خانهاخبار
قابلیت ایجاد و اشتراک گذاری مکان‌ها در نسخه وب گوگل مپ فراهم شد

قابلیت ایجاد و اشتراک گذاری مکان‌ها در نسخه وب گوگل مپ فراهم شد

گوگل مپ در آپدیت جدید خود به کاربران امکان این را می‌دهد تا لیستی از مکان‌های دلخواه خود ایجاد کنند و آن را به اشتراک بگذارند.
۱۳۹۶/۸/۱۵

گوگل در اوایل سال ۲۰۱۷، اشتراک‌گذاری یک مکان را برای کاربران گوگل مپ فعال کرد. هم‌چنین قابلیت ساخت یک لیست از مکان‌های مورد نظر و اشتراک‌ گذاشتن آن را نیز ایجاد کرد. هرچند تا به حال این قابلیت برای کاربران اندروید و IOS گوگل مپ فعال بود و کاربران تحت وب تنها قادر به دیدن این لیست‌ها بودند. اما اکنون گوگل این امکان را برای گوگل مپ تحت وب نیز فعال خواهد کرد.

image

ساختن یک لیست از مکان‌ها و اشتراک گذاشتن آن در نسخه تحت وب گوگل مپ کاملا شبیه نسخه موبایلی آن است. برای این کار کافی است مکان مورد نظر خود را روی نقشه پیدا کنید، روی عبارت ذخیره (save)  در سمت چپ، کلیک کنید و آن مکان را به یکی از لیست‌های موجود اضافه کنید یا با کلیک کردن روی new list، لیست جدیدی بسازید و به آن اضافه کنید.

image


حالا اگر منو را از سمت چپ بالا انتخاب کنید و به مکان‌های خود (Your places) بروید، در زیر تب save می‌توانید لیست‌های خود را مشاهده کنید. از آن‌جا می‌توانید لینک مکان را بردارید و در شبکه‌های اجتماعی مانند توئيتر و فیس‌بوک و گوگل پلاس به اشتراک بگذارید. هم‌چنین می‌توانید انتخاب کنید که لیست‌تان عمومی یا خصوصی باشد.

image

گوگل با افزودن این قابلیت‌ها که در چند هفته آینده برای نسخه وب فعال می‌شود، سعی در اجتماعی کردن گوگل مپ دارد. با نظر دادن در مورد یک مکان، عکس گذاشتن و رتبه دهی کردن،‌ می‌توانید این سایت را قوی و مجهزتر کنید و به عنوان یک راهنمای محلی برای سفرهای خود از آن استفاده کنید و دیگران را نیز راهنمایی کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)