برای آیفون‌های 2018 خود مواجه بود اما به‎نظر می‎رسد که در سال آینده، این مشکل برطرف خواهد شد.

از دیگر یادداشت‌هایی که مینگ‌چی کو در رابطه با آیفون‌های 2018 منتشر کرده است، می‌توان به تجهیز این مدل‏‌ها به سیستم تشخیص چهره‌ سه‌بعدی اشاره کرد؛ اپل، این سیستم را Face ID می‌نامد. با این‌حال، دوربین عقب گوشی‌های آیفون 2018 اپل فاقد دوربین TrueDepth خواهد بود. با توجه به اینکه سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی آیفون 10 پیشرفته است، احتمالاً سال آینده سنسور اثرانگشت Touch ID از آیفون‌های اپل برای همیشه کنار گذاشته می‌شود.

در ابتدا، گمان می‌رفت آیفون 10 با سنسور اثرانگشت یکپارچه عرضه شود؛ هرچند، صحبت‌های رسمی اخیر مدیران اپل نشان می‎دهد که این شرکت هیچ‌گاه عرضه آیفون 10 را با سنسور اثرانگشت مدنظر قرار نداده است زیرا اطمینان دارد که عملکرد سیستم تشخیص چهره Face ID بی‌نقص بوده و این سیستم، جایگزین خوبی برای سنسور اثرانگشت Touch ID است.

باید منتظر ماند و دید که شرکت اپل، چه برنامه‌ای برای سال آینده دارد؛ آیا سال آینده، اپل برای همیشه با آیفون‌های مجهز به نمایشگر LCD و سیستم احراز هویت Touch ID خداحافظی خواهد کرد؟ مینگ‌چی کو در رابطه با پیش‌بینی‌های گذشته خود پیرامون آیفون 10 اپل، دقت زیادی داشته است و بیشتر آنچه که در رابطه با این مدل گفته شده بود، در نهایت به واقعیت پیوست. به همین جهت، امکان دارد پیش‌بینی‌های جدید وی در رابطه با آیفون‌های 2018 نیز صحت داشته باشد. 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)