خانهاخبار
جمع‌بندی شایعات درباره OnePlus 5T

جمع‌بندی شایعات درباره OnePlus 5T

کمپانی چینی و جوان وان پلاس قصد دارد تنها چند ماه پس از عرضه پرچم‌دار OnePlus 5 نسخه دیگری از آن به نام OnePlus 5T معرفی کند. این گوشی احتمالا تا اواخر ماه با پنل نمایش و دوربین بهبود یافته معرفی می‌شود.
۱۳۹۶/۸/۱۴
image

به زودی قرار است شاهد تازه‌ترین پرچم‌دار کمپانی وان پلاس باشیم. این گوشی پیشرفته احتمالا OnePlus 5T یا OnePlus 6 نام‌گذاری می‌شود.

کمتر از 6 ماه از زمان عرضه رسمی OnePlus 5 می‌گذرد اما جالب است بدانید که این گوشی دیگر توسط سازنده‌اش فروخته نمی‌شود و درواقع موجودی آن به پایان رسیده است. کمپانی وان پلاس به خاطر شعار تبلیغاتی جالبش که از پویایی و پیشرفت دم می‌زند شهرت یافته است و به نظر می‌رسد با پایان فروش نسخه قبلی خودش را برای معرفی یک پرچم‌دار سطح بالا با طراحی بدون حاشیه، نسبت تصویر 18:9 و دوربین ارتقا یافته آماده می‌کند.

این نسخه مرموز تابه‌حال بارها در مرکز شایعه‌ها قرار گرفته و تصاویر زنده و رندر شده متعددی منسوب به آن منتشر شده است. در این مطلب قصد داریم همه شایعه‌ها و گزارش‌های مهم و البته معتبر را درباره مشخصات فنی، ویژگی‌ها، طراحی ظاهری و همچنین قیمت نهایی و تاریخ عرضه OnePlus 5T جمع‌بندی و بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

انتظار می‌رود طراحی ظاهری OnePlus 5T تا حدودی شبیه گوشی‌های OPPO R11s و Vivo X20 باشد. این گوشی‌ها هم توسط سازندگانی تولید شده‌اند که به همراه وان پلاس زیرمجموعه یک کمپانی بزرگ‌تر به شمار می‌روند اما تنها در چین به عرضه می‌رسند. از طرفی پیش‌بینی می‌شود وان پلاس گوشی تازه‌اش را مانند سایر گوشی‌های هوشمند قبلی در اغلب بازارهای جهان به عرضه برساند.

در اغلب تصاویر لو رفته شاهد هستیم که OnePlus 5T هم قرار است تقریبا در همان ابعاد OnePlus 5 ساخته شود و از همان پنل پشتی از جنس فلز بهره ببرد. همچنین دیده شده است خطوط آنتن در این نسخه تازه مانند نسخه اصلی بسیار باریک و هلالی شکل هستند و پنل پشتی هم همچنان برای سهولت در دست گرفتن، خمیده طراحی شده است.

تغییر اصلی OnePlus 5T احتمالا در پنل نمایش آن رخ می‌دهد. انتظار می‌رود این گوشی تازه به صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی از نوع OLED و وضوح تصویر 1080 در 2160 با نسبت نمایش 18:9 مجهز شود. این پنل احتمالا هیچ حاشیه‌ای با شکل نامتعارف در قسمت بالای پنل نخواهد داشت و کناره‌های آن هم خمیده طراحی نمی‌شوند تا شکل کلاسیک مستطیلش را حفظ کند. البته تعبیه صفحه نمایشی با این اندازه در همان فریم مستلزم حذف دکمه خانه و جابجا کردن حسگر اثرانگشت از حاشیه پایین صفحه به یک موقعیت دیگر است. بدین ترتیب احتمالا شاهد تعبیه حسگر اثرانگشت در پنل پشتی OnePlus 5T خواهیم بود.

در جدول زیر می‌توانید همه مشخصاتی را که انتظار می‌رود در طراحی OnePlus 5T وجود داشته باشند، مشاهده کنید.

مشخصاتOnePlus 5T
سیستم عامل

اندروید نوقا نسخه 7.1.1

صفحه نمایش6 اینچی از نوع OLED با وضوح تصویر 1080 در 2160 و نسبت نمایش 18:9
ابعاد 155.9 × 75.1 × 7.2 میلی‌متر، 159 گرم
پردازنده

 کوالکام اسنپ‌دراگون 835

رم

 6 / 8 گیگابایت

دوربین

اصلی دوگانه با لنزهای 16 و 20 مگا پیکسلی

دوربین سلفی 16 مگا پیکسلی

حافظه داخلی

64 / 128 گیگابایت بدون پشتیبانی از microSD

 
باتری

نامشخص، پورت USB-Type C

 

دوربین اصلی بهبود یافته

OnePlus 5 اولین گوشی هوشمند وان پلاس با دوربین دوگانه است و انتظار می‌رود کیفیت آن در OnePlus 5T بهبود یافته باشد. البته نوع لنزها احتمالا به همان ترتیب «اصلی زاویه باز + لنز ثانویه تله فوتو با قابلیت پرتره» باقی می‌ماند و به کاربر اجازه می‌دهد با تار کردن پس زمینه تصاویری با افکت مشابه DSLR ثبت کند.

دو تن از مقامات ارشد وان پلاس چندی پیش دو تصویر که در نور کم ثبت شده بودند را بدون اشاره به نام گوشی در حساب شخصی توییترشان منتشر کردند که حدس می‌زنیم توسط دوربین اصلی OnePlus 5T ثبت شده باشند. اگر این تصاویر واقعا متعلق به نسخه تازه پرچمدار مذکور باشند، می‌توان ادعا کرد که قابلیت ثبت تصاویر آن در نور کم بهبود یافته است. همان‌طور که گفتیم، دوربین اصلی OnePlus 5 به دو لنز 16 مگا پیکسلی زاویه باز اصلی با گشودگی دیافراگم 1.7 و لنز ثانویه تله فوتو با گشودگی 2.6 و قدرت بزرگنمایی 1.6 مجهز شده بود. انتظار می‌رود دوربین اصلی OnePlus 5T هم حداقل همین ویژگی‌ها را داشته باشد؛ هرچند برخی شایعه‌ها مدعی شده‌اند که ممکن است دو لنز 20 مگا پیکسلی برای دوربین اصلی آن در نظر گرفته شود. با توجه به بهبود ثبت تصاویر در نور کم هم پیش‌بینی می‌شود ویژگی OIS آن قدرتمندتر طراحی شود.

سایر ویژگی‌های تازه

خبر خوش اینکه احتمالا جک هدفون 3.5 میلی‌متری از این نسخه تازه حذف نمی‌شود!

این خبر را می‌توان تا حدودی تأیید شده قلمداد کرد چراکه چند روز پیش کارل پی، یکی از بنیان‌گذاران اصلی وان پلاس، تصویری از همه گوشی‌های قبلی این سازنده منتشر کرد که جک هدفون آن‌ها را به نمایش می‌گذاشت.

گوشی‌های وان پلاس از معدود گوشی‌های اندرویدی هستند که یک دکمه قطع صدا هم برای آن‌ها طراحی می‌شود. این دکمه احتمالا در OnePlus 5T هم باقی می‌ماند و شاید عملکردش هم تا حدودی بهبود یابد.

از نظر نرم‌افزاری هم این نسخه تازه ممکن است اولین گوشی وان پلاس باشد که از تکنولوژی تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند. البته هنوز در مورد این شایعه مطمئن نیستیم اما اگر صحت داشته باشد، ویژگی تشخیص چهره آن مشابه اسکن سه بعدی چهره در ایفون 10 نخواهد بود.

کدام شایعه‌ها به حقیقت نمی‌پیوندند؟
متاسفانه انتظار می‌رود OnePlus 5T تازه در مقابل نفوذ آب اصلا مقاوم نباشد. این ویژگی حالا در میان اغلب گوشی‌ها رایج است و ما هم امیدوار بودیم نسخه تازه پرچم‌دار وان پلاس حداقل یکی از گواهینامه‌های آن را دریافت کند اما تابه‌حال هیچ گزارشی دراین‌باره منتشر نشده است.

همچنین احتمالا شاهد دو بلندگو در این گوشی نخواهیم بود. همان‌طور که می‌دانید، Oneplus 5 به یک بلندگوی قوی در لبه پایین فریم مجهز شده بود اما بعد از آن گوشی‌هایی مانند آیفون 8 و پیکسل 2 با دو بلندگوی قدرتمند و باکیفیت معرفی شدند.

آخرین مورد هم درباره سیستم عامل پیش فرض آن است. متاسفانه معتقدیم وان پلاس نمی‌تواند اندروید 8.0 اوریو را تا زمان معرفی برای OnePlus 5T بهینه کند. البته انتظار می‌رود به روزرسانی نرم‌افزاری آن در اوایل سال 2018 حتما منتشر شود.

قیمت و تاریخ نهایی عرضه

گوشی‌های تازه کمپانی وان پلاس همگی از نسخه‌های قبلی گران‌تر هستند و به همین خاطر حدس می‌زنیم OnePlus 5T گران‌ترین گوشی این سازنده باشد.

این گوشی احتمالا در دو نسخه با کانفیگ مختلف عرضه می‌شود. نسخه پایه آن 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و نسخه سطح بالای آن به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود.

انتظار می‌رود نسخه‌های مختلف OnePlus 5T حدودا 50 تا 100 دلار گران‌تر از OnePlus 5 قیمت‌گذاری شوند.

بدین ترتیب نسخه 64 و 128 گیگابایتی آن احتمالا 540 و 600 دلار قیمت‌گذاری می‌شوند. همچنین آخرین شایعه‌ها درباره OnePlus 5T از معرفی رسمی آن در اواخر ماه نوامبر خبر می‌دهند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mohsen

۱۳۹۶/۸/۱۵
پس لقب های وان پلاس چی؟ فلگشیپ کیلر؟؟ با این قیمت ها میخواد فلگشیپ کیلر باشه؟
مثل اینکه وان پلاس یادش رفته کیه . بنظر من بهتره یک دوره محصولات رو دستش بمونه .
به هوآوی رو دادن ، گرون شد. به سامسونگ رو دادن ، گرون شد . اپل هم که با پرروی تمام داره میتازونه. فردا شیائومی هم گرون میکنه . پس فرق گوشی چینی با بقیه برند ها چیه .
اصلا شگرد این شرکت های تازه کار هست اوایل مفت ، حتی بدون سود گوشی میفروشن. سه چهارسال که گذشت کارشون گرفت ، قیمت رو میرسونن به برند های قدیمی